«سرخپوشان از راه دور» برای پرسپولیس دغدغه شدند

بازیکنانی که روی کاغذ پرسپولیسی هستند، در تیم‌های دیگر شرایط خوبی ندارند و این موضوع کار برانکو را در تعطیلات نیم‌فصل سخت می‌کند.

«سرخپوشان از راه دور» برای پرسپولیس دغدغه شدند

سروش رفیعی هم با فولاد به مشکل خورد، بعد از آن که پیکانی‌ها از شیری ناراضی بودند که همان شیری فصل قبل نیست (تازه شیری در تمام بازی‌های این فصل پیکان حاضر بوده و فقط در نقش وینگر راست، گل نزده و پاس گل نداده) و سایپایی‌ها مدعی بودند ترابی همان ترابی سابق نیست، حالا سروش رفیعی هم که با فولاد به بن‌بست رسیده بود، با دردسر تازه‌ای مواجه شده و فولاد قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرده است تا دوباره به همان سؤال روز‌های اول یارگیری پرسپولیس برگردیم؛ «این که پرسپولیس با پنجره بسته، بازیکن بخرد و بازیکن‌ها را نیم‌فصل به تیم‌های قبلی خودشان قرض بدهد، منطقی است؟»
انگار برانکو آن روز‌ها خیلی موافق این رویه نبود. او که موفق شد شریفی را در تمرین پرسپولیس نگه دارد، بدش نمی‌آمد ترابی، شیری و رفیعی هم در تمرین پرسپولیس بمانند، اما سایپا تنها با این شرط موافق انتقال مهدی ترابی بود که تا باز شدن پنجره پرسپولیس، این بازیکن را حفظ کند، فولاد وسط آن بگیر و ببند‌های سربازی و رفت و برگشت‌های سروش به دادگاه و نظام وظیفه بابت کارت پایان خدمت و انتقالش به تیم شبه‌نظامی، نیم‌فصل قرارداد از سروش طلبکار بود و می‌خواست رفیعی را حداقل تا پایان نیم‌فصل اول در اختیار داشته باشد و شیری هم از بیرون نشستن و بازی نکردن هراس داشت و پرسپولیس ناچار بود همزمان با هر ۳ تیم سایپا، فولاد و پیکان راه بیاید.
همان روز‌ها برانکو تأکید کرده بود سروش چند هفته دیرتر بازی کند تا برای بازی در لیگ برتر آماده شود و در خطر آسیب‌دیدگی قرار نگیرد، او یک روز سر تمرین پرسپولیس، مهدی شیری را صدا زد و گفت: «اگر قرار است تا پایان نیم‌فصل اول برای پیکان بازی کنی، همراه ما به اردوی کرواسی نیا و با این تیم تمرین کن» و درباره ترابی هم خیلی خصوصی به مدیران باشگاه گفته بود نگران است حضور همزمان این بازیکن در تیم ملی و سایپا باعث خستگی‌اش شود.
با این وجود او هم در نهایت مثل گرشاسبی با این موضوع کنار آمد و نگرانی‌هایش در پستوی ذهن باقی ماند تا حالا که مشخص شده بی‌دلیل نگران نبود.
بازیکنانی که روی کاغذ پرسپولیسی هستند، در تیم‌های دیگر شرایط خوبی ندارند و این موضوع کار برانکو را در تعطیلات نیم‌فصل سخت می‌کند و او باید برای آماده‌سازی آن‌ها وقت بیشتری بگذارد و برعکس آنها، مهدی شریفی که بعد از توافق با پرسپولیس، بدون قرارداد رسمی در این تیم تمرین می‌کند، به دلیل همین تمرین‌ها با سرخپوشان هماهنگ شده و آماده اضافه شدن به ترکیب پرسپولیس است.
قطعاً برانکو دلش می‌خواست بقیه هم مثل شریفی جلوی دست و پیش چشم باشند تا بیشتر از شرایط آن‌ها بداند و بهتر با تیم هماهنگ‌شان کند. این کار ریسک مصدومیت و خستگی آن‌ها را به حداقل می‌رساند، اما نه سروش بازیکنی بود که نیم‌فصل بیرون بماند و نه مهدی ترابی که بازیکن تیم ملی است، چنین ریسکی به جان می‌خرید و نیم‌فصل به قیمت احتمال خط خوردن از تیم ملی بیرون می‌ماند. شیری هم که از اول گفته بود از بازی نکردن واهمه دارد و می‌خواهد در شرایط بازی باشد.
این سه بازیکن با بازی کردن در تیم‌هایی غیر از پرسپولیس، ریسک آسیب‌دیدگی‌شان را به جان برانکو انداختند. این که اگر در فولاد، سایپا و پیکان مصدوم شوند، دست پرسپولیس در نیم‌فصل دوم و با وجود باز شدن پنجره‌اش، بسته می‌ماند. تازه به این ترس، باید دردسر‌های رویارویی با پرسپولیس را هم اضافه کرد.
سروش یک بازی مقابل پرسپولیس انجام داد و هنوز دارد چوبش را می‌خورد و حرفش را می‌شنود که مقابل سرخپوشان با تمام توان بازی نکرده و این شایعات شاید روز رویارویی ترابی و سایپا با پرسپولیس و تقابل شیری و پیکان با سرخپوشان برای این دو خرید غیررسمی برانکو هم پیش بیاید.
بازیکنان پیشین پرسپولیس پاسخ می‌دهند
آیا پرسپولیس باید نفرات جدیدش را قرض می‌داد یا نگه می‌داشت؟
پرسپولیس از فصل نقل و انتقالات محروم است و خریدهایش تا نیم‌فصل در تیم‌های دیگر بازی می‌کنند. سروش رفیعی به فولاد برگشت، مهدی ترابی برای سایپا بازی می‌کند و مهدی شیری هم در پیکان توپ می‌زند و این ۳ بازیکن در نیم‌فصل به پرسپولیس خواهند پیوست و بازی خواهند کرد. اینکه آیا پرسپولیس باید نفرات جدیدش را قرض می‌داد یا نگه می‌داشت سؤالی است که آن را با تنی چند از پرسپولیسی‌های پیشین مطرح کردیم. این پاسخ‌ها را بخوانید.
ناصر محمدخانی: بازی نمی‌کردند برایشان سم بود
مهاجم پرسپولیس در دهه ۶۰ در این خصوص گفت: پرسپولیس خرید‌های خوبی داشته، ولی باید قبول کرد اگر این خرید‌ها بازی نمی‌کردند برایشان سم بود و از کیفیت می‌افتادند و دچار افت می‌شدند. ترابی حالا در سایپا در شرایط مسابقه قرار دارد و بازی می‌کند. رفیعی بد یا خوب برای فولاد بازی می‌کند و شیری هم در پیکان شرایط مسابقه را دارد حالا اگر آن‌ها فقط با پرسپولیس تمرین می‌کردند خوب بود یا اینکه حالا از لحاظ بدنی آماده بازی هستند؟ من فکر می‌کنم حالا که تا نیم‌فصل قرض داده شده‌اند خیلی هم خوب شده است.
رحیم یوسفی: اگر می‌ماندند کار اشتباهی بود
هافبک پرسپولیس در دهه ۶۰ در این خصوص گفت: نگه داشتن بازیکنان در تمرینات بدون اینکه بتوانند بازی کنند کار اشتباهی است. من هم فکر می‌کنم کار خوبی کردند اجازه دادند خرید‌های جدیدشان در لیگ بازی کنند و در موعد مقرر به تیم برگردند. پرسپولیس تیم بزرگی است و این بازیکنان در نیم‌فصل با قدرت به تیم اضافه خواهند شد و افت نخواهند کرد. بازیکن در تمرین بی‌انگیزه می‌شود، چون اگر مدت طولانی بازی نکند هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ فنی با افت مواجه خواهد شد لذا برانکو و مدیران پرسپولیس تصمیم درستی را اتخاذ کردند.
مجتبی محرمی: بهتر شد که بازی کردند
کاپیتان اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: خب پرسپولیس محروم از فصل نقل و انتقالات بود لذا نمی‌توانست بازیکن بخرد و آن‌ها را بازی دهد. اینکه ۴، ۵ بازیکن باکیفیت را از شرایط بازی دور کنی و فقط به تمرین کردن بسنده کنی، کار درستی نیست. رفیعی، ترابی، شیری و... با بهترین تصمیم در تیم‌های فولاد، سایپا و پیکان بازی می‌کنند و از لحاظ بدنی شرایط خوب خود را نگه می‌دارند؛ لذا به نظرم پرسپولیس کار خوبی کرد به آن‌ها اجازه داد تا نیم‌فصل بازی کنند و سپس به پرسپولیس بیایند. قطعاً با چند جلسه تمرین در پرسپولیس از لحاظ بدنی به فرم ایده‌آل خواهند رسید.
بهروز رهبری‌فرد: برایشان تصمیم خوبی گرفته شد
مدافع اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: من فکر می‌کنم تصمیم خوبی گرفته شد که اجازه دادند بازیکنان جدید تا نیم‌فصل برای تیم‌های خودشان بازی کنند و سپس به پرسپولیس بیایند. یک بازیکن باید آماده باشد و در شرایط بازی قرار بگیرد. اینکه نیم‌فصل فقط تمرینی کنی و از بازی خبری نباشد باعث می‌شود بازیکن کم‌انگیزه شود و چه بسا دچار افت فنی شود، ولی خب حالا هم ترابی هم رفیعی و هم شیری در لیگ بازی می‌کنند و از نظر بدنی روی فرم هستند. فقط خدا کند وقتی به پرسپولیس برگشتند هم توانایی‌های فنی خود را نشان دهند.
پایان رأفت: کار پرسپولیس ایرادی نداشت
مهاجم اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: قبل از هر چیز باید اذعان کنم که خرید‌های پرسپولیس از لحاظ فنی عالی هستند. ترابی، رفیعی، شیری و شریفی واقعاً می‌توانند در نیم‌فصل دوم شرایط فنی پرسپولیس را دگرگون کنند، اما به هر حال نمی‌شد بازیکنی، چون ترابی یا رفیعی را خانه‌نشین کرد و یا فقط به آن‌ها تمرین داد. من معتقدم این دو باید در شرایط مسابقه باقی می‌ماندند و بازی می‌کردند. به هر حال مصدومیت می‌تواند در تمرین هم به وجود بیاید. حالا چه در پرسپولیس باشد و چه در تیم‌های دیگر و پرسپولیس کار درستی کرد.

منبع: خبرورزشی

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها