خط و نشان مت رایان برای جهانبخش و هیونگ مین

احتمال دارد در مرحله یک هشتم نهایی استرالیا مقابل ایران یا کره جنوبی قرار بگیرد که در آن صورت تقابل متئو رایان با جهانبخش یا هیونگ مین دیدنی خواهد بود.

خط و نشان مت رایان برای جهانبخش و هیونگ مین

شب گذشته تیم های آرسنال و برایتون در حالی به صاف هم رفتند که تیم میزبان گران ترین خرید تاریخ خود یعنی علیرضا جهانبخش را به دلیل جام ملت های آسیا در اختیار نداشت اما سفید و آبی پوشان شهر برایتون، متئو رایان گلر استرالیایی را در درون دروازه خود می دیدند و به درخشش او در مقابل لاکازت و اوبامیانگ امیدوار بودند.

بازی با حملات توپچی ها و تشویق شدید هواداران برایتون در ورزشگاه آمکس آغاز شد. در دقیقه 3 پاس استثنایی گندوزی در پشت مدافعان تیم میزبان به اوبامیانگ رسید و ستاره گابنی که خروج نصفه و نیمه رایان را دیده بود، قصد کرد تا توپ را پشت سر او بیاندازد اما گلر استرالیایی برایتون با هوشیاری ضربه اوبا را سیو کرد و اجازه نداد دروازه تیمش باز شود.

چند دقیقه بعد اوبامیانگ موفق به گلزنی شد اما این پایان کار نبود. پس از گذشت نیم ساعت از بازی، یک پاس پشت دفاع دیگر برای مهاجم شماره 14 و سرعتی آرسنال فرستاده شد و او با کنترل خوب موقعیت تک به تک برای خود مهیا کرد و در شرایطی که هواداران برایتون تصور می کردند اختلاف گل به 2 خواهد رسید، رایان موفق شد ضربه را مهار کند و برایتون را در مسابقه نگه دارد.

او در ادامه مسابقه نیز موفق شد 2 سیو را ثبت کند تا کارش در این مسابقه با 4 مهار و یک گل خورده به پایان برسد؛ گلی که روی کلکسیونی از اشتباهات مدافعان تیم به ثمر رسید و مانع از کلین شیت گلر تیم ملی استرالیا شد.

متئو رایان 26 ساله که سابقه بازی در تیم والنسیا را هم دارد، به زعم بسیاری از فوتبال دوستان استرالیایی مهم ترین بازیکن این تیم در جام ملت ها می باشد. او تاکنون 49 بازی ملی انجام داده و در جام ملت ها به رکورد 50 بازی ملی خواهد رسید. کانگوروها پیش تر دروازه بان هایی چون مارک شوارتزر، زلجکو کالاک و پیش تر مارک بوسنیچ را در ترکیب تیم ملی کشورشان داشتند و حالا با حضور رایان خیالشان از خط دروازه راحت است.

استرالیا در مرحله گروهی بازی های سختی نخواهد داشت اما یک احتمال عجیب و غریب وجود دارد و آن هم تقابل این تیم با ایران یا کره جنوبی در مرحله یک هشتم نهایی است. در این صورت دوئل گلر برایتون با علیرضا جهانبخش مهاجم این تیم یا سون هیونگ مین مهاجم تاتنهام می تواند بسیار جذاب باشد؛ خصوصا این که رایان از همین حالا با نمایش های فوق العاده برای این بازیکنان خط و نشان می کشد. البته این اتفاق اگر در یک هشتم هم رخ ندهد، احتمال دارد در مراحل بعدی روی بدهد و بدون شک جدال بسیار جذابی خواهد بود.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها