۵ خرید بزرگ نقل و انتقالات تابستانی فوتبال تا این لحظه

تا کنون ۵ بازیکن بزرگ در نقل و انتقالات تابستانی، تیم‌های خود را تغییر داده اند.

۵ خرید بزرگ نقل و انتقالات تابستانی فوتبال تا این لحظه

نقل و انتقالات تابستانی آغاز شده است و باشگاه‌های بزرگ اروپا به دنبال جذب بازیکنان مد نظرشان هستند.

رئال مادرید تا کنون عملکرد خوبی داشته و بارسلونا هم دست کمی از این تیم نداشته است. منچستر یونایتد نیز سرانجام بازیکن مد نظرش را به اولدترافورد آورد. در همین حال منچسترسیتی و چلسی هم دنبال نام‌های بزرگی هستند.

هنوز نقل و انتقالات زیادی برای نهایی شدن باقی مانده و شگفتی‌های زیادی در انتظار فوتبال اروپا است. تا کنون برخی از بازیکنان بزرگ تیم‌های خود را تغییر داده اند و امکان دارد باز هم چنین اتفاقی رخ دهد.

تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی، جا به جایی‌های مهم دیگری رخ خواهند داد و این روند پس از پایان یورو ۲۰۲۰ تسریع خواهد شد.

در این گزارش ۵ نقل و انتقال مهمی که تا کنون رسمی شده اند را بررسی می‌کنیم.

۱- داوید آلابا (از بایرن مونیخ به رئال مادرید)

تصمیم رئال مادرید مبنی بر دادن اجازه جدایی به سرخیو راموس، انتقادات زیادی را در پی داشت، اما کهکشانی‌ها یک مدافع باکیفیت را جایگزین کاپیتان خود کردند.

آلابا که قابلیت بازی در چند پُست را دارد، ۴۳۱ بازی برای بایرن مونیخ انجام داد و با این تیم ۱۰ عنوان قهرمانی بوندسلیگا و ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. ملی پوش اتریشی که توانایی بازی در پست دفاع چپ، مدافع میانی، هافبک دفاعی و هافبک چپ را دارد، یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر جهان است.

جذب بازیکنان باکیفیت در نقل و انتقالات کار دشواری است، اما رئال مادرید با جذب آلابا، نقل و انتقالات تابستانی را با قدرت آغاز کرد.

۵ خرید بزرگ نقل و انتقالات تابستانی فوتبال تا این لحظه

۲- جیدون سانچو (از بورسیا دورتموند به منچستر یونایتد)

منچستر یونایتد چند روز قبل اعلام کرد که برای جذب سانچو، با این بازیکن و باشگاه دورتموند به توافق نهایی دست یافته است.

تلاش‌های منچستر یونایتد برای خرید سانچو از تابستان سال گذشته آغاز شد و با وجود این که سانچو در صدر لیست نقل و انتقالاتی منچستر یونایتد بود، امتناع باشگاه دورتموند از کاهش هزینه این انتقال باعث شد تا سانچو راهی اولدترافورد نشود. با این حال منچستر یونایتد سرانجام هدف نقل و انتقالاتی خود را به دست آورد.

سانچو که در حال حاضر یکی از بهترین وینگر‌های فوتبال جهان است، ۳ فصل عالی را در بورسیا دورتموند تجربه کرد. منچستر یونایتد مدتی است که در جست و جوی یک وینگر برای جناح راست است و این بازیکن ۲۱ ساله تمام مشخصات مورد نظر شیاطین سرخ را دارد.

۵ خرید بزرگ نقل و انتقالات تابستانی فوتبال تا این لحظه

۳- ممفیس دیپای (از لیون به بارسلونا)

ممفیس دیپای پس از عملکرد ضعیف در منچستر یونایتد، دوباره به دوران اوج خود بازگشت.

سال ۲۰۱۷ دیپای پس از حضور نه چندان موفق در اولدترافورد، به لیون پیوست و در طول ۴ فصل و نیمی که برای این تیم به میدان رفت، ستاره لیون بود. او در ۱۷۸ بازی ۷۶ گل زد و ۵۶ پاس گل داد.

این بازیکن ۲۷ ساله شایستگی بازی در یک باشگاه بزرگ دیگر را داشت و اکنون این فرصت در بارسلونا نصیب او شده است. دیپای بازیکن با اعتماد به نفسی است و ابزار لازم برای موفقیت در بارسلونا را دارد.

۵ خرید بزرگ نقل و انتقالات تابستانی فوتبال تا این لحظه

۴- جورجینیو واینالدوم (از لیورپول به پاری سن ژرمن)

از مدت‌ها قبل مشخص بود که دوران حضور واینالدوم در لیورپول رو به پایان است و به بن بست کشیده شدن مذاکرات برای تمدید قرارداد نیز تایید کننده همین موضوع بود.

قبل از پیشنهاد پاری سن ژرمن، واینالدوم قرار بود با انتقالی آزاد راهی بارسلونا شود. گفته می‌شود که پاریسی‌ها قرارداد مالی بهتری به هافبک هلندی ارائه کردند و واینالدوم با در نظر گرفتن شرایط مالی نه چندان مطلوب بارسلونا تصمیم گرفت به پاری سن ژرمن بپیوندد.

این بازیکن ۳۰ ساله برای لیورپولِ یورگن کلوپ اهمیت زیادی داشت و نقش موثری در قهرمانی‌های تیمش در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر ایفا کرد. واینالدوم در طول ۵ فصل، ۲۳۷ بازی برای قرمز‌ها انجام داد که حاصل آن ۲۲ گل و ۱۶ پاس گل بود.

۵ خرید بزرگ نقل و انتقالات تابستانی فوتبال تا این لحظه

۵- دایوت اوپامکانو (از لایپزیگ به بایرن مونیخ)

اوپامکانو که یکی از بهترین مدافعان میانی جوان دنیا است، در فوریه با بایرن مونیخ قرارداد امضا کرد و به طور رسمی به این تیم پیوست.

بایرن مونیخ ۳۸.۲ میلیون پوند برای خرید این مدافع ملی پوش فرانسوی هزینه کرد تا جایگزین آلابایی شود که پس از سال‌ها بازی در جمع باواریایی ها، تصمیم گرفت این تیم را ترک کند.

اوپامکانو از سال ۲۰۱۷ در لایپزیگ بازی کرد و پیش از پیوستن به بایرن مونیخ با انتقال به دیگر باشگاه‌های بزرگ اروپایی در ارتباط بود.

بایرن مونیخ سابقه جذب برترین استعداد‌های بوندسلیگا را دارد و اکنون این مدافع ۲۲ ساله می‌تواند آینده خط دفاعی باواریایی‌ها در دهه پیش رو باشد.

۵ خرید بزرگ نقل و انتقالات تابستانی فوتبال تا این لحظه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها