مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲

نوار پیروزی های اسکوچیچ قطع شد/ ایران 1– کره جنوبی 1

تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در یکی از قدیمی ترین و حساس ترین جدال های قاره آسیا، به مصاف هم رفته اند و شاگردان اسکوچیچ به دنبال حفظ صدرنشین هستند.

نوار پیروزی های اسکوچیچ قطع شد/ ایران 1– کره جنوبی 1

سرانجام انتظارها به سر رسید و تیم های ملی ایران و کره جنوبی دو قطب بزرگ در فوتبال آسیا به مصاف هم رفتند. از زمان قرعه کشی رقابت های مقدماتی جام جهانی، هواداران فوتبال در انتظار جدال دو تیم بودند تا بالاخره روز موعود فرا رسید و ایران و کره جنوبی در استادیوم آزادی با یکدیگر روبرو شده اند.

پیش از این قرار بود که این دیدار با حضور تماشاگران برگزار شود که این مسئله منتفی شد تا ملی پوشان بدون حمایت هواداران ایرانی به مصاف حریف قدرتمند خود بروند. اما این مسئله نیز باعث نشده است که تا انگیزه شاگردان اسکوچیچ برای کسب پیروزی کاهش یابد و آنها به دنبال تصاحب 3 امتیاز خانگی هستند تا گام بزرگی را برای صعود بردارند.

ایران در حال حاضر در شرایط بسیار خوبی به سر می برد. کسب 10 پیروزی متوالی و 6 کلین شیت پیاپی باعث شده است تا تیم اسکوچیچ به رنک یک تیم های آسیایی صعود کند و حالا پیروزی مقابل کره جنوبی می تواند تا حدود زیادی صعود ایران به جام جهانی قطر را قطعی کند.

در سمت مقابل نیز تیم پائولو بنتو به دلیل نتایج نه چندان مطلوب، مورد انتقاد رسانه های کره ای قرار گرفته اند ضمن اینکه کره جنوبی در تاریخ فوتبال خود در استادیوم آزادی برنده نبوده و این مسئله سبب شده تا آنها به دنبال شکستن طلسم ناکامی هایشان در تهران باشند.

بازی از هفته چهارم در مرحله پایانی رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر - گروه A
سه شنبه: 20/07/1400 ؛ ساعت: 17:00
ورزشگاه: آزادی تهران / بدون تماشاگر
گروه داوری: احمد الکاف / کمک ها: أبوبکر العمر - راشد الغیثی؛ داور چهارم: عُمر الیعقوبی / همگی از کشور عمان

ترکیب ایران:
علیرضا بیرانوند
صادق محرمی
شجاع خلیل‌زاده
محمدحسین کنعانی‌زادگان
وحید امیری
سعید عزت‌الهی
احمد نورالهی
علیرضا جهانبخش
علی قلی‌زاده
مهدی طارمی
سردار آزمون
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب کره جنوبی:
کیم سونگ گیو
کیم یانگ گوون
لی یونگ
کیم مین جائه
هونگ چول
جانگ وو یانگ
هوانگ این بیوم
هوانگ هی چان
سون هیونگ مین
لی جائه سونگ
هوانگ یوی جو
سرمربی: پائولو بنتو

شرح گل ها:
ایران صفر - کره جنوبی یک (دقیقه 48: سون هیونگ مین): بازیکنان کره جنوبی از داخل زمین خودی و با یک پرتاب، توپ را به میانه زمین آوردند که پاس فوق العاده لی جائه سونگ از میانه میدان، باعث شد تا سون هیونگ مین با علیرضا بیرانوند در مصافی تک به تک قرار بگیرد که فوق ستاره تاتنهام با ضربه ای بغل پا و نرم دروازه ایران را باز کرد.

ایران یک - کره جنوبی یک (دقیقه 77: علیرضا جهانبخش): حملات پردامنه ایران برای رسیدن به گل تساوی ادامه داشت. پاس جهانبخش به سردار آزمون با وجود اینکه سریع بود اما آزمون دست از تلاش برنداشت و پیش از گلر کره به توپ رسید. ارسال این بازیکن پیش از خروج توپ از زمین، روی نقطه پنالتی به علیرضا جهانبخش رسید که ضربه سر فوق العاده جهانبخش به گوشه دروازه رفت و گل تساوی ایران به ثمر رسید.

لحظات حساس:


دقیقه یک: در همان ثانیه های نخستین بازی، روی تعلل مدافعین ایران، هوانگ یوی جو صاحب فرصت شد که شوت این بازیکن به تور کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 12: یک حرکت خوب از کره ای ها و از سمت چپ، به یک ارسال منتهی شد که توپ در دهانه دروازه از میان پاهای هواهنگ یوی جو عبور کرد. در ادامه لی یونگ توپ برگشتی را صاحب شد و با یک ارسال دقیقه به روی دروازه، لی جائه سونگ را صاحب موقعیت کرد که ضربه سر او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 16: علیرضا جهانبخش گوشه محوطه جریمه کره جنوبی صاحب توپ شد که با شوتی سرکش دروازه حریف را تهدید کرد اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 27: تیم ملی توسط آزمون و طارمی درون محوطه جریمه کره جنوبی صاحب موقعیت شد که مکث دو مهاجم ایران و تعداد زیاد مدافعین کره مقابل دروازه خودی باعث شد این فرصت از دست برود و شوت طارمی نیز بلاک شد.

دقیقه 38: همکاری خوب جهانبخش و طارمی می توانست منجر به خلق یک موقعیت شود که حضور به موقع مدافع کره، این فرصت را از ایران گرفت. در ادامه نیز سون هیونگ مین پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که شوت او با فاصله زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 43: پاس فوق العاده نوراللهی پشت مدافعین به طارمی رسید که مهاجم تیم ملی به شکل عجیبی به توپ ضربه زد و توپ از دروازه کره جنوبی دور شد.
دقیقه 44: پاس قلی زاده پشت محوطه جریمه به سردار رسید و آزمون در موقعیت ایده آلی صاحب توپ شد که شوت خود را به سمت دروازه کره جنوبی روانه کرد و با واکنش دیدنی کیم سونگ گیو گلر کره این توپ دفع شد. مدافع کره جنوبی برای دفع توپ اقدام کرد که ضربه او پس از برخورد به قلی زاده، ارتفاع گرفت و مهدی طارمی با ضربه ای قیچی برگردان، دروازه کره جنوبی را تهدید کرد و مجددا دروازه بان کره جنوبی با یک دست، توپ را دفع کرد. بلافاصله توپ مجددا به بازیکنان ایران رسید که ارسال خطرناک جهانبخش به دهانه دروازه توسط سنگربان کره جنوبی دفع شد تا کیم سونگ گیو در عرض کمتر از 20 ثانیه، 3 سیو نجات بخش را به ثبت برساند.

دقیقه 59: همکاری تیمی بسیار خوب بازیکنان ایران و پاس پشت پای نوراللهی پشت محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که ضربه این بازیکن که در موقعیت خوبی قرار داشت، با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 67: سعید عزت اللهی با یک حرکت خوب پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که شلیک دیدنی و محکم این بازیکن با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد تا بهترین فرصت ایران در این مسابقه از دست برود.

دقیقه 75: پاس عالی طارمی به آزمون رسید و این بازیکن در مصافی تک به تک با گلر کره ای ها قرار گرفت که سردار نیز با یک پاس خوب جهانبخش را با دروازه خالی مواجه کرد و کاپیتان تیم ملی نیز دروازه کره را باز کرد اما پیش از آن، آفساید سردار اعلام و این گل مورد قبول واقع نشد.
دقیقه 78: بدشانسی های ایران پایان ندارد. مهدی طارمی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که شلیک پرقدرت و دیدنی این بازیکن به همان تیر دروازه ای خورد که شوت عزت اللهی به آن اصابت کرده بود تا این موقعیت فوق العاده نیز با بدشانسی به گل تبدیل نشود.

در حاشیه:


* کاوه رضایی به دلیل مصدومیت در لیست تیم ملی قرار نگرفته و سیاوش یزدانی و یاسین سلمانی از روی سکوها مسابقه دو تیم را تماشا خواهند کرد.
* تا یک ساعت مانده به شروع مسابقه سروصدای زیادی در اطراف ورزشگاه آزادی به خاطر پیست اتومبیلرانی ایجاد شده بود اما این سروصداها تا قبل از شروع مسابقه دو تیم کمتر شد.
* پدر سردار آزمون در ورزشگاه آزادی حضور دارد و مسابقه دو تیم را از نزدیک نظاره خواهد کرد.
* کامرانی‌فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال با حضور در ورزشگاه آزادی تماشاگر دیدار دو تیم شد. همچنین مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم ملی فوتبال امید و مشاور فنی رئیس فدراسیون فوتبال تماشاگر دیدار ایران و کره جنوبی است.

گل اول کره‌ جنوبی به ایران

گل اول ایران به کره جنوبی

منبع: ورزش سه

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • رضا
    0

    صد هزار صندلی نمی شد پنج هزارتاش رو تماشاچی می آوردین؟ حالا دلسوز مردم شدید؟ بالای پنجاه هزار مجوز سفر به کربلا دادین! اربعین مشهد و اون عزاداری پر جمعیت و بدون رعایت پروتکل! به معتقدینی که به دین و سلامت مردم آسیب می زنند مجوز می دین ولی اجازه هزار نفر تماشاچی را در ورزشگاه صدهزار نفری نمی دین. از همه بدتر گزارش بازی را خیابانی داره میده! واقعا چی فکر کردین؟! آدم یاد اخبار دادن حیاتی و بابان میوفته! چرا اینقدر آزاردهنده هستید؟ از کی این همه آزاردهنده شدین؟

    نظرات شما -
    • پیام بازرگانی
      0

      از کی دات کام..... خخخخخخخ

  • شما روشش رو ...
    0

    دیگه ندیدیه بودیم که مسئولین یه مملکتی برای فوتبال کشور خودشون اون هم در راه جام جهانی برای تیم فوتبال سنگ اندازی کنن . آخه کدوم بی عقلی نزاشت تماشاگر بره استادیوم . این را برای کره ایها هدیه دادین ؟؟؟ که چی ؟؟؟ دلارها رو برایمان بفرستن ایران ؟؟؟؟ اگر تماشاچی میرفتش حتمن در نیمه اول گل میزدیم اما بخاطر دلارهای بلوکه شده به کره هم امتیاز دادین !!! به عراق به ... به همه کشورها دارین مدام امتیاز میدین . شماها دیگه چجوری آدمهایی هستین ؟؟؟

    نظرات شما -
    • مرمر
      0

      طبق مقررات چهارده روز مانده به روز مسابقه بایستی درخواست میدادن تا مجوز صادر بشه به خاطر اینکه بانوان ایرانی نرن ورزشگاه از روی عمد تعلل کردن و درخواست را سه روز مانده ارسال کردن تا بعدا متن درخواست را نشون بدن و بگن همه دنیا دروغ میگن و فقط ما راست میگیم لعنت بر دیکتاتوران که برای رسیدن به خواسته هاشون هر چیزی را فدا میکنن

    • یکی از مردم
      0

      خدارو شکر میکنم وقتی کامنتهارو میخونم میبینم مردم چقدر آگاه و دانا به اطرافشون شدند این نشونه خوبیه البته به کوری چشم اجنبیهای ساندیسی

  • اا
    0

    شانس اوردیم در برابر ضعیف ترین کره این چند سال مساوی کردیم. مطمئن ام اگر کیروش بود این تیم را می بردیم. تیم اسکوچیچ ضعیف بازی کرد.در این مدت هم فقط در برابر تیم های ضعیف بازی کردیم.

  • فرشادآزاد
    0

    حتما بازهم دست مبارک روحانیت توکار بوده چون قرار بوده بانوان هم حتما باشن ایندفعه بافشاربه ستاد کرونا باعث شدن یک بهانه جوربشه چقدرتصمیمات درباره بانوان شبیه طالبانه بیخودنیست دارن توافغانستان ازشون حمایت میکنن تاکی میخان این تصمیمات عهدحجری رو به مردم تحمیل کنن

  • کیان
    0

    تیم مساوی کرد ولی مسوولان و دست های پشت پرده بردن بعد وقتی بحث حقوق بشر میشه سینه چاک میکنن که ما آزادترین کشور جهانی انشاالله پیروزی بعدی دکل های برق مفت در لبنان عروس خاورمیانه

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      خدا خیر بده که حرف حق رو میزنی مرد و مردونه

  • یاکریم بابا
    0

    نتیجه تفکرات و تمرینات کیروش داره از بین میره با این اوضاع تیم به پلی آف برسه خیلی هنر کرده

  • محمد مهدوی
    0

    بنظر بنده تیم ملی فوتبال یکی از بدترین و بی خاصیت ترین بازی هایش را انجام داد ! بازیکنان خسته ، بی غیرت و بی حال که حوصله و توانایی دوندگی ندارند ! در تمامی دقایق بازی روبه عقب پاس میدادند ! شاید اگر بیرانوند تنها نظاره گر نبود و خودش را پرت میکرد می توانست جلو گل خوردنش را بگیرد ! از طرفی نمی دانم چرا به هر تیمی اجازه تعویض پنج بازیکن میدهند ! چرا وقتی بازیکن توان ندارد و دائم اشتباه می کند نباید تعویض شود ؟ بازیکنانی مثل ترابی ، قائدی ، انصاری فر ، قدوس و .... را چرا به تیم ملی دعوت کرده اند ! حیف هزینه سرسام آوری که صرف این بازیکنان بی انگیزه و بی حال میشود !!

  • خراسان
    0

    بااین مربی ترسوکه جرات تعویض هم نداردوفدراسیون ضعیف که قادربه برگزاری اردو ودیدارتدارکاتی برای تیم ملی نیست وحتی نمیتواندمسابقات لیگ رابرگزارکنداگرصعودکنیم شانس اورده ایم

  • عوام
    0

    این بازی نشان داد که سرمربی برای این تیم کوچک و بدون تاکتیک است این بازی رو هم بازیکنها در اوردن حتی نمیدنه تعویض چیه با این سرمربی به مشکل مبخوریم

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      همین سرمربی بی تاکتیک تیم را مرحله اول نجات داد.بان مربی کار بلد که ته چاه بودید . وگرنه همین بازیکنان در همان موقع هم بودند...اگر دین ندارید ازاده باشید.

  • هششششه
    0

    روحانیون تا خرخره تو کثافت غرق شدن

  • مهدی
    0

    اصلا خوب بازی نکردن. قبلا همین جوری بودن ولی چون حریف ضعیفتر بودن زیاد به چشم نمی امد. یواش یواش دم خروس میزنه بیرون.

  • یکی از مردم
    0

    تبریک به فدراسیون فوتبال.... حاج صفی هم با اون رایش کلاهشو بذاره بالاتر!

  • خیزران
    0

    این همه هزینه بلیط هواپیما میشه بعدسامان قدوس یک دقیقه بازی نکردبااین همه ستاره ومیزبانی چه افتضاحی کردین وقتی کریمی ۹تارای میاره معلومه فوتبال ایران به کجا میرسه.ملت رومسخره دارین یه روز هرکی دو دوز زده باز تست کرونا هم میخواین اخرش بدون تماشاچی وvar

  • مسلم فیضی
    0

    برید جمع کنید بابا با اون بازی مسخره شون . فک کردم کره میزبانه نه ایران.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها