جزئیات جدید از فساد در فوتبال؛ ۴۰۰ سکه رشوه پرداخت شد

بر اساس اطلاعاتی که از سوی یک مقام آگاه در اختیار ایسنا قرار گرفته، مدیران سابق باشگاه مس رفسنجان در یک پرونده ۴۰۰ عدد سکه به عنوان رشوه پرداخت کرده‌اند.

جزئیات جدید از فساد در فوتبال؛ ۴۰۰ سکه رشوه پرداخت شد

در هفته‌های اخیر موضوعی تحت عنوان فساد در فوتبال مطرح شده که هر روز ابعاد جدیدتری از آن افشا می‌شود. چند روز قبل هم مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به این موضوع گفت: "اطلاعات ما در حدی هست که اعلام شده است. موضوع پرداخت رشوه از سوی دادگستری کرمان درحال پیگیری است و اگر ثابت شود، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم برخورد می‌کند".

حالا در این زمینه ما به اطلاعات جدیدی دست یافتیم که از نحوه کشف این فساد و تعداد سکه‌های پرداخت شده پرده برمی‌دارد. بر اساس اطلاعاتی که از سوی یک مقام آگاه در اختیار ایسنا قرار گرفته است، وقتی تیم مدیریتی باشگاه مس رفسنجان تغییر کرد، مدیران جدید متوجه بدهی ۲۲۰ میلیاردی می‌شوند و در ادامه بعد از بررسی اسناد مالی باشگاه مشخص می‌شود که برای بخش زیادی از هزینه‌هایی که انجام شده هیچ سند مالی وجود ندارد.

مدیران باشگاه مس اطلاعات کسب شده خود را با مدیران بالا دستی در شرکت ملی مس در میان می‌گذارند و این شرکت هم نسبت به احقاق حق خود اقدام حقوقی می‌کند. در ادامه با ورود نهادهای اطلاعاتی و بررسی تراکنش‌های مالی حساب باشگاه مس رفسنجان، مشخص می‌شود ارقام سنگینی از حساب این باشگاه به حساب سه صراف واریز شده است. در ادامه بعد از احضار صراف‌های مذکور، آن‌ها اعلام می‌کنند در قبال فروش ۴۰۰ سکه طلا و مقادیری دلار و یورو، ارقام مذکور به حسابشان واریز شده است.

نکته جالب در این میان است که مدیران جدید باشگاه هیچ سندی درباره نحوه هزینه کرد سکه‌ها و دلارها در باشگاه پیدا نمی‌کند. این یعنی هیچ سندی در باشگاه مس رفسنجان وجود نداشته که نشان دهد این سکه‌ها و ارزهای خریداری شده به چه اشخاصی داده شده است.

با احضار مدیران سابق باشگاه مس رفسجان، آنها مدعی می‌شوند که سکه‌ها و دلارها به در خواست سرمربی وقت تیمشان به افرادی که او تعیین کرده پرداخت شده اما سندی در این باره در باشگاه ثبت نشده است. در ادامه هم افرادی که نامشان از سوی مدیران سابق مس رفسجان مطرح شده، احضار می‌شوند تا توضیحات خود را مطرح کنند.

این پرونده همچنان مفتوح است و مرجع قضایی پیگیر ماجرا است و تا رای نهایی دادگاه، همچنان باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا ارقام پرداخت شده در قالب رشوه بوده یا موضوع دیگری مطرح بوده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    یا پرداخت رشوه به ارکان فدراسیون فوتبال برای تأثیرگذاری بر تغییر نتیجه رقابتهای فوتبال بوده یا اختلاس!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها