آغاز اجرای آزمایشی طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از استان قزوین

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به تحقق مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی از اجرای آزمایشی این طرح در استان قزوین از هفته آینده خبر داد.

آغاز اجرای آزمایشی طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از استان قزوین

حسین ذوالفقاری در پایان جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا که امروز چهارشنبه با موضوع «بررسی سکوی مدیریت هوشمند بیماری های همه گیر » در محل وزارت کشور برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به اینکه بیماری کووید ۱۹ طولانی شده است و کسی هم نمی تواند پایان این بیماری را بگوید و از سوی دیگر محدودیت ها در حوزه های مختلف ظرف ۱۹ ماه گذشته اعمال شده و مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است و همچنین تأکید رئیس جمهور برای ارائه طرح تحولی مدیریت کرونا توسط دستگاه های مختلف، این سامانه طراحی شده است.

وی افزود: ما مدیریت هوشمند محدودیت ها را دنبال خواهیم کرد که ریسک کمتری داشته باشد و با بحثی که الان داریم، محدودیت فقط مشمول افرادی شود که دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند؛ باید با ایجاد شرایط و سازوکار جدید، زمینه فعالیت همه را فراهم کنیم و برخوردها و محدودیت ها مشمول کسانی می شود که رعایت نمی کنند.

به گفته وی، در این سامانه اصل بر این گذاشته شده که ضوابط برای خدمات گیرنده، خدمات دهنده و محیط خدمات در نظر گرفته شود. اگر از این سه عامل مطمئن شویم قطعا همه می توانند فعالیت کنند. برای مثال در محیط هتل اگر افرادی که ارائه خدمات می کنند به لحاظ بیماری مشکلی نداشته باشند و محیط ارائه خدمات نیز براساس ضوابط رعایت پروتکل ها باشد و خدمات گیرنده نیز واکسن زده باشد و یا دارای تست پی سی آر مثبت نباشد در این صورت در این هتل می توان فعالیت انجام شود. قطعا در این سامانه و پلتفرمی که طراحی شده ارزیابی این موارد امکان پذیر می شود در مورد تردد بین شهری و حضور در رستوران ها نیز رعایت ضوابط اعلامی وزارت بهداشت در قالب همین پلتفرم امکان پذیر است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر شرط سفر به دیگر کشورها همان طور که در ستاد ملی مصوب شده است زدن واکسن است که از طریق این سامانه می توان مشخص کرد که افراد واکسن را دریافت کرده اند و یا خیر. در حقیقت راستی آزمایی این موضوع در قالب این سامانه امکان پذیر است. به تبع این موضوع می توان برای تردد بین استانی نیز واکسن زدن و یا نداشتن تست پی سی آر مثبت در قالب همین سامانه و در آینده نزدیک راستی آزمایی شود.

معاونت وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود در تشریح بیشتر درباره سکوی مدیریت هوشمند بیماری های همه گیر گفت: مثلا برای ترددهای شهری افراد می توانند از روی شماره پلاک خودرو برای رانندگان اسنپ، تاکسی و اتوبوس متوجه شوند که راننده واکسن زده است یا خیر و یا اینکه تست پی سی آر مثبت دارد یا خیر. برای رانندگان اتوبوس نیز از طریق QR کد ، افراد می توانند مطمئن شوند که راننده واکسن تزریق کرده و یا تست پی سی آر مثبت دارد یا خیر. از سوی دیگر رانندگان نیز می توانند در حین دریافت بلیت از سلامت تک تک مسافران مطمئن شوند.

ذوالفقاری تأکید کرد: هفته آینده به صورت آزمایشی این سامانه در استان قزوین اجرایی خواهد شد و در مرحله بعد اگر مشکلی وجود نداشته باشد به صورت سراسری اجرا خواهد شد. قطعا این موضوع به صورت مرحله ‌ای انجام خواهد شد. بی تردید این سامانه می تواند به رعایت پروتکل های بهداشتی کمک کند بنابراین برای کسانی که از ضوابط وزارت بهداشت تخطی می کنند امکان برخورد فراهم می شود و هر کجا که ضمانت اجرایی لازم باشد براساس قوانین، ضمانت های اجرایی پیگیری خواهد شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها