لحظات جنجالی جهان ورزش/ بزرگترین اشتباه های بازیکنان در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

بازیکنان و دروازه بان ها در بازی های مهم لیگ قهرمانان اروپا اشتباه های بزرگی کردند که منجر به شکست تیمشان یا از دست دادن جام شده است.

لحظات جنجالی جهان ورزش/ بزرگترین اشتباه های بازیکنان در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

 لیگ قهرمانان اروپا بهترین رقابت های باشگاهی در جهان است و به همین خاطر بازیکنان و تیم ها می خواهند بهترین عملکردشان را به نمایش بگذارند. در این رقابت ها یک اشتباه ممکن است به معنای حذف یا از دست دادن جام باشد. اشتباه دروازه‌بان ها بیش از همه به چشم می آید چون یک خطای کوچک از آن ها منجر به باز شدن دروازه می شود. البته بازیکنان هم اشتباه های نابخشودنی در این رقابت ها داشتند و موجب شدند سرنوشت تیمشان تغییر پیدا کند. 

دروازه‌بان‌ها 

لوریس کریوس

لحظات جنجالی جهان ورزشیکی از بزرگترین اشتباه های تاریخ لیگ قهرمانان را دروازه‌بان آلمانی کرد و بعید است هرگز هواداران فوتبال آن را از یاد ببرند. لیورپول در فینال فصل ۱۸-۲۰۱۷ برابر رئال مادرید قرار گرفت. پس از تساوی بدون گل در نیمه اول کریوس می خواست توپ را سریع با دست پرت کند اما کریم بنزما پایش را جلوی دروازه‌بان آلمانی قرار داد و توپ وارد دروازه شد. کابوس کریوس ادامه داشت. او مقصر اصلی ثبت گل سوم مادرید بود. سفیدپوشان با نتیجه ۲ بر یک پیش بودند که گرت بیل یک شوت از پشت محوطه جریمه زد، دروازه‌بان لیورپول می توانست به راحتی آن را با دستانش مهار کند اما در دریافت اشتباه کرد و توپ راهی دروازه اش شد. کریوس با دو اشتباه بزرگ خود جام را به رئال مادرید تقدیم کرد. 

اسون اولرایش

لحظات جنجالی جهان ورزشآن فصل برای دروازه‌بان های آلمانی خوشایند نبود. اولرایش در نیمه نهایی در غیاب مانوئل نویر درون دروازه بایرن مونیخ قرار گرفت. رئال مادرید در بازی رفت در آلمان ۲ بر یک پیروز شده بود و باورایی ها باید در سانتیاگو برنابئو این شکست را جبران می کردند اما در شروع نیمه دوم امیدشان بر باد رفت. کورنتین تولیسو می خواست با اولرایش بازی کند اما دروازه‌بان آلمانی شک کرد و نتوانست توپ را دریافت کند. بنزما این فرصت خوب را از دست نداد و توانست نتیجه را ۲ بر یک به نفع مادرید کند. بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید و سفیدپوشان راهی فینال شدند. 

مانوئل نویر

لحظات جنجالی جهان ورزشبایرن مونیخ و بنفیکا در فصل ۱۶-۲۰۱۵ در یک چهارم نهایی برابر هم قرار گرفتند. باواریایی ها که در خانه با یک گل پیروز شده بودند به ورزشگاه دا لوژ رفتند. در نیمه نخست نویر مرتکب اشتباه بزرگی شد. پس از ارسال توپ بنفیکا دروازه‌بان آلمانی از دروازه خارج شد تا توپ را دور یا مهار کند اما اشتباه کرد و رائول خیمنیس توانست برای تیمش گلزنی کند. نویر شانس آورد چون بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید و بایرن راهی مرحله بعد شد. 

داوید دخئا

لحظات جنجالی جهان ورزشمنچستریونایتد در یک چهارم نهایی فصل ۱۹-۲۰۱۸ به مصاف بارسلونا رفت. تیم انگلیسی در بازی رفت در خانه با یک گل مغلوب شده بود و نیاز به جبران نتیجه در نوکمپ داشت. با این حال لیونل مسی در دقیقه ۱۵ با یک گل بارسا را پیش انداخت. دقایقی بعد اشتباه دخئا موجب شد آبی اناری ها جشنواره گل به راه بیندازند. مسی از پشت محوطه جریمه یک ضربه نه چندان خطرناک زد و به نظر می رسید دروازه‌بان اسپانیایی به راحتی آن را مهار کند اما توپ از زیر دخئا رد و وارد دروازه شد. بازی با نتیجه ۴ بر صفر به نفع بارسا به پایان رسید. 

کیلور ناواس

لحظات جنجالی جهان ورزشدر مرحله یک چهارم نهایی ۱۸-۲۰۱۷ رئال مادرید به مصاف یوونتوس رفت. سفیدپوشان در تورین با سه گل پیروز شده بودند و تنها باید این نتیجه را در بازی برگشت حفظ می کردند. با این حال شرایط برای تیم زین الدین زیدان سخت شد زمانی که دو گل در نیمه اول دریافت کردند. در دقیقه ۶۰ ناواس در دور کردن توپ اشتباه کرد و بلز متیودی توانست نتیجه را ۳ بر صفر کند. در وقت های اضافه داور یک پنالتی جنجالی به نفع رئال مادرید گرفت و رونالدو با گلزنی تیمش و ناواس را نجات داد. سفیدپوشان با پیروزی ۴ بر ۳ به نیمه نهایی صعود کردند. 

ینس لمان

لحظات جنجالی جهان ورزشلمان دیگر دروازه‌بان آلمانی است که نامش در این فهرست قرار دارد. نخستین اشتباه بزرگ به نام او ثبت شد. دروازه‌بان آرسنال در فینال ۲۰۰۶ در نزدیکی محوطه جریمه ساموئل اتوئو را متوقف کرد. مهاجم بارسلونا نتوانست گلزنی کند اما لودویک ژولی توپ را گرفت و وارد دروازه آرسنال کرد. با این حال داور گل را قبول نکرد. او به لمان کارت قرمز مستقیم نشان داد تا دروازه‌بان آلمانی نخستین اخراجی تاریخ فینال لیگ قهرمانان لقب بگیرد. آرسنال با یک بازیکن کمتر با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و از کسب جام بازماند. 

داوید اوسپینا

لحظات جنجالی جهان ورزشدروازه‌بان کلمبیایی در فصل ۱۶-۲۰۱۵ یک گل به خودی زد و موجب شکست ۳ بر ۲ آرسنال برابر المپیاکوس در مرحله گروهی شد. در دقیقه ۴۰ کستاس فورتینیس توپ را از نقطه کرنر ارسال کرد، اوسپینا پس از مهار توپ با آن وارد دروازه شد تا یک گل به خودی مضحک را به ثمر برساند. این اشتباه نابخشودنی موجب تغییر یکی از قوانین فوتبال شد. کمک داور پشت خط دروازه اعلام کرد توپ از خط رد شده است و مرکز زمین را نشان داد. این کار برخلاف قوانین یوفا بود و کمک داوران تنها می توانستند این موضوع را از طریق میکروفن به داور اصلی اعلام کنند. پس از آن دیدار یوفا این قانون را تغییر داد و اجازه داد کمک داوران با دست علامت مورد نظر را نشان دهند. 

کلودیو براوو

لحظات جنجالی جهان ورزشمنچسترسیتی و بارسلونا در مرحله گروهی فصل ۱۷-۲۰۱۸ برابر هم قرار گرفتند. در دقیقه ۵۲ که نتیجه یک بر صفر به نفع میزبان بود براوو اشتباه بزرگی کرد. او می خواست توپ را به هم تیمی اش پاس بدهد که لوییس سوارس صاحب آن شد و به توپ ضربه زد. دروازه‌بان شیلیایی تنها به آن فکر کرد که مانع از گلزنی بازیکن اروگوئه ای شود و توپ را بیرون از محوطه جریمه با دست دفع کرد. این حرکت منجر به اخراجش شد و سیتی با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد. 

بازیکنان 

جان تری

لحظات جنجالی جهان ورزشفینال فصل ۰۸-۲۰۰۷ تمام انگلیسی بود و منچستریونایتد و چلسی برابر هم قرار گرفتند. بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید و برنده باید در پنالتی مشخص می شد. کریستیانو رونالدو ضربه اش را از دست داد و اگر تری می توانست پنالتی اش را گل کند جام به آبی ها می رسید. با این حال مدافع چلسی قبل از ضربه لیز خورد و نتوانست از این فرصت بهره ببرد. در نهایت منچستریونایتد جام قهرمانی را بالای سر برد. 

ارین روبن

 

لحظات جنجالی جهان ورزشبازیکن هلندی فرصت داشت تا با یک ضربه جام قهرمانی را به بایرن در فینال ۲۰۱۲ بدهد اما پنالتی اش را پتر چک، دروازه‌بان چلسی مهار کرد و سپس دیدیه دروگبا با گلزنی توانست بازی را به تساوی برساند تا برنده در ضربات پنالتی مشخص شود. دروگبا گل قهرمانی را هم به ثمر رساند و جام را چلسی بالای سر برد. روبن یک سال بعد فرصت یافت آن اشتباه را جبران کند و با تک گلش برابر دورتموند، بایرن را قهرمان اروپا کرد. 

دیگو کاستا

لحظات جنجالی جهان ورزشمهاجم اسپانیایی-برزیلی یکی از مهره های کلیدی اتلتیکومادرید برای فینال ۲۰۱۴ مقابل رئال مادرید بود. با این حال کاستا چند روز قبل از این دیدار حساس مشکل عضلانی پیدا کرد. دیگو سیمئونه به او نیاز داشت و به همین خاطر یک برنامه ویژه برای مهاجم اسپانیایی تدارک دید تا به فینال برسد. کاستا در ترکیب اصلی قرار گرفت اما تنها توانست ۹ دقیقه در زمین بماند و تعویض شد. اتلتیکو به راحتی یکی از فرصت های تعویضش را از دست داد که می توانست در وقت های اضافه از آن بهره ببرد. بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید و رئال مادرید در وقت های اضافه ۴ بر یک پیروز و قهرمان شد. 

ایمریک لاپورت

لحظات جنجالی جهان ورزشمنچسترسیتی و تاتنهام در یک چهارم نهایی فصل ۱۹-۲۰۱۸ یکی از به یادماندنی ترین بازی های تاریخ این رقابت ها را برگزار کردند. تاتنهام دیدار رفت را با پیروزی یک بر صفر به نفع خود به پایان رسانده بود و شاگردان پپ گواردیولا در خانه باید این شکست را جبران می کردند. رحیم استرلینگ خیلی زود دروازه تاتنهام را باز کرد اما تنها چند دقیقه بعد با اشتباه مرگبار لاپورت، سون هیونگ مین صاحب فرصت شد و بازی را یک بر یک کرد. شب کابوس وار مدافع فرانسوی به همین جا ختم نشد و ۱۰ دقیقه بعد با یک کنترل بد موجب شد تاتنهام در ضد حمله توسط سون به گل برسد. در نهایت بازی با نتیجه ۴ بر ۳ به پایان رسید و سیتی حذف شد. 

خوان رومن ریکلمه

لحظات جنجالی جهان ورزش

ویارئال در فصل ۰۶-۲۰۰۵ فراتر از انتظار ظاهر شد و تحت هدایت مانوئل پیگرینی به نیمه نهایی رسید. زیردریایی های زرد تنها یک گام با نخستین فینال خود فاصله داشتند اما با اشتباه یکی از ستاره های تیمشان این رویا از دست رفت. ریکلمه در بازی برگشت مقابل آرسنال ضربه پنالتی اش را نتوانست به گل تبدیل کند و لمان آن را مهار کرد. بازی بدون گل تمام شد و توپچی ها به لطف پیروزی یک بر صفر در دیدار رفت به فینال صعود کردند.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها