روشن: اگر در استقلال دعوا نشود باید تعجب کنیم

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی باشگاه درست نبوده و همین موضوع مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

روشن: اگر در استقلال دعوا نشود باید تعجب کنیم

حسن روشن در گفت‌‌‌وگویی درباره حواشی باشگاه استقلال و اختلافات بین کادر فنی و مدیران باشگاه اظهار داشت: این دیگر مسئله‌ای عادی است و چیزِ خاصی نیست. اگر در استقلال دعوا نشود باید تعجب کرد. برنامه‌ریزی باشگاه در سال‌های گذشته هیچ‌وقت درست نبوده است. از قرارداد‌ها گرفته که احتمالا به دست دلال‌هاست تا اختلافاتی که با کادر فنی به وجود می‌آید و مدیران باشگاه با مربی «کَل کَل» می‌کنند.

وی اضافه کرد: استقلال تیم 75 ساله‌ای است که به جز دوران اخیر، هیچ‌وقت بدون برنامه کارش را شروع نکرده است. در گذشته استقلال برای 3 سال آینده‌اش هم برنامه داشت و از مدت‌ها قبل برای قهرمانی آسیا برنامه می‌ریخت ولی الان این تیم برای هفته بعدش هم برنامه ندارد. استقلال نمی‌داند برای بازی بعدی با چه پروازی باید برود و کدام هتل را رزرو کند. این باشگاه سالانه 80 میلیارد تومان فقط از اسپانسرش پول می‌گیرد، پس چرا اینقدر بدهکار است؟

پیشکسوت استقلال با اشاره به بدهی این باشگاه به بازیکنان، گفت: باشگاه است که باید بگوید قرارداد بازیکنان چقدر باشد، نه اینکه بازیکنان برای باشگاه تعیین تکلیف کنند. پرسپولیس و استقلال باید این کار را انجام داده و ارزش بازیکنان را خودشان تعیین کنند. وقتی مدیریت باشگاه درست نباشد این مشکلات و البته دخالت‌‌های بیرونی به وجود می‌آید. الان اواخر دوران حضور سلطانی‌فر در وزارت ورزش است و او سرگرم جمع کردن وسایلش است. باید تاسف خورد برای فوتبال ایران که این وضع باشگاهی آن است. اگر استقلال و پرسپولیس لطمه بخورند، کل فوتبال ایران ضربه می‌خورد.

روشن درباره اختلافات مجیدی با مدیریت باشگاه یادآور شد: فرهاد مجیدی اگر می‌دانست این موضوع قرار است بازهم تکرار شود، در بازگشت به استقلال اشتباه کرده است. قرارداد برای روز‌های خوش بازیکن و مربی نیست و برای روز ناخوش است. قرارداد بین مربی و باشگاه برای روزی است که دعوا شود ولی شما اگر از دوطرف سؤال کنید هیچ‌کدام قرارداد را کامل نخوانده‌اند.

وی ادامه داد: مدیرعامل باشگاه به تنهایی قرارداد امضا می‌کند که این کار حرفه‌ای و اصولی نیست. بازیکن و مربی باید ابتدا در کمیته فنی انتخاب شوند و بعد از آن کمیته مالی تصمیم بگیرد که می‌تواند از لحاظ مالی تامین اعتبار داشته باشد یا خیر. بعد از تائید مالی باید در هیئت رئیسه تصویب و به مدیرعامل ابلاغ شود. این روال کار است. این سلسه مراتب باید طی شود وگرنه 10 بار دیگر هم فرهاد مجیدی بیاید داستان همین است.

پیشکسوت استقلال در ادامه با اشاره به اینکه فرهاد مجیدی در نشست خبری اعلام کرده «هرکاری کنند استقلال پیروز می‌شود» گفت: طرفدار فرهاد هستم و می‌دانم که او برای استقلال زحمت کشیده ولی او باید خودش به فکر خودش باشد. این حرفی که زده، حرف خوبی است به شرط اینکه همه بازیکنان پول‌شان را گرفته و با او همراه باشند. چرا باید این حرف را مجیدی به تنهایی بزند؟ در باشگاه همه باید به دنبال پیروز شدن باشند، از رئیس هیئت مدیره گرفته تا آبدارچی، همه باید بخواهند.

روشن خاطرنشان کرد: همیشه به مربیان استقلال گفته‌ام اتفاقاتی که در باشگاه پیش می‌آید و در کار شما خلل ایجاد می‌کند را باید به اطلاع مردم و هواداران برسانید. مدیریت مشکلی اصلی استقلال است ولی سرمربی تیم باید مردم را آگاه کند که در تیم چه می‌گذرد.

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها