صفر تا ۱۰۰ جام جهانی

کارنامه پروفسور جام جهانی ۲۰۱۸ +عکس و فیلم

اسکار تابارز با ۷۱ سال سن و در دوازدهمین سال حضور مجددش روی نیمکت تیم ملی اروگوئه می خواهد در چهارمین حضور در جام جهانی نتایج خوبی بگیرد.

کارنامه پروفسور جام جهانی ۲۰۱۸ +عکس و فیلم

بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد ۹۷) در روسیه آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

از امروز قصد داریم در ۱۰۰ بخش(روز) روزشمار جام جهانی ۲۰۱۸ که بخشی از آن در سایتFIFA منتشر می شود را از ۱۰۰ روز مانده به این رویداد مهم با عنوان «صفر تا ۱۰۰ جام جهانی» به رشته تحریر درآوریم بدین صورت که هر روزی که به جام جهانی نزدیک تر می شویم عدد آن روز را که نمایانگر یک شخصیت یا یک اتفاق تاریخی در این تورنمنت معتبر است را شرح می دهیم. تا روز افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ با ۱۰۰ اتفاق و شخصیت مهم تاریخ جام جهانی با مشرق همراه باشید.

۴۷ روز مانده به جام جهانی ۲۰۱۸

اولین قهرمان جام جهانی مردی را روی نیمکت خود می بیند که با ۷۱ سال سن مسن ترین سرمربی ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ به شمار می رود. «اسکار واشینگتن تابارز» سرمربی تیم ملی اروگوئه که به El Maestro (پروفسور) معروف است سال ۱۹۴۷ به دنیا آمد.

تابارز که پس از دوسال مربیگری (۱۹۸۸ تا ۱۹۹۰) مجدداً از سال ۲۰۰۶ هدایت فیروزه ای پوشان اروگوئه را بر عهده دارد، در جام جهانی ۲۰۱۸ برای چهارمین دوره است که روی نیمکت قهرمان دو دوره جام جهانی می نشیند؛

* سال ۱۹۹۰ به مرحله یک هشتم نهایی رفت و با شکست ۲-۰ به ایتالیای میزبان حذف شد.

* سال ۲۰۱۰ با انقلابی که در فوتبال اروگوئه ایجاد کرده بود خوش درخشید و توانست پس از ۴۰ سال مجدداً مقام چهارم جهان را به ارمغان بیاورد.

* سال ۲۰۱۴ پس از صعود از گروه (دو برد مقابل ایتالیا و انگلیس و باخت مقابل کاستاریکای صدرنشین!) در یک هشتم نهایی ۲-۰ به کلمبیا باختند و حذف شدند.
تابارز در سال ۲۰۱۱ هم یک افتخار دیگر برای کشورش به ارمغان آورد و پس از ۱۶ سال اروگوئه را به مقام قهرمانی کوپا آمریکا در خاک آرژانتین رساند. وی در ۳ دوره حضور در جام جهانی که یک چهارم همه حضورهای اروگوئه در این تورنمنت معتبر محسوب می شود، ۱۵ بار روی نیمکت نشسته است و با «هلموت شون» آلمانی و رکورددار سرمربیگری در جام جهانی ۱۰ بازی فاصله دارد!

اروگوئه در جام جهانی ۲۰۱۸ با روسیه و مصر و عربستان همگروه است.

به همین بهانه سایت فیفا کلیپی را منتشر کرده که در ادامه می بینید:

منبع: خبرگزاری مشرق

1261

حجم ویدیو: 8.77M | مدت زمان ویدیو: 00:00:28 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها