۱۸ ماه حبس در انتظار پزشک کاپیتان فقید فیورنتینا

دادستانی ایتالیا خواستار اعمال ۱۸ ماه حبس برای پزشکی شد که گواهی آمادگی بدنی «داوید آستوری» کاپیتان فقید فیورنتینا را صادر کرده بود.

۱۸ ماه حبس در انتظار پزشک کاپیتان فقید فیورنتینا

بدن بی‌جان آستوری در چهارم مارس ۲۰۱۸(۱۳اسفندماه ۹۶) و در آستانه دیدار فیورنتینا برابر اودینزه، در اتاق هتلش پیدا شد؛ او در زمان مرگ ۳۱ سال داشت.

در زمان مرگ آستوری، «جورجیو گالانتی» مدیر پزشکان دانشگاه و بیمارستان علوم ورزشی کارِگی واقع در فلورانس بود.

تحقیقات صورت گرفته در خصوص این پرونده، صدور دو گواهی مختلف از سوی گالانتی مبنی بر تایید آمادگی بدنی آستوری برای بازی کردن را مورد مناقشه قرار داده است؛ دو گواهی که یک بار در جولای ۲۰۱۶ و دیگری در جولای ۲۰۱۷ صادر شده است.

دادستانی اینگونه استدلال کرده است که آستوری به دلیل عدم تشخیص آریتمی قلبی(وجود اختلال در ریتم ضربان قلب) توسط پزشک جان خود را از دست داده است.

نتیجه مشاوره تخصصی انجام شده توسط کارشناسان به نیابت از دادستانی حاکی از آن است که دو گواهی مذکور برغم وجود علائم آریتمی قلبی در تست‌های استرس صادر شده است؛ موضوعی که در صورت تشخیص توسط پزشک باید وی را نسبت به انجام معاینات تشخیصی عمقی مجاب می‌کرد.

در صورتی که معاینات ثانویه انجام می‌شد، از فعالیت‌های ورزشی و رقابتی آستوری جلوگیری به عمل می‌آمد و متعاقبا با تجویز دارو روند بیماری کُند می‌شد.

آستوری عمده دوران فوتبالی خود را در کالیاری و فیورنتینا سپری کرد و علاوه بر این فصل ۲۰۱۳- ۲۰۱۴ را به طور قرضی در آ.اس رم گذراند و ۱۴ بار نیز پیراهن تیم ملی ایتالیا را بر تن کرد.

منبع: ایرنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها