معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین:

کسبه آبیکی با تست مثبت کرونا ۲ هفته قرنطینه می‌شوند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت:‌ تیم‌های نظارتی با حضور معاون دادستان از کسبه‌ای که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده، تست رپید می‌گیرند و اگر تست آنها مثبت شود، آنها را ۲ هفته قرنطینه می‌کنند.

کسبه آبیکی با تست مثبت کرونا ۲ هفته قرنطینه می‌شوند

منوچهر حبیبی با اشاره به شرایط سخت ساکنان روستای حسین‌آباد در دوران قرنطینه اظهار داشت:‌ از ابتدای کشف ویروس کرونای انگلیسی در روستای حسین‌آباد کرد آبیک 4 مرحله تست کرونای پی‌سی‌آر، رپید و خوشه‌ای از اهالی حسین‌آباد گرفته شد که در نهایت از 147 نفر اهالی روستا 600 تست کرونا گرفته شد.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه شیوع و همه‌گیری کرونا در شهرستان آبیک در نطفه خفه و مدیریت شد، اما اگر غفلت کنیم و گستره شیوع کرونای جهش‌یافته به سطح شهرستان برسد، کار کنترل آن بسیار سخت می‌شود.

حبیبی با اشاره به شرایط رو به افزایش میزان مبتلایان و بستر‌ی‌های کرونایی آبیک در نیمه ابتدایی اسفندماه گفت: ترس و وحشت ناشی از کرونای انگلیسی سبب افزایش بالای میزان تست‌های کرونای رپید و پی‌سی‌آر شد که به هر حال هزینه سنگینی را به خانواده‌ها و افراد مختلف تحمیل می‌کنند.

وی ادامه داد: در نیمه ابتدایی اسفندماه جاری و از اول تا 15 اسفندماه 2933 تست رپید در شبکه بهداشت و درمان آبیک ثبت شده و به دلیل حساسیتی که در مردم ایجاد شده، موج مراجعه به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و منتخب کووید19 افزایش یافته است.

قرنطینه 2 هفتگی کسبه آبیکی با تست مثبت کرونا توسط دادستانی

جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا از اجرای طرح تشدید نظارت دادستانی قزوین بر اتحادیه‌ها و صنوف این شهرستان خبر داد و گفت:‌ در این طرح که از چند روز پیش شروع شده، تیم‌های نظارتی با حضور معاون دادستان از صنوف و کسبه بازرسی می کنند و از مالکان واحدهای صنفی که پروتکل‌ها را رعایت نکرده تست رپید می‌گیرند و اگر تست آنها مثبت شود، آنها را 2 هفته قرنطینه می‌کنند.

حبیبی نگه‌داشتن ماسک در زیر چانه را یکی از تخلفات کرونایی کسبه آبیکی عنوان کرد و افزود:‌ اجرای این طرح باعث شده که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماسک در میان اصناف آبیکی به شدت افزایش یابد و به همین خاطر به ستاد کرونای استان هم پیشنهاد دادیم که طرح مزبور را در کل استان اجرایی کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آبیک نزدیک‌ترین شهرستان استان قزوین به تهران و کرج محسوب می‌شود، در خط مقدم مبارزه با کرونای انگلیسی است و امیدواریم امکانات لازم برای این مبارزه در آبیک بیشتر شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها