ناکامی شهرخودرو در جذب لیست سیدمهدی رحمتی/ نبرد برای بقا؟

نماینده خراسان در لیگ برتر فوتبال نتوانسته تا امروز آنطور که مدنظر سرمربی‌اش بوده، تیم ببندد.

ناکامی شهرخودرو در جذب لیست سیدمهدی رحمتی/ نبرد برای بقا؟

تمرینات آماده‌سازی اغلب تیم‌های لیگ برتری برای دور جدید رقابت‌ها به تازگی آغاز شده و شهرخودرو، تنها نماینده شرق کشور در لیگ برتر فوتبال، اردوی آماده سازی خود را در تهران برگزار کرده‌است.

شاگردان مهدی رحمتی به جز حضور در ایفمارک برای تست ابتدای فصل، یک دیدار دوستانه نیز مقابل بادران تا امروز برگزار کرده‌اند و به دنبال برگزاری یکی دو دیدار دوستانه دیگر هستند.

اما نکته مهمی که در خصوص شهرخودروی مدل لیگ بیست و یکم به گوش می‌رسد، اخبار نقل و انتقالاتی این باشگاه است. به نظر می‌رسد برخلاف آنچه که سیدمهدی رحمتی و فرهاد حمیداوی در نشست خبری خود برای رسانه‌ها و هواداران به نمایش گذاشتند، طرفین از یکدیگر دل خوشی ندارند.

مهدی رحمتی از روز نخست حضور در تمرینات تیمش به عنوان سرمربی تاکید کرده بود که نباید بازیکنی بدون جذب یار جایگزین از این تیم جدا شود اما از آن روز یک ماه گذشته و خبری از جذب بازیکنان جایگزین مناسب نیست. تاکنون به جز قاضی و خلعتبری، یونس شاکری، حسین مرادمند و میلاد سرلک، از شهرخودرو جدا شده‌اند و اخبار امیدوارکننده‌ای در خصوص امین قاسمی نژاد شنیده نمی‌شود، ضمن اینکه سعید صادقی هم از نماینده خراسان جدا شده بود و حتی عکسش هم با لباس گل گهر در رسانه ها منتشر شد، اما رحمتی به سیم آخر زد و در آخرین لحظه اجازه نداد این بازیکن هم عطای حضور در شهرخودرو را به لقایش ببخشد و جدا شود.

در خصوص صادقی جالب است بدانید که حمیداوی و قلعه نویی به توافق لازم رسیده بودند و حتی رقم رضایت نامه را مشخص کرده بودند، اما رحمتی که همین الان هم حسابی دستش خالی است، پس از شنیدن خبر جدایی صادقی در رسانه‌ها با حمیداوی تماس گرفته و گلایه شدید خودش را نسبت به جدایی بازیکنان باتجربه تیم اعلام می‌کند. بحث تلفنی رحمتی و حمیداوی در نهایت منجر به حفظ سعید صادقی شد.

رحمتی به خوبی می‌داند که در خط دفاع و حتی دروازه تیمش در لیگ بیست و یکم به مشکل خواهدخورد. اگر شهرخودرو در لیگ بیستم، سیدمهدی رحمتی و حسین مرادمند را در فاز دفاعی در اختیار داشت، حالا از این زوج، یکی سرمربی و دیگری راهی استقلال شده‌است. شهرخودرو در فاز دفاعی بازیکنانی مثل علی نعمتی، حسن جعفری، امید منصوری، فرشاد فرجی و ... را در اختیار دارد اما شدیدا به دنبال جایگزینی مطمئن برای حسین مرادمند است.

تاکنون آرمین سهرابیان که اتفاقا رابطه خوبی هم با رحمتی دارد، به پیشنهاد شهرخودرویی‌ها پاسخی نداده است. سهرابیان در استقلال همبازی رحمتی بود و از کیفیت خوبی هم برخوردار است اما توان مالی باشگاه شهرخودرو در حد و اندازه‌ای نیست که بتواند مدافع فصل گذشته سایپا را راضی به حضور در مشهد کند. به جز سهرابیان دیگر آنچنان مدافع وسط باکیفیتی هم باقی نمانده است و حتی محمد طیبی، مدافع سابق سپاهان و استقلال خوزستان هم قبول نکرد که راهی مشهد شود.

شهرخودرویی‌ها دوست داشتند محمد قاسمی نژاد، بازیکن سابقشان را هم به مشهد بازگردانند اما با توجه به آسیایی بودن فولاد، قاسمی نژاد ترجیح داد در خوزستان بماند.

در نیم فصل نخست سال گذشته، جدایی مسعود ریکی و پیوستنش به استقلال باعث شد تا میانه میدان شهرخودرو خالی بماند و اکبر صادقی نتواند همچون فصل قبل که ریکی را کنار خود داشت، میانه میدان را از آن شهرخودرو کند.

یحیی گل محمدی به هر شکلی که بود یک نیم فصل را با علی نبی‌زاده و سینا زامهران سر کرد اما کاهش کیفیت فنی شهرخودرو واضح بود.

در ادامه برای نیم فصل دوم گرچه گل محمدی از این تیم جدا شد اما میلاد سرلک به شهرخودرو پیوست. با حضور سرلک، کمربند میانی شهرخودرو قدرتمندتر از قبل شد اما این بازیکن هم دو ماه قبل شهرخودرو را به مقصد پرسپولیس ترک کرد.

رحمتی ترجیح داد در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از زوج صادقی-طاهران استفاده نماید، اما این بازیکن جوان هم از کیفیت آنچنانی برخوردار نبود و شهرخودرو با مصائب زیادی روبه‌رو شد.

سرمربی جوان شهرخودرو به دنبال جذب محسن ربیعی خواه هم بود اما شرایط بدنی نامناسب این بازیکن باعث شد مشهدی ها بیخیال جذبش شوند.

مهدی پور از دیگر گزینه های رحمتی بود که با توجه به قیمت بالای این بازیکن در نهایت حمیداوی از خریدش منصرف شد و این بازیکن رهسپار استقلال شد.

درون دروازه هم میلاد فراهانی گزینه نخست شهرخودرو نبود. رحمتی به دنبال جذب سعید جلالی و همچنین اکبر منادی یا حتی علیرضا حقیقی بود. گزینه هایی که یکی یکی به پیشنهادات دیگرشان پاسخ مثبت دادند و هوای شهرخودرو را از سر بیرون کردند. سعید جلالی البته شاید به این تیم بازگردد، اما منادی قطعا در سایپا به بازی ادامه خواهدداد و حقیقی هم راهی گل گهر سیرجان شده و جانشین همین میلاد فراهانی که به شهرخودرو پیوست.

رحمتی حتی پیغامی هم برای فلاح زاده فرستاد، اما این گلر سایپا هم ترجیح داد قید مشهد را بزند.
معین عباسیان، رضا شربتی و سعید واسعی، سه بازیکن مشهدی بودند که در لیست رحمتی قرار داشتند اما هیچ‌ یک از آن‌ها حاضر نشدند به مشهد بازگردند. شایعاتی که در خصوص وضعیت شرکت شهرخودرو و بدهی سنگین آن به مردم و خریداران ماشین مطرح شده، تاثیر بسزایی در نگرانی بازیکنان داشت. عباسیان از این جمع راهی پیکان شد، شربتی در فولاد ماندنی شد و واسعی هم یا در پیکان می ماند و یا راهی استقلال می‌شود.
به هر حال آنچه مسلم است اینکه برخلاف فصول گذشته قرار نیست شهرخودرو در قامت یک تیم مدعی به میدان رقابت پای بگذارد. این شهرخودرو با این بازیکنان و این کادر جوان و بی تجربه، باید امیدوار باشد که حداقل در سال نخست همکاری با رحمتی، به یک رتبه آبرومند میانه جدولی دست یابد.

منبع: مشهد فوری

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها