قطر قهرمان جام ملت های آسیا شد/ عنابی ها ابر قدرت جدید قاره کهن/ سامورایی ها جام را واگذار کردند

تیم ملی قطر با برتری ۳ بر ۱ مقابل ژاپن به اولین قهرمانی خود در جام ملت های آسیا دست پیدا کرد.

قطر قهرمان جام ملت های آسیا شد/ عنابی ها ابر قدرت جدید قاره کهن/ سامورایی ها جام را واگذار کردند

به گزارش خبرنگار ورزشی سایت خبر فوری ، هفدهمین فینال جام ملت های آسیا با برگزاری مسابقه میان دو تیم فوتبال ژاپن و قطر دقایقی پیش آغاز شد.

این دیدار در ورزشگاه زاید اسپورت ابوظبی برگزار می شود و ایرماتوف ازبکستانی قضاوت این بازی را برعهده دارد.

حضور بن سلمان در ورزشگاه زاید

جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا به همراه بن سلمان در جایگاه ورزشگاه زاید حاضر شدند.

شوئیچی گوندا، تاکهیرو تومی‌یاسو، مایا یوشیدا، هیروکی ساکای، یوتو ناگاتومو، گاکو شیباساکی، سوکاسا شیوتانی، ریتسو دوآن، گنکی هاراگوچی، یویا اوساکو و تاکومی مینامینو بازیکنان منتخب هاجیمه موری‌یاسو هستند که از ابتدا برای تیم ملی ژاپن برابر قطر بازی می‌کنند.

واتارو اندو، هافبک دفاعی سامورایی‌ها که در دیدار مقابل ایران در ترکیب بود، اما به دلیل مصدومیت تعویض شد، در فینال جام ملت‌ها برابر قطر حضور ندارد و جای خود را به سوکاسا شیوتانی داده است، اما ۱۰ بازیکن دیگر ژاپن تغییری نسبت به مسابقه نیمه نهایی نداشته‌اند.

سعد الشیب، طارق سلمان، بسام هشام الراوی، پدرو کوریا، عبدالکریم حسن، بوعلام خوخی، عاصم عمر مادیبو، عبدالعزیز حاتم، حسن الهیدوس، اکرم عفیف و المعز علی ۱۱ بازیکنی هستند که با نظر فلیکس سانچز در ترکیب تیم ملی قطر برابر ژاپن قرار گرفتند.

عنابی‌ها که برخلاف دو مسابقه اخیرشان هیچ بازیکن محرومی ندارند، با دو تغییر نسبت به دیدار نیمه نهایی مقابل امارات، در مسابقه امشب برابر ژاپن حاضر خواهند شد که بسام هشام الراوی و عبدالعزیز حاتم با پایان محرومیت به جای کریم بوضیاف و سالم الهاجری به میدان می‌روند.

یوسف حسن، عبدالکریم سالم العلی، محمد البکری، علی عفیف، احمد علاءالدین، عبدالرحمن محمد، احمد اسماعیل، خالد محمد، کریم بوضیاف، تمیم محمد المهیزع و سالم الهاجری نیز ۱۱ بازیکن نیمکت‌نشین تیم ملی قطر برابر ژاپن هستند.

کریم بوضیاف، ملی پوش قطری باشگاه الدحیل با وجود اینکه نمایش بسیار خوبی در دیدار نیمه نهایی داشت، مقابل ژاپن در ترکیب عنابی‌ها دیده نمی‌شود و جای خود را به عبدالعزیز حاتم داده است.

ژاپنی ها در حالی در هفدهمین فینال جام ملت های آسیا حضور دارند که پیش از این چهار بار دیگر جام را به خانه خواهد برد.

رکود گلزنی علی دایی در جام ملت های آسیا شکسته شد/ قطر با یک گل از ژاپن پیش افتاد

المعزعلی مهاجم تیم ملی قطر در دقیقه 12 دروازه ژاپن را گشود تا نهمین گل خود را در 7 بازی به ثمر برساند.

مهاجم جوان قطری با این گل 9 گله شد و از رکورد علی دایی که در جام ملت های 1996 8 گل به ثمر رسانده بود عبور کرد و برترین گلزن تاریخ جام ملت‌ها آسیا شد.

گل دوم قطر به ژاپن با شوت از راه دور حاتم

شوت زیبا و دیدنی عبدالعزیز حاتم از راه دور گل دوم را برای قطری ها در مقابل ژاپن بدست آورد.

برتری یک نیمه‌ای قطر مقابل ژاپن

تیم ملی فوتبال قطر در پایان نیمه اول فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ برابر ژاپن، با برتری به رختکن رفت تا در آستانه کسب مقام قهرمانی این رقابت‌ها باشد.

آغاز نیمه دوم

نیمه دوم بازی ژاپن و قطر با سوت داور ازبکستانی آغاز شد.

با تدوام برتری قطر در نیمه دوم، تیم ملی قطر براب اولین بار عنوان قهرمانی جام‌ ملت های آسیا را کسب خواهد کرد.

گل اول برای ژاپن/ طلسم دروازه قطر شکسته شد

در نیمه دوم بازی ژاپنی ها توسط مینامینو توانستند به گل اول خود در برابر قطر دست پیدا کنند.

ژاپنی ها که در نیمه اول بازی ضعیفی را از خود به نمایش گذاشتند، پس از استراحتی که بین دو نیمه داشتند، در نیمه دوم کاملا تهاجمی وارد زمین شدند و با حرکات بازیکنانی مثل مینامینو و هاراگوچی به دنبال باز کردن روزنه ای برای فرو ریختن دروازه قطر بودند از این رو با حملات از چپ و راست و از عمق تمام تلاش خود را برای گلزنی انجام دادند و در واقع اولین تیمی هستند که در جام ملت ها به قطر گل زدند.

گل سوم برای قطر

اکرم عفیف بازیکن تیم ملی قطر از روی نقطه پنالتی سومین گل تیمش را وارد دروازه ژاپن کرد.

رکورد رشیدی پابرجا ماند

تیم ملی قطر که در مسابقات جام ملت های آسیا با درخشش خود توانسته بود بیشتر رکوردها را جا به جا کرده و به نام خود بزند، در شکست رکورد تیم ملی ایران در عملکرد دفاعی ناکام ماند و رشیدی همچنان رکورد منحصر به فرد خود را حفظ کرده است.

منصور رشیدی دروازه بان تیم ملی ایران در مسابقات جام ملت ها توانست در تمامی مسابقات کلین شیت کند و هیچ گلی را دریافت نکرد تا تیم ملی به قهرمانی برسد و تیم ملی قطر نیز کمتر از 30 دقیقه تا چنین اتفاقی فاصله داشت اما در نهایت بازیکنان ژاپن موفق به گلزنی برابر این تیم شدند.

سامورایی ها بدون جام به خانه برگشتند

دیدار تیم ملی ژاپن و قطر در فینال جام ملت های آسیا با برتری ۳ بر ۱ قطر به پایان رسید تا ژاپنی ها از کسب پنجمین قهرمانی خود در جام ملت های آسیا باز بمانند.

قطر برای اولین بار در تاریخ فوتبال خود توانست جام قهرمانی ملت های آسیا را کسب کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها