بهزیستی خدمات خود را تنها به پرداخت مستمری محدود کرده است

بهزیستی خدمات خود را تنها به پرداخت مستمری محدود کرده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم سیدمحمد موسوی امروز در نشست بررسی جنبه‌های انسانی کسب‌وکار با بیان اینکه سازمان بهزیستی تنها متولی معلولان در ایران است، اظهار داشت: بهزیستی نه تنها به‌زیستن را عملیاتی نکرده بلکه به روش کمیته‌ امداد به پرداخت مستمری‌های ماهانه مبادرت کرده است و خدمات خود تنها به این موضوع محدود کرده است.

وی افراد دارای معلولیت را افرادی توانمند دانست و گفت: کارکنان دارای معلولیت با تولید محصولات یکی از باکیفیت‌ترین برندهای ایران توانایی خود را اثبات کردند.

موسوی همچنین مدیران را پیامبران پیام‌آور الهی دانست و تصریح کرد: هر کس که بتواند با زیرکی از زندان تن خود آزاد شود می‌تواند مدیر باشد و مدیریت کند.

دبیر برگزاری مجامع هم‌اندیشی تشکل‌های معلولان کشور با اشاره بر این نکته که مدیران در برابر جامعه مسئولیت‌های زیادی دارند و باید به وظایف خطیر خود آگاه باشند از آنها خواست تا با اتحاد و پیوستن به هم، شبکه‌ مدیران کشور را تشکیل دهند.

وی از وجود فاصله بین صحبت‌ها و نگرانی‌های مقام معظم رهبری تا اجرای منویات ایشان ابراز ناراحتی کرد و افزود: مدیران در سراسر کشور باید آگاهانه عمل کنند تا روزی نرسد که رهبر فریاد بزند و خلاء همچنان بر جای خود باقی باشد.

رئیس هیئت مدیره کانون معلولین توانا در زمینه‌ افراد دارای معلولیت با تاکید بر اینکه ما باید در هر زمینه یک دانشکده‌ پژوهشی و تحقیقاتی داشته باشیم، مطرح کرد: در چنین فضایی با دستاوردهای علمی می‌توان به دولت پیشنهادات اثربخش ارائه داد.

موسوی اضافه کرد: دانشجویان قشر آگاه و پویای جامعه هستند و می‌توانند وسیله‌ آگاهی‌بخشی به جامعه و مسئولان باشند.

وی با بیان اینکه کانون معلولین توانا نمونه‌ عینی یک پژوهشکده‌ تحقیقاتی است گفت: ما با سازمان بهزیستی وارد جنگ نشده‌ایم بلکه به معلولان آگاهی و به مسئولان سازمان بهزیستی پیشنهادهایی می‌دهیم.

مقام عالی مشورتی سازمان ملل در زمینه‌ معلولان ایران گفت: در شرایطی که محصولات قاچاق موجب رکود بسیاری از بنگاه‌های تولیدی داخلی شده هیچ محصول قاچاقی نتوانست جلوی فروش محصولات فیروز را بگیرد چرا که ما کیفیت را که حق مردم است رعایت می‌کنیم و معلولان در خطوط تولید از هیچ کوششی دریغ نمی‌دارند، مدیریت در دو مجموعه‌ی کانون معلولین و فیروز زیرساخت فطری و و رویکردی اجتماعی دارد.

وی تاکید کرد: خداوند حج را بر ثروتمندان و سرمایه‌داران واجب کرد تا با محرم شدن در خانه‌ خدا و تجربه‌ محرومیت از همه چیز، چگونه مردن را تمرین کرده و بدانند نمی‌توانند انسان‌ها را قربانی خواسته‌های خود کنند.

مقام عالی مشورتی سازمان ملل با بیان این مطلب که در جامعه‌ بشری تمام تحولات با نوع نگرش مدیریت ارتباط دارد از خانه‌ مدیران خواست تا وظایف مدیران را به آنها یادآوری کرده و در جهت ایجاد شبکه‌ منسجم مدیران کشور اهتمام داشته باشند.

موسوی همچنین سرمایه‌داری الهی را سرآغازی برای بحران‌های اقتصادی جامعه دانست و افزود: سرمایه‌داری الهی مملو از چشم‌پوشی از منیت و تمامیت‌خواهی است و این همان وعده‌ای است که اوایل انقلاب به جامعه داده شد.

وی با اشاره بر این مطلب که ما با دادن فرصت‌های شغلی به معلولان، کاستن از سود، ارزش دادن به جایگاه انسانی انسان و عدم به‌کارگیری اتوماسیون سرمایه‌داری الهی را عینیت بخشیدیم و تلاش کردیم تا نمونه‌ی جامعی از این سبک را به جامعه‌‌ سرمایه‌داری ارائه دهیم.

رئیس هیئت مدیره کانون معلولین توانا تمام آرمان‌های و ساختارهای جامعه را در گروه مدل و توان اقتصادی آن جامعه دانست و اعلام کرد: در این میان فرهنگ به‌طور ویژه متاثر از زیرساخت‌های اقتصادی و نظام اقتصادی حاکم بر جامعه است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها