حراج کاپ قهرمانی رقابت‌های جام حذفی

کاپ قهرمانی دومین دوره رقابت‌های جام حذفی فوتبال انگلیس حراج می‌شود.

حراج کاپ قهرمانی رقابت‌های جام حذفی

جام قهرمانی دومین دوره رقابت‌های جام حذفی فوتبال انگلیس که ساخت آن ۲۵ پوند هزینه در بر داشت، قرار است از اواخر ماه جاری میلادی در یک حراجی به فروش برسد.

این جام نقره‌ای که دارای ۲ دسته است، بین سال‌های ۱۸۹۶ تا ۱۹۱۰ به قهرمان قدیمی‌ترین رقابت‌های باشگاهی فوتبال جهان اهدا می‌شد.

حالا قرار است این جام در حراجی" یادگاری‌ها و جام‌های دیدنی ورزش" که روز ۲۹ سپتامبر در لندن برپا خواهد شد به حراج گذاشته شود.پیش بینی می‌شود این جام به قیمت ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار پوند به فروش برسد.

آخرین باری که این جام فروخته شد به ماه می‌سال ۲۰۰۵ بر می‌گردد که در یک حراجی به قیمت ۴۷۸ هزار ۴۰۰ پوند به فروش رفت. از آن زمان به بعد این جام در موزه ملی فوتبال، ابتدا در پریستون و بعد‌ها در شهر منچستر نگهداری می‌شد، اما اکنون بار دیگر توسط یک مجموعه دار خصوصی در بریتانیا برای فروش گذاشته شده است.

اولین کاپ قهرمانی جام حذفی انگلیس که بین سال‌های ۱۸۷۲ تا ۱۸۹۵ استفاده می‌شد در سپتامبر سال ۱۹۸۵ پس از قهرمانی استون ویلا به سرقت رفت. برای یابنده این جام جایزه ۱۰ پوندی در نظر گرفته شد، اما جام هرگز پیدا نشد.

استون ویلا به عنوان فاتح جام و همینطور نگهبان آن ۲۵ پوند جریمه شد.

اتحادیه فوتبال انگلیس در ژانویه ۱۸۹۶ تصمیم گرفت جام دیگری را به عنوان جایگزین جام قبلی تهیه کند. به همین منظور ساخت جام دیگری با هزینه ۲۵ پوند و مشابه جام اصلی سفارش داده شد. بر روی این جام که حدود ۵۰ سانتی متر ارتفاع دارد، نام برندگان آن از سال ۱۸۷۲ درج شده است.

تیم آماتور "واندررز" لندن از جمله فاتحان این جام بوده که از ۷ حضور در فینال، ۵ بار قهرمان شده که ۳ سال آن پشت سر هم بوده است.

اولین فاتح جام جدید در سال ۱۸۹۶ شفلدونزدی بود که در فینال ولورهمپتون را ۲ بر یک شکست داد. آخرین تیمی هم که فاتح این جام شد نیوکاسل بود که سال ۱۹۱۰ با برتری برابر بارنزلی به عنوان قهرمانی دست یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها