مقایسه گلر تیم ملی با دروازه بان های تیم ملی اسپانیا و آلمان؛

چرا بیرانوند از بهترین دروازه‌بانان جهان هم بهتر است؟

بررسی عملکرد دروازه‌بان تیم ملی نشان می‌دهد کی‌روش یکی از بهترین دروازه‌بانان جهان را دراختیار دارد.

چرا بیرانوند از بهترین دروازه‌بانان جهان هم بهتر است؟

به گزارش خبر فوری ؛ معرفی بیرانوند به فوتبال جهان از گرفتن پنالتی کریستیانو رونالدو آغاز شد. قبل از آن اتفاق فراموش‌نشدنی، بیرانوند تنها در فوتبال آسیا شناخته شده بود و درخشش او محدود به بازی های پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ برتر قهرمانان آسیا می شد. حضور درخشان او در ترکیب تیم ملی مقابل مراکش، پرتغال و اسپانیا نام او را میان زبان ها انداخت و در همان تابستان پیشنهاد های زیادی برای بازی در سطح نخست فوتبال جهان پیدا کرد. با این حال دروازه‌بان پرسپولیس ترجیح داد در باشگاهش بماند و برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا بجنگند. او با پرسپولیس به فینال آسیا رسید و اگرچه عنوان قهرمانی را از دست داد اما در مسیر حضور تیمش در فینال این مسابقات نشان داد دروازه‌بان فوق‌العاده‌ای است.

بیرانوند حالا در تیم ملی حضور دارد تا شاگردان کی‌روش را برای قهرمانی در آسیا همراهی کند. آمار او در تیم ملی و پرسپولیس چیزی فراتر از یک شگفتی است. او در هفده بازی اخیرش در تیم ملی تنها در سه بازی گل خورده است. بیرانوند در بیست بازی اخیرش با پیراهن یوزها، 85 درصد بازی ها را با دروازه بسته به پایان برده و به طور متوسط در هر بازی کمتر از 0.3 گل خورده است. این در حالی است که آلیسون بکر دروازه‌بان لیورپول و برزیل، هوگو لوریس که در چارچوب فرانسه و تاتنهام حضور دارد، مانوئل نویر در دروازه بایرن مونیخ و آلمان و دخه‌آ در اسپانیا و منچستر آمار ضعیف تری از او داشته اند.

نویر که روزگاری بهترین دروازه‌بان جهان شناخته می شد، مدت ها از مصدومیت رنج می برد و عاقبت این روز های بدون تمرین فاصله گرفتن از بازی های ایده‌آلش بود. او در 20 بازی اخیرش در دروازه عقاب ها تنها 35 درصد آن ها را با دروازه بسته پشت سر گذاشته و به طور میانگین در هر بازی 0.85 گل خورده است. هوگو لوریس در تیم ملی فرانسه شرایط بهتری داشته و در 20 بازی اخیرش، 10 بازی کلین شیت کرده است. او به طور میانگین کمتر از یک گل در هر بازی خورده که دلیل اصلی آن پیروزی های ارزشمند تیم ملی فرانسه است.

حتی آلیسون بکر هم در تیم ملی برزیل ضعیف تر از بیرانوند در تیم ملی ایران نتیجه گرفته است. او در 20 بازی اخیرش در دروازه برزیل کمتر از 0.5 گل در هر بازی خورده و 65 درصد رقابت ها را با دروازه بسته نگه داشته است. اما ناامیدکننده‌ترین دروازه‌بان مشهور جهان که عملکردش در مقابل بیرانوند اصلا قابل مقایسه هم نیست، داوید دخه‌آ است. او در بیست سنگربانی آخرش در دروازه اسپانیایی ها در هر بازی به طور میانگین بیش از یک گل خورده و بیش از ده بازی اخیرش را با گل خورده به پایان برده است.

مقایسه این آمار ها نشان می دهد بیرانوند نه تنها بهترین دروازه‌بان آسیا است بلکه احتمالا یکی از بهترین سنگربانان جهان هم هست. کی‌روش با حضور او در دروازه تیم ملی ایران هیچ تردیدی برای بازی های مقتدرانه مقابل رقبا ندارد و خط دفاعی ایران هم می داند اگر توپی از آنان عبور کند، بیرانوند اجازه رد شدن آن را از خط دروازه نخواهد داد.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • هانی
    1

    این شیربچه لر آبروی ایران و ایرانی رو خریده.امثال علیرضا هم زمان جنگ زیاد داشتیم که از مرزهامون دروازه بانی میکردن.درود به شیربچه لرستان.

  • جلالی
    1

    بیرانوند بیخود کرد برای چی باید بهتر باشد توپی که میتونست با یک دست بگیره نگرفت بنظر من باید دروازه بان دست دو باشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها