مدیران بازنشسته ورزش همچنان به دنبال ماندن در فدراسیون

ضیایی، فرجی و تاج با تبصره ماندنی می‌شوند

در راستای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، تعدادی از روسای بازنشسته فدراسیون‎های ورزشی مجبور به ترک سمت خود شدند.

ضیایی، فرجی و تاج با تبصره ماندنی می‌شوند

به گزاری خبر فوری ؛ این روزها قانون منع به کارگیری بازنشسته ها در حال اجرا است و تا 15 آذر تمام مدیران بازنشسته باید از سمت خود استعفا دهند. خبرفوری چندی پیش با استقبال از این قانون کمپینی به نام #استعفا_شجاعانه راه اندازی کرد و از مدیران دولتی خواست تا به این کمپین بپیوندند. این روزها اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در ورزش هم سر و صدای زیادی به پا کرده است. دو مدیر بازنشسته فدراسیون هندبال و جودو هفته گذشته از سمت خود استعفا دادند تا جایشان را مدیران جوانتر بگیرند.
در راستای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، تعدادی از روسای بازنشسته فدراسیون‎های ورزشی مجبور به ترک سمت خود شدند و تنها سه فدراسیون کاراته، والیبال و فوتبال باقی مانده است که هنوز به صورت دقیق تکلیف آنها مشخص نیست؛ اما اواخر هفته گذشته خبری آمد که مهدی تاج در فدراسیون فوتبال ماندگار خواهد شد.
او با استفاده از قانون خدمات کشوری و ماده ۶۰ این قانون خود را در فدراسیون فوتبال ماندگار کرد. تمامی این موارد در حالی است که صادق فرجی، رئیس کنونی فدراسیون کاراته شرایطی به مانند تاج و البته مسیری آسان‎تر را پیش رو دارد و می‎تواند با همین قانون جواز ادامه فعالیت را در فدراسیون کاراته کسب کند.
بر اساس ماده "۶۰" این قانون، دستگاه‌های موضوع ماده ۲ (نهادها و سازمان‌ها) مکلف هستند حسب درخواست جانبازان و آزادگانی که قبل از تصویب این قانون در خدمت دستگاه بود و قطع همکاری نموده‌اند صرفا برای یک بار نسبت به اعاده به خدمت آنها اقدام نمایند.
محمد صادق فرجی که تیم ملی فدراسیون مطبوعش هفته گذشته به عنوان نائب قهرمانی جهان دست یافته است، بازنشسته پیش از موعد وزارت ورزش و جوانان است و مسیر راحت‎تری نسبت به مهدی تاج که بازنشسته فولاد مبارکه است، خواهد داشت. او علاوه بر جانبازی، با سابقه 25 سال بازنشسته وزارت ورزش و جوانان است و با توجه به نتایج خوب این فدراسیون در سال های اخیر، احتمال ابقای او بسیار زیاد خواهد بود.
همچنین احمد ضیایی رییس فدراسیون والیبال هم در تلاش است با استفاده از ماده 60 در سمت خود باقی بماند.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمود
    0

    تشنگان قدرت همچنان بر صندلی خود می مانند!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها