سازمان لیگ با باشگاه‌های قانون شکن مماشات نکرد

سازمان لیگ فوتبال ایران در رقابت‌های لیگ دسته اول با باشگاه‌های قانون‌شکن و بدهکار مماشات نکرده است.

سازمان لیگ با باشگاه‌های قانون شکن مماشات نکرد

هفته اول لیگ دسته یک امروز ( سه شنبه) به پایان می‌رسد آن هم در حالیکه دو بازی از این هفته برگزار نشد. مسابقه تیم ماشین‌سازی و بادران تهران که قرار بود مسابقه افتتاحیه لیگ یک باشد به دلیل اینکه بازیکنان تیم ماشین‌سازی هیچ گونه کارت بازی نداشتند و این باشگاه پرونده‌ای در سازمان لیگ ثبت نکرده بوند انجام نشد تا پرونده این مسابقه به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای تصمیم گیری ارسال شود.

مسابقه دومی که در این هفته انجام نشد بازی نفت تهران و سیاه جامگان بود. مسابقه‌ای که به دلیل حاضر نشدن تیم نفت تهران برگزار نشد و این مرتبه با توجه به حضور تیم میهمان در ورزشگاه، بازی ۳ بر صفر به سود سیاه جامگان اعلام شد. البته نفت در صورت تکرار این اتفاق به لیگ دسته سوم سقوط داده می‌شود و تیم دیگری هم جایگزین آن در لیگ نخواهد شد.

امروز( سه شنبه) احتمال می‌رود که تیم خونه به خونه از لیگ کناره‌گیری کند و در بازی با ملوان حاضر نشود در آنصورت سومین بازی هفته اول هم انجام نمی شود و ملوان در اولین‌ بازی‌اش در لیگ یک ۳ بر صفر پیروز اعلام شود.

برخی نسبت به این شرایط برگزاری مسابقات در هفته اول معترض شده‌اند و می‌گویند بهتر بود که مسابقات دیرتر انجام می شد تا تیم‌ها خود را برای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌کردند! این حرف اصلا صحبتی حرفه‌ای در فوتبال نیست زیرا این باشگاه‌ها و تیم‌های فوتبال هستند که باید خود را با تقویم مسابقات هماهنگ کنند و به استانداردهای لازم برسانند نه اینکه مسئولان برگزاری خود را با تیم‌های قانون‌شکن و بی‌توجه به مقررات هماهنگ کنند. زیرا در آنصورت ظلم به تیم‌هایی می‌شد که به موقع خود را برای حضور در رقابت‌ها آماده کرده‌اند.

عملکرد سازمان لیگ بی نقص و عیب نیست اما در این مورد که با تیم‌های قانون شکن مماشات نکرد مسئولان سازمان لیگ سزاوار انتقاد نیستند بلکه باید از مدیران باشگاه‌های انتقاد شود که باشگاه‌ها را با شیوه‌های مدیریتی خود به ورطه نابودی می‌کشانند. نفت تهران این تیم قدیمی فوتبال ایران اکنون کجاست؟! حتی هیچکس خود را مسئول پاسخگویی در این زمینه نمی‌داند.

باشگاه خونه به خونه نیز همواره از فینال جام حذفی فصل گذشته تا به امروز یک کار را خوب بلد بوده و آن هم اعلام انصراف است! مدیران این تیم هر از گاهی اعلام می‌کنند که قصد تیمداری ندارند ولی هر بار از تصمیم‌شان منصرف شده‌اند. این روش مدیریتی در فوتبال حرفه‌ای زیبنده نیست.

منبع: فارس

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها