استقلال با برتری پرگل برابر شاهین، آسیایی شد

مصاف شاهین شهرداری بوشهر و استقلال در هفته سی ام رقابت های لیگ برتر با برتری ۴ بر یک شاگردان فرهاد مجیدی به پایان رسید.

استقلال با برتری پرگل برابر شاهین، آسیایی شد

در جریان هفته سی ام رقابت های لیگ برتر دو تیم شاهین شهرداری بوشهر و استقلال به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با پیروزی ۳ بر یک آبی پوشان پایتخت به پایان رسید و با این نتیجه شاگردان فرهاد مجیدی با نایب قهرمانی لیگ برتر، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آوردند.

کارت زرد: امیرحسین موسی زاده (دقیقه ۲۸) و ابوالفضل درویش وند (دقیقه ۴۷) از شاهین بوشهر

کارت قرمز: -

گل ها: میلاد صارمی (دقیقه ۲۴) از شاهین بوشهر و وریا غفوری (دقیقه ۴۷)، شیخ دیاباته (دقیقه ۶۵ و ۸۲) و مهدی قایدی (دقیقه ۷۱) از استقلال

نیمه اول

آغاز بازی با حملات نصفه و نیمه تیم شاهین آغاز شد. شاگردان فرهاد مجیدی در ابتدای کار در لاک دفاعی فرو رفته بودند و نتوانستند حمله‌ای روی دروازه شاهین ایجاد کنند.

اولین موقعیت جدی استقلال در دقیقه ۱۰ رخ داد. مهدی قایدی با حضور در محوطه جریمه حریف، خود را صاحب یک فرصت کرد که ضربه شوت این بازیکن با واکنش دروازه‌بان حریف روبه‌رو شد.

در ادامه بازی متعادل پیش رفت و دو تیم در میانه میدان یکدیگر را محک زدند. در این میان مالیکت توپ بیش‌تر دست تیم استقلال بود اما این تیم در خلق موقعیت ناموفق بود.

در دقیقه ۲۰ استقلال فرصت خوبی برای گشودن دروازه داشت اما شوت وریا غفوری در پشت محوطه جریمه استقلال، با اختلافی کم، از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.

برخلاف جریان بازی، شاهین بوشهر در دقیقه ۲۴ به گل رسید. پاس محمد سلطانی مهر، میلاد صارمی را صاحب یک موقعیت کرد و شوت او از پشت محوطه جریمه استقلال، دفع ناقص سید حسین حسینی را به همراه داشت و گل اول شاهین را به ارمغان آورد.

پس از توقف سه دقیقه‌ای بازی در دقیقه ۳۰، بازهم تیم شاهین بود که توانست روی دروازه استقلال موقعیت‌سازی کند و شاگردان فرهاد مجیدی پس از دریافت گل اول نتوانستند کاری از پیش ببرند.

در دقیقه ۴۰، پاس وریا غفوری از سمت راست محوطه جریمه حریف، مهدی قایدی را صاحبت موقعیت کرد و شوت این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه شاهین راهی اوت شد.

در لحظات پایانی این نیمه ضربه آرش رضاوند از پشت محوطه جریمه با واکنش دروازه‌بان شاهین به کرنر رفت.

در پایان تلاش استقلال برای به تساوی کشاندن بازی در نیمه اول بی ثمر بود تا شاهین بوشهر با برتری یک بر صفر مقابل استقلال راهی رختکن شود.

نیمه دوم

آغاز نیمه دوم با گل زودهنگام استقلال همراه بود. مهدی قایدی در دقیقه ۴۷ با پاس خود، وریا غفوری را در سمت راست محوطه جریمه شاهین صاحب موقعیت کرد و این بازیکن با شوت خود دروازه حریف را باز کرد تا نتیجه بازی به تساوی کشیده شود.

پس از گلی که وریا غفوری به ثمر رساند، آبی پوشان پایتخت باز هم به سوی دروازه شاهین بوشهر حمله ور شدند اما فرصت های به وجود آمده برای این تیم راه به جایی نبرد تا بازی نتیجه تساوی پیش برود.

در دقیقه ۵۶ فرشید اسماعیلی در پشت محوطه جریمه شاهین بوشهر شوتی روانه دروازه حریف کرد که با برخورد به بازیکن شاهین با اختلافی اندک از کنار دروازه سفیدپوشان بوشهری به بیرون رفت.

فرصتی خوب در دقیقه ۶۳ برای تیم استقلال به وجود آمد و شیخ دیاباته در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار گرفت اما ضربه او وارد دروازه شاهین قرار نگرفت و از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.

بعد از این موقعیت، شیخ دیاباته فرصتی را که چند لحظه قبل از دست داد در دقیقه ۶۵ جبران کرد و با پاس فرشید اسماعیلی در محوطه جریمه شاهین صاحب موقعیت شد و آبی پوشان را ۲ بر یک مقابل شاهین پیش انداخت.

استقلال باز هم به حملات خود ادامه داد و در دقیقه ۷۱ به گل رسید. مهدی قایدی با پیش روی در محوطه جریمه شاهین بوشهر، شوتی روانه دروازه حریف کرد و گل سوم آبی پوشان را به ثمر رساند.

پس از توقف سه دقیقه ای بازی در دقیقه ۷۵، استقلال یک گل دیگری هم به ثمر رساند. سانتر ارسلان مطهری در دقیقه ۸۲ از سمت چپ محوطه جریمه شاهین، با اشتباه دروازه بان حریف همراه شد و شیخ دیاباته از فرصت استفاده کرد و گل دوم خود و چهارم تیم خود را به ثمر رساند.

در پایان تلاش شاهین برای کم کردن اختلاف بی ثمر بود و آبی پوشان هم در دقایق پایانی سعی در مدیریت بازی داشتند تا در نهایت این بازی با پیروزی ۴ بر یک شاگردان فرهاد مجیدی به پایان برسد.

با این نتیجه، استقلال ۵۳ امتیازی شد و با کسب رتبه دوم، به عنوان نایب قهرمان رقابت های لیگ برتر دست یافت و موفق شد سهمیه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

شاهین بوشهر نیز با ۲۲ امتیاز در قعر جدول لیگ برتر قرار گرفت و به لیگ دسته یک سقوط کرد.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، آرش داجلیری (دقیقه ۴۵- فرشید اسماعیلی)، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، آرش رضاوند (دقیقه ۸۷- سینا خادم پور)، هرویه میلیچ (دقیقه ۷۹- ارسلان مطهری)، وریا غفوری (دقیقه ۷۹- امیرحسین کارگر)، مهدی قایدی (دقیقه ۸۸- امیرحسین خدامرادی) و شیخ دیاباته

ترکیب شاهین شهرداری بوشهر: ابوالفضل رزاق پور، غلامعلی تبار، نوروزی فرد، بهمن سالاری، امیرحسین موسی زاده (دقیقه ۵۸- سلمان بحرانی)، ابوالفضل درویش وند، دانیال مومنی، میلاد صارمی (دقیقه ۵۸- علیرضا ابراهیمی)، اسماعیل شریفات، حسن نجفی (دقیقه ۶۷- حسین مالکی) و محمد سلطانی مهر (دقیقه ۶۷- محمد سلطانی مهر)

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها