« علیپور» برترین ورزشکار سال 2017 در رشته‌های غیرالمپیکی شد

رضا علیپور سنگورد ارزشمند کشورمان به عنوان بهترین ورزشکار سال 2017 رشته های غیر المپیکی انتخاب شد.

« علیپور» برترین ورزشکار سال 2017 در رشته‌های غیرالمپیکی شد

به گزارش خبر فوری ، رضا علیپورکه عنوان سریعترین سنگورد جهان را یدک می کشد در نظرسنجی که از سوی سایت اتحادیه بازی های جهانی انجام شد، با کسب بیشترین رای به عنوان بهترین ورزشکار سال 2017 در بین رشته های غیر المپیکی انتخاب شد.
علیپور با کسب 90790 رای در صدر قرار گرفت و پس از او لاریسا سولوویاوا قهرمان پاورلیفتینگ بانوان جهان از اوکراین با کسب 90036 رای در جای دوم ایستاد و فابریانا آریاس اسکیت باز سرعتی کلمبیا با 48014 رای در جای سوم ایستاد.
این سایت در معرفی سنگورد کشورمان نوشت:
رضا علیپور نه تنها تابستان سال 2017 در مسابقات جهانی به عنوان قهرمانی دست یافت ، بلکه رکورد جهانی این رشته را نیز در اختیار دارد. این ورزشکار 23 ساله در مسابقه نهایی تنها بود - زیرا رقیبش در خط شروع خطا کرد - اما او توانست کار خود را با سریعترین زمان ممکن ، یعنی 5.57، به پایان برساند . مدال طلای او اولین مدال طلا برای ایران در بازی های جهانی بود.

گفتنی است،فدراسیون جهانی سنگنوردی به‌خاطر سرعت بالای علیپور لقب یوزپلنگ آسیا را به وی داده است.علیپور رکورددار سنگنوردی جهان در ماده سرعت است. 5 ثانیه 57 صدم ثانیه و 5 ثانیه و 48 صدم ثانیه رکورد مسابقات سنگوردی بازی های جهانی و مسابقات سنگنوردی قهرمانی جهان در ماده سرعت است که در هر دو رکورد اختیار علیپور قرار دارد.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها