سفیر بلژیک در ایران با استاندار قزوین دیدار کرد

قزوین- ورونیک پتی سفیر بلژیک در ایران با زاهدی استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد.

سفیر بلژیک در ایران با استاندار قزوین دیدار کرد

به گزارش خبر فوری ، ورونیک پتی سفیر بلژیک در ایران عصر پنجشنبه با زاهدی استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در این دیدار گفت: قزوین یکی از استان های پیشگام در حوزه صنعت به شمار می رود و نخستین شهر صنعتی ایران در این استان واقع شده است.

زاهدی تصریح کرد: برای گسترش روابط با کشورهای اروپایی آمادگی داریم و قزوین هم توانمندی زیادی دارد که می تواند مورد توجه خارجی ها قرار گیرد.

استاندار قزوین یادآورشد: قزوین ظرفیت های بسیار خوب و موقعیت جغرافیایی مناسب و شبکه حمل و نقل مدرنی دارد که می تواند برای سرمایه گذاران خارجی جذاب باشد و آنها را برای ورود به ایران و
استان ما ترغیب کند.

زاهدی گفت: استان قزوین با داشتن صنایع متنوع و متعدد، دشت کشاورزی و مناطق زیبای گردشگری و تاریخی، زیرساختهای مناسب، نیروی انسانی کافی و فنی و انرژی های خوب بهترین استان برای مبادلات تجاری است و ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه روابط با کشور بلژیک دارد.

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: راه آهن قزوین رشت که به آستارا متصل خواهد شد، می تواند حلقه ترانزیت بین المللی ایران و جهان را کامل کند و تنوع تولیدات صنعتی و کشاورزی و نقاط گردشگری جذاب هم برای همکاری اقتصادی تجاری و گردشگری برای بلژیکی ها جذابیت دارد.

خانم «ورونیک پتی» سفیر بلژیک در ایران هم در این دیدارگفت: کشورهای اروپایی، به گسترش روابط علمی و اقتصادی خود با ایران علاقه جدی دارندو کشور بلژیک هم به توسعه روابط خود با تهران
در زمینه های علمی، فرهنگی و اقتصادی علاقه مند است و تلاش می کند آن را پیگیری کند.

ورونیک پتی ایران را کشوری با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی توصیف کرد و اظهار داشت: می توان همکاری های خوبی بین مراکز صنعتی و علمی ایران از جمله قزوین با همتایان آنها در بلژیک برقرار کرد.

سفیر بلژیک در جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورم به توسعه روابط خ. ود با تهران در زمینه های علمی، فرهنگی و اقتصادی علاقه مند است.

ورونیک پتی برای آشنایی با توانمندی های اقتصادی و فرهنگی و گردشگری قزوین به این استان سفر کرده است و، عصر پنجشنبه با زنان کارآفرین و فعال استان قزوین هم جلسه دارد.

در این دیدار سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت.

منبع: مهر

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها