روزنامه‌های ورزشی اروپا:

پوگبا می‌رود، هالند می‌آید

روزنامه‌های ورزشی اروپا، در سومین روز از ماه ژانویه، فوتبال و نتایج بازی‌های لیگ‌های معتبر اروپایی را به صفحه اول خودشان آورده‌اند.

پوگبا می‌رود، هالند می‌آید

روزنامه‌های انگلیسی، درحشش تاتنهام و آرسنال، در لیگ برتر جزیره، را پوشش دادند و روزنامه‌های اسپانیایی هم نگاهی داشتند به صدرنشینی رئال مادرید در لالیگا و پیروزی شب گذشته این تیم. رسانه‌های ایتالیایی هم شرایط یوونتوس، میلان و اینتر را مورد بررسی قرار دادند. در ادامه این گزارش، نگاهی می‌کنیم به روزنامه‌های ورزشی، در قاره سبز.

***

روزنامه «دیلی اکسپرس»، اولین روزنامه‌ ورزشی بریتانیا است که در این گزارش آن را بررسی می‌کنیم. این روزنامه در صفحه اول خودش، عکسی از ارلینگ هالند، مهاجم نروژی دورتموند منتشر کرده و خبر از علاقه اوله‌گونار سولسشایر، سرمربی منچستریونایتد به این بازیکن داده است. این روزنامه در این گزارش نوشته است که مربی نروژی شیاطین سرخ، به دنبال انتقال هالند به منچستریونایتد است. شاگردان سولسشایر، یکی از بخت‌های قهرمانی در لیگ برتر هستند و این مربی قصد دارد تیمش را برای سال‌های آینده قوی کند تا مسیری را که در پیش گرفته با شرایط مناسب‌تری پیش ببرد. «دیلی اکسپرس»، در خبری دیگر، از علاقه کارلو آنجلوتی، مربی ایتالیایی اورتون، به سامی خدیرا، هافبک آلمانی یوونتوس خبر داده است. حضور یونایتد در بالای جدول تحسین پپ گواردیولا، مربی منچسترسیتی، را به همراه داشته است. این مربی از موفقیت‌های رقیب سنتی تیمش، خوشحال است و «دیلی اکسپرس» هم این نقل قول گواردیولا را در صفحه اول خودش چاپ کرده است. حضور ۳ بازیکن تاتنهام، در یک جشن سال نو، باعث شده تا حواشی زیادی پیرامون تیم تاتنهام شکل بگیرد. اریک لاملا، سرخیو رگیلون و جیووانی لو سلسو، بازیکنانی هستند که با وجود سختگیری‌های دولت برای جلوگیری از تجمع افراد و مبارزه با ویروس کرونا، در شب کریسمس، در یک مهمانی حاضر شدند. بعد از آن بود که باشگاه تاتنهام، بیانیه‌ای درباره این اتفاق صادر کرد و در آن نوشت: «ما بسیار ناامید هستیم.» ژوزه مورینیو، مربی تاتنهام هم بعد از پیروزی این تیم در لیگ برتر جزیره، رفتار ۳ بازیکن خودش را نکوهش و اعلام کرده که از این رفتار آنها بسیار ناراحت است. روزنامه «دیلی اکسپرس» هم این موضوع را بررسی کرده و صحبت‌های مورینیو را هم در صفحه اول خودش چاپ کرده است.

1

روزنامه «تلگراف»، نگاهی داشته به پیروزی تاتنهام برابر لیدزیونایتد و عکسی از شادی بازیکنان این تیم را در صفحه ورزشی خود به چاپ رسانده است. تلگراف، مهاجم کره‌ای تاتنهام را دلیل اصلی حضور این تیم در رده سوم جدول لیگ برتر عنوان کرده است. سون هیونگ-مین، شب گذشته موفق شد صدمین گل خودش را برای تاتنهام به ثمر برساند. روزنامه «تلگراف»، در ادامه با انتشار عکسی از بازیکنان تاتنهام در یک مهمانی شبانه، این رفتار بازیکنان تاتنهام را زیر سوال برده است. «تلگراف» با اشاره به بالا بودن میزان افراد مبتلا به کووید-۱۹ در انگلستان، از زیر پا گذاشتن قوانین توسط بازیکنان فوتبال نوشه است. اتفاقی که باعث شده تا باشگاه تاتنهام و مربی این تیم ژروه مورینیو هم بابت رفتار بازیکنان خودشان عذرخواهی کنند. این اتفاق در حالی رخ داده است که لیگ برتر جزیره، این روزها دوباره درگیر ویروس کرونا شده و تعدادی از بازی‌های لیگ جزیره، به دلیل ابتلای بازیکنان برخی تیم‌ها به کووید-۱۹، لغو شده است.

2 روزنامه «استار»، در صفحه ورزشی خودش، نگاهی داشته به پیروزی، تاتنهام برابر لیدزیونایتد و رسیدن آنها به رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس. این روزنامه البته نگاهی هم داشته به رفتار اشتباه ۳ بازیکن تاتنهام و حضورشان در یک مهمانی شبانه و با تیتر: «ژوزه و ۳ پادشاه و ژوزه، سه دلقک» به ۲ ماجرای متفاوت تیم مورینیو در شب گذشته پرداخته است. روزنامه استار، در خبری دیگر، عکسی از پل پوگبا، هافبک فرانسوی منچستریونایتد و هالند، هافبک نروژی دورتموند را در صفحه اول خودش چاپ کرده است و نوشته «پوگبا می رود و هالند می‌آید»؛ تیتری که به شایعه حضور هالند در یونایتد اشاره دارد.

3 روزنامه «آبولا» چاپ پرتغال، عکسی از شادی بازیکنان اسپورتینگ را در صفحه اول خودش منتشر و تیتر «عادت خوب» را برای آن انتخاب کرده است. اسپورتینگ، صدرنشین لیگ پرتغال، شب گذشته توانست با پیروزی ۲ بر صفر برابر براگا، جایگاه خودش در صدر جدول را تثبیت کند و تیتر روزنامه «آبولا» هم اشاره به همین اتفاق دارد.

1

روزنامه «ojogo» هم عکسی از بازی شب گذشته اسپورتینگ برابر براگا منتشر و تیتر «به قهرمانی نگاه کن» را برای آن انتخاب کرده است. این روزنامه عکسی از سرجیو کونسیسائو، مربی پورتو را منتشر کرده است و به نقل از او نوشته: «هرکس خیره شود در خانه می ماند.»

2

روزنامه «رکورد»، آخرین روزنامه ورزشی پرتغال است که آن را بررسی می‌کنیم. این روزنامه با انتشار عکسی از پدرو گونسالوس، مهاجم اسپورتینگ، به پیروزی ۲ بر صفر این تیم برابر براگا اشاره کرده است و نوشته: «شیر باور کن».

3

روزنامه «گازتا دلو اسپورت»، چاپ ایتالیا، عکسی از بازیکنان یوونتوس، میلان و اینتر، را منتشر کرده و از آغاز مجدد سری A، در سال ۲۰۲۱، خبر داده است. این روزنامه در ادامه نوشته، میلان به مصاف بنونتو می‌رود، اینتر مقابل کروتونه قرار می‌گیرد و یوونتوس میزبان اودینزه است.

2

روزنامه «توتو اسپورت»، دیگر روزنامه ورزشی مطرح ایتالیا هم تیتر و عکس اول خودش را به یوونتوس و آندره‌آ پیرلو اختصاص داده است و نوشته: «پیرلو - یووه، طرح بازگشت». این روزنامه عکسی از فیلپو اینزاگی و استیو ژانگ، مالک اینتر، را هم منتشر کرده و از قول مالک اینتر نوشته است که به فکر فروش اینتر نیست. در روزهای گذشته شایعاتی به گوش می رسید که مالک چینی اینتر، قصد فروش این باشگاه را دارد که خیلی زود این شایعه تکذیب شد.

1 درخشش شاگردان زیدان در لالیگا، تیتر اول روزنامه «مارکا» و «as» شده است. روزنامه هایی که به تیم رئال مادرید نزدیک هستند و به همین خاطر هم تیتر اول خودشان را به بازی شب گذشته این تیم در لالیگا اختصاص داده‌اند.

«مارکا» در صفحه اول خودش، عکسی از مارکو آسنسیو و لوکاس واسکوئز را منتشر کرده است و نوشته: «آسنسیو یک هدیه است» تیتری که اشاره به درخشش شب گذشته این بازیک برابر سلتاویگو دارد. رئال مادرید با این برد ۳۶ امتیازی شد و با ۳ بازی بیشتر در صدر جدول رده بندی لالیگا قرار گرفت. «مارکا» البته نگاهی هم داشته به حضور مائوریتسیو پوچتینو در تیم پاری‌سن‌ژرمن.

3 روزنامه «as» اسپانیا هم عکس شادی آسنسیو و واسکوئز را منتشر کرده است و نوشته: «سال نو مبارک» تیتری که اشاره به درخشش مادرید در اولین بازی خودش در سال جدید میلادی داشته است.

1

روزنامه «اسپورتیو»، چاپ کاتالان هم عکسی از تمرین بارسلونا را منتشر کرده است و نوشته: «سال نو»

2

روزنامه «اسپورت»، چاپ اسپانیا هم عکسی از لیونل مسی، کاپیتان آرژانتینی بارسلونا را منتشر کرده است و نوشته: «افسانه مسی»

5

روزنامه «موندو» هم عکسی از مسی، رونالد کومان و نیمار را منتشر کرده است و نوشته: «مسی، جدا شده؛ کومان، همبستگی؛ نیمار، طرد شده» تیتری که نشان از آینده هر سه این افراد در بارسلونا دارد.

4

روزنامه «اکیپ» فرانسه، با انتشار عکسی از رالی پاریس - داکار نوشته: «لوئب و النا؛ جدایی ناپذیر» تیتری که اشاره به وضعیت سباستین لوئب و دانیل النا در این رالی دارد. «اکیپ» در خبری دیگر هم به حضور مائوریتسیو پوچتینو، در پاری‌سن‌ژرمن دارد. این روزنامه نوشته: «پوچتینو سی‌امین مربی PSG».

منبع: اعتمادآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها