بهترین بازیکن بالای 30 سال فوتبال ایران؛ تقابل رکورد و لایی به پیکه!

امید ابراهیمی، وحید امیری، جلال حسینی، اشکان دژآگه، مهدی رحمتی، وریا غفوری، امین قاسمی‌نژاد یا کمال‌ کامیابی‌نیا؛ کدام یک بهترین بازیکن بالای 30 سال حال حاضر فوتبال ایران هستند؟

بهترین بازیکن بالای 30 سال فوتبال ایران؛ تقابل رکورد و لایی به پیکه!

سوال پیامکی نظرسنجی شب قبل برنامه نود مربوط به انتخاب بهترین بازیکن بالای سی سال حال حاضر فوتبال ایران بود. در گزینه‌ها هم رقابت دشواری بین بازیکنان شکل گرفته بود. از یک سو مهدی رحمتی حضور داشت که چندی قبل رکورددار تعداد بازی در لیگ برتر شد. از سوی دیگر امید ابراهیمی که آن تکل به یادماندنی را در جام‌جهانی زد. همچنین جلال حسینی، مرد تمام نشدنی خط دفاع پرسپولیس. وریا غفوری هم در 31 سالگی همچنان سوژه یک رسانه‌هاست. مانند اشکان دژآگه که با گل و پاس‌گل‌هایش در 32 سالگی هم فوتبالی‌ها را به وجد می‌آورد و امین قاسمی‌نژاد که تازه در این سن شکوفا شده است. کمال کامیابی‌نیا و وحید امیری هم در لیست حضور داشت. از لایی وحید امیری به پیکه کمتر از 9 ماه می‌گذرد.
امید ابراهیمی؛ تکلِ فرمانده

لقب خوش‌شانس‌ترین بازیکن سال 97 به امید ابراهیمی‌ می‌رسد. بازیکنی که احتمالا باید در جام‌جهانی و جام ملت‌ها مسابقات را به عنوان نیمکت‌نشین سعید عزت‌اللهی دنبال می‌کرد، ولی محرومیت و مصدومیت سعید این فرصت را به امید داد که در آخرین سال‌های فوتبالی‌اش این دو رقابت مهم را تجربه کند. ابراهیمی هم، همه را شگفت‌زده کرد و نمایش فوق‌العاده‌ای داشت که به یادماندنی‌ترین تصویر کل دوران فوتبالی‌اش شاید همین تکل در بازی مقابل مراکش باشد.

وحید امیری؛ تاریخی‌ترین لایی!

امیری در سالی که نمایشی معمولی داشت، قابی ماندگار ثبت کرد. وحید در جام جهانی یکی از پرتلاش‌ترین و دونده‌ترین شاگردان کی‌روش بود. در نهایت هم نه گلی زد و نه پا‌س‌گلی داد ولی یک لایی به پیکه کافی بود تا سالی خاطره‌انگیز را پشت سر گذاشته باشد.

جلال حسینی؛ جلالِ پرسپولیس!

سیدجلال با خط خوردن از لیست نهایی کی‌روش، فرصتی برای خودنمایی در پیراهن تیم ملی نداشت. حسینی در این فصل هم با حضور در خط دفاع پرسپولیس، اطمینان کامل را به برانکو و هواداران این تیم داده بود. پرسپولیس همچنان با حضور سیدجلال نفوذناپذیر است و گل نخوردن‌های این تیم کمک زیادی به موفقیت پرسپولیس کرده است. البته مهم‌ترین تصویر امسال برای سیدجلال، گلی است که در دقیقه 93 به الجزیره زد و راه فینالیست شدن پرسپولیس استارت خورد.

اشکان دژآگه؛ بازگشت به اوج

فصل برای اشکان بعد از جام‌جهانی شروع شد. دژآگه با حضور پر سر و صدا در تبریز، نمایش موفقی با تراکتورسازی داشت. اشکان تا این مقطع از فصل 3 گل و 2 پاس‌گل در تراکتورسازی ثبت کرده است. ضمن اینکه در جام ملت‌ها هم بار زیادی از طراحی حملات تیم ملی روی دوش او بود و یک گل تماشایی هم از روی ضربه ایستگاهی زد.

مهدی رحمتی؛ سالِ رکورد

لیگ هجدهم برای رحمتی از این جهت خاص و به یادماندنی بود که او توانست در این فصل یک رکورد ویژه به نام خودش ثبت کند. حالا رحمتی تنها بازیکنی است که در تمام ادوار رقابت‌های لیگ برتر به میدان رفته است. دروازه‌بان اسبق تیم ملی علاوه بر اینکه تنها بازیکنی است که در 18 دوره‌ی رقابت‌های لیگ برتر بازی کرده، رکورددار تعداد بازی در لیگ برتر هم است. پیش از رحمتی، ابراهیم صادقی بازیکن وفادار سایپا رکورددار بازی در لیگ برتر بود. کاپیتان استقلالی‌ها حالا با 439 بازی در لیگ برتر از رکورد 437 بازی صادقی در لیگ عبور کرده و رکورددار بازی در لیگ برتر فوتبال ایران شده است.

وریا غفوری؛ محبوبیت بعد از سکوت

سال 97 برای وریا غفوری هم پر از فراز و نشیب بود. وریا بعد از نمایش‌های فوق‌العاده با لباس استقلال، در اقدامی عجیب و باورنکردنی در لیست کی‌روش برای جام جهانی قرار نگرفت. غفوری مزد صبوری‌اش را چند ماه بعد و با حضور در جام ملت‌ها گرفت. جایی که کسی انتظار نداشت دیگر وریا دعوت شود، ولی غفوری پیراهن تیم ملی را پوشید و نمایش‌ خوبی هم داشت. وریا غفوری در لیگ هجدهم هم به نمایش‌های خوبش ادامه داد و تاحالا 4 گل برای استقلال زده و 2 پاس‌گل داده است.

امین قاسمی‌نژاد؛ پدیده‌‌ی پدیده

احتمالا نام امین قاسمی‌نژاد تا 31 سالگی حتی به گوش خیلی از فوتبالی‌ها هم آشنا نبود. ولی لیگ هجدهم برای امین متفاوت بود. قاسمی‌نژاد تا نیم‌فصل 6 گل زد و 1 پاس‌گل داد تا در بالانشینی پدیده در جدول لیگ، نقش پررنگی داشته باشد.

کمال کامیابی‌نیا؛ گتوزو در 30 سالگی

کمال دیگر بازیکن بالای سی سال لیگ است که همچنان می‌درخشد. کامیابی‌نیا در این فصل هم هافبک دفاعی تیم برانکوست و با توپ‌گیری‌های متعدد، جنگندگی‌های بی‌وقفه و تکل‌های دائمی خطر را از دروازه پرسپولیس دور می‌کند.

منبع: نود

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها