۴۰ طرح کشاورزی در قزوین افتتاح می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همزمان با بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی ۴۰ طرح عمرانی، تولیدی و کشاورزی دراین استان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

۴۰ طرح کشاورزی در قزوین افتتاح می شود

فاطمه خمسه، با گرامی داشت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: این طرح‌ها شامل ۳۵ طرح آبیاری تحت فشار، کانال انتقال آب بتنی، لوله گذاری و مرمت و لایروبی قنات و ۵ طرح دام و طیور است.

به گفته وی برای اجرا ی این طرح‌ها افزون بر ۲۳۰ میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال هزینه شده است.

خمسه اضافه کرد: با بهره بردار ی از این طرح‌ها ضمن برخورداری خانوارهای روستایی از خدمات زیر بنایی زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۴۲ نفر به صورت غیر مستقیم در استان فراهم می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه با اشاره به اینکه هفته جهاد کشاورزی در خرداد ماه از ۲۱ تا ۲۷ است، اظهار داشت: شعار محوری این هفته جهاد کشاورزی، جهش تولید و امنیت غذایی است.

وی با بیان اینکه ۲۷ خرداد ماه مصادف با سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی است گفت: در هفته جهاد کشاورزی فرصتی ایجاد شده تا ضمن یادآوری و گرامیداشت فرهنگ ایثار و جهاد، دستاوردها و عملکرد جهاد کشاورزی استان را تبیین و مردم از طرح‌ها و برنامه‌های بخش کشاورزی استان مطلع شوند.

خمسه افزود: بخش کشاورزی مهمترین رکن اقتصاد و امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود بنابراین تلاش سازمان جهاد کشاورزی استان نیز تحقق توسعه زیر بخش‌های مختلف کشاورزی استان در راستای رسیدن به خودکفایی در محصولات اساسی، رونق و جهش تولید، اشتغالزایی و صادرات محصولات کشاورزی است.

وی غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها