VAR؛ آخرین ابداع فوتبال ایران/ کمک داور ویدیویی؛ جدیدترین درمان بی نتیجه داوری لیگ برتر

در لیگی که داور های واقعی هم اشتباه می کنند، فوتبال ایران به سراغ کمک داور های هوشمند رفته است، آیا داور های جدید کمکی به پیشرفت لیگ برتر خواهند کرد؟

VAR؛ آخرین ابداع فوتبال ایران/ کمک داور ویدیویی؛ جدیدترین درمان بی نتیجه داوری لیگ برتر

به گزارش خبر فوری ؛ کافی است یک هفته فقط یکی از بازی های لیگ یک را با دقت نظاره کنیم. از جو راکد اما خشن سکو ها گرفته تا سرمربی هایی که به جز مسائل فنی به هر نکته ای اشاره می کنند، بخش مهمی از لیگ یک ایران را تشکیل می دهند. چمن های ویران شده و از همه مهم تر داوری هایی که به نظر می رسد سوت هایشان جهت دار باشد، جنجال های بی پایان لیگ یک هستند که به فرزند بزرگ‌تر خانواده فوتبال ایران هم کشیده شده است.
لیگ برتر از هم سال ها پیش درگیر حواشی این چنینی بوده است. تا همین چند سال پیش، داور دربی حتما خارجی بود. بعد ها فهمیدیم قضاوت رنگی به ملیت ندارد و پس از آن که داور های ایرانی هم به خوبی مسابقه حساس استقلال و پرسپولیس را قضاوت کردند، متوجه شدیم نیازی نبود این همه سال خرج داور های غیر ایرانی کنیم. حالا داوران ایرانی از فینال جام ملت های اروپا زنان تا نیمه نهایی جام جهانی مردان را سوت می زنند. این همان دستاوردی بود که باید سال ها زودتر از آن خودمان می کردیم.
حالا هم روش آزمون و خطا دوباره در فوتبال ایران به کار گرفته شده است. همه می گویند کمک داور ویدیویی در فوتبال ایران لازم است اما مشخص نیست این فناوری چه زمانی در لیگ به کار گرفته خواهد شد. در شرایطی که اعتراض داوری ها باز هم اوج گرفته است، کمیته داوران اعلام کرده دربی را با کمک داور ویدیویی قضاوت خواهند کرد. قاضی جدید فوتبال ایران که قرار است مدتی به صورت آفلاین آزمایش شود.
اما اعتراض ها، تمامی ندارد. فردا اعتراض تیم ها به داوری آغاز می شود که وجود خارجی ندارد. هواداران به داوری فحاشی خواهند کرد که خانواده ای ندارد و بازیکنان از سوتی انتقاد می کنند که صدا ندارد. شاید فوتبال ایران فقط اعتراض کردن را از واکنش بازیکنان خارجی به سوت های داوران یاد گرفته است. احترام به نظر داور و از همه مهم تر، مدیریت جریان بازی به گونه ای که سوت قاضی مسابقه کمترین تاثیر را در روند پیروزی تیم داشته باشد، نکاتی است که فوتبالیست های لیگ برتری هم نمی دانند و نباید از لیگ یکی ها انتظار رعایت آنان را داشته باشیم. کمک داور ویدیویی چه کنار زمین باشد و چه در آرشیو ساختمان کمیته داوران سازمان لیگ، درد بزرگ فوتبال ایران را دوا نخواهد کرد. چه بسا نمک دیگری باشد بر زخمی که خودش هم دوست دارد بیشتر بسوزد.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها