به بهانه بازی کسالت آور استقلال و پرسپولیس

چه کسی دربی را به این روز انداخت؟ دنیا استراحت می کند، ما هنوز بازی داریم!

بدون هیچ تردیدی مقصر ردیف اول نمایش ضعیف شب گذشته استقلال و پرسپولیس، برنامه ریزی کمیته مسابقات سازمان لیگ است.

چه کسی دربی را به این روز انداخت؟ دنیا استراحت می کند، ما هنوز بازی داریم!

شب گذشته تیم های استقلال و پرسپولیس با هم بازی کردند ولی شاید اغراق نیست اگر بگوییم هیچ کس از نمایش سرخابی ها لذت نبرد! دربی همیشه با کلماتی مثل هیجان، جذابیت و... برایمان تداعی می شد ولی از شب گذشته وقتی می گوییم دربی همه این کلمات را به کار می برند؛ خسته کننده، کسل کننده، ضعیف و...

متهم ردیف دوم؛ مربیان دو تیم

بخشی از این اتفاق به دلیل ترس سرمربیان دو تیم است؛ می توانیم بگوییم 30 درصد نمایش نه چندان دلچسب سرخابی ها به احتیاط یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی بر می گشت چرا که هیچ یک از آن ها دلش نمی خواست از رقابت های حذفی کنار برود. آن ها می خواستند اگر قرار است حذف شوند، در پنالتی این اتفاق رخ بدهد که بخش زیادی از آن به شانس وابسته است. این همه ادا بازی و کنفرانس خبری نرفتن و با رسانه ها حرف نزدن و قیافه گرفتن و آخرش این مدل بازی؟ نیمه اول که بیشتر تنیس روی میز بود. آبی ها این طرف بودند و قرمزها آن طرف و سعی می کردند کاری به کار هم نداشته باشند اما هر چه از بازی گذشت، هیجان اندکی بیشتر شد تا مقصر این بازی کسالت بار را جایی بیرون زمین و دور از نیمکت دو تیم پیدا کنیم...

متهم ردیف اول؛ کمیته مسابقات سازمان لیگ

45 دقیقه اول بازی شب گذشته فوق العاده بد بود، 45 دقیقه دوم بد، 30 دقیقه وقت های اضافی قابل تحمل و ضربات پنالتی هم هیجان انگیز بود.

اگر بازی از ابتدا جذاب بود و کم کم بازی افت می کرد، می توانستیم این موضوع را به افت بدنی بازیکنان مرتبط بدانیم ولی وقتی بازی از همان ابتدا به این اندازه کسل کننده است، بحث مسائل روانی مطرح است.

بازیکنان از لحاظ ذهنی تحلیل رفته اند، لیگ برترمان بیش از اندازه طولانی شده است. در همه جای دنیا نه تنها بازی های باشگاهی به پایان رسیده بلکه بازی های ملی (رقابت های بزرگی همچون یورو و کوپا) هم تمام شده و تیم ها و بازیکنان فصل استراحت را پشت سر گذاشته و در حال آماده سازی خود برای فصل بعد هستند، اما فوتبالیست های ایرانی هنوز در حال بازی هستند. البته همیشه نشان دادیم متفاوتیم، در حالی که همه در حال استراحت یا آماده کردن خود برای فصل آینده هستند، ما هنوز در لیگ قبلی مانده ایم!

مقصر چه کسی است؟ کاملا مشخص است؛ کمیته مسابقات سازمان لیگ... باید از مسئولان عزیز بپرسیم چگونه هنوز لیگ برتر تمام نشده است؟

فقط ما بازی کردیم، بقیه تفریح کردند؟

شاید مسئولان پای رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و بازی های ملی را وسط بکشند ولی این موضوع اصلا بهانه خوبی نیست؛ مگر عربستان، امارات و قطر هم درگیر بازی های لیگ قهرمانان آسیا و رقابت های انتخابی جام جهانی نبودند؟ پس چطور لیگ آن ها تمام شده است؟ اصلا می گوییم لیگ های قطر و امارات 12 و 14 تیمی است، لیگ عربستان چطور؟ لیگ عربستان که مثل ما 16 تیمی است و آنها غیر از جام حذفی، تورنمنت های دیگری هم دارند. تقویم آنها چند ماه اضافه دارد یا سازمان لیگ شان مدیران ما را ندارد؟

وضعیت امروز فوتبال ما و خستگی بیش از حد بازیکنان چه از لحاظ ذهنی و چه از لحاظ بدنی، حاصل برنامه ریزی توصیه ای کمیته مسابقات سازمان لیگ است، همان من بمیرم، تو بمیری هایی که فوتبال مان را به این روز انداخته است.

فلان مربی می گوید 5 روز فاصله کمی تا بازی بعدی است، سازمان لیگ هم می پذیرد و فاصله را 6 روز می کند. فلان مربی در این مقطع از بازی کردن در فلان زمین شکایت می کند، سازمان لیگ بازی را به زمان دیگری موکول می کند.

کمیته مسابقات سازمان لیگ با هدف اینکه همه را راضی نگه دارد، همه را ناراضی کرده است!

عارف غلامی هم رباط داد، حساب نیست؟

جالب تر اینکه یکی از مسئولان از همه جا بی خبر سازمان لیگ، چندی پیش به جای پذیرش اشتباهات خود، از برنامه ریزی تمجید هم کرده و گفت هیچ بازیکنی امسال دچار پارگی رباط صلیبی نشده است. همین دیشب عارف غلامی هم رباط داد، البته اگر او و سایر این جمعیت سی و چند نفره ای که به خاطر طولانی شدن بازی ها مینیسک و رباط دادند، از دید این مسئول عزیز بازیکن حساب شوند!

حالا برنامه بازی های ملی تا سال آینده مشخص است و امیدواریم سازمان لیگ با پذیرش اشتباهات خود، برنامه ریزی درستی انجام دهد که دوباره شرایط تیم ها به حالت عادی برگردد و تیم ها مجبور نشوند 5 بازی انجام دهند، بعد استراحت کنند و بعد دوباره زمانی را صرف بدنسازی کنند.

این دربی کسل کننده قبل از هر چیز محصول برنامه ریزی غلط است. برنامه ریزی از این بدتر که فصل فوتبال باشگاهی و ملی در دنیا تمام شده و ما تازه سه بازی از چهار بازی یک چهارم نهایی جام حذفی را برگزار کرده ایم و سه هفته پایانی لیگ برترمان و نیمه نهایی و فینال جام حذفی و هفته پایانی لیگ آزادگان مان هنوز برگزار نشده است؟

منبع: طرفداری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها