غائله رحمتی، سپری برای فرار سهراب؟

به نظر می‌رسد سرمربی ناموفق شهرخودرو به دنبال ساخت سپر، از گلر باسابقه فوتبال ایران برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های اخیر است.

غائله رحمتی، سپری برای فرار سهراب؟

بیست و چهارم تیرماه، سهراب بختیاری‌زاده در شرایطی شهرخودرو را در اختیار گرفت که این تیم، دو پیروزی متوالی برابر ذوب‌آهن و گل‌گهر در آغاز دوباره لیگ کسب کرده‌بود و با ۴۲ امتیاز، شانه به شانه سپاهان در رده سوم جدول لیگ برتر قرار گرفته‌بود.

جدایی سرآسیایی و پیوستن به گل‌گهر سیرجان، تساوی خانگی مقابل سایپا با هدایت کوزین و در نهایت معارفه پرحاشیه بختیاری‌زاده، نوید روزهای خوبی را برای فوتبال مشهد نمی‌داد. حضور سهراب بختیاری‌زاده که از ابتدا هم با انتقادات زیادی همراه شد، در نهایت شهرخودروی خراسان را از حضور دوباره در آسیا محروم کرده و این تیم در پایان هفته بیست و نهم، با ۴۵ امتیاز در رده ششم جدول جای گرفته‌است.

نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر با بختیاری‌زاده، دو بار مقابل پارس و سپاهان شکست خورد و در مصاف برابر استقلال، تراکتور و صنعت نفت آبادان به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست نیافت. شهرخودرو هرگز با بختیاری‌زاده طعم پیروزی را نچشید و تنها صاحب ۳ امتیاز شد.

حالا اما پس از پایان رویای آسیایی مشهدی‌ها، از اردوی شهرخودرو اخبار عجیبی به گوش می‌رسد و در تازه‌ترین رخداد، سهراب بختیاری‌زاده، سرمربی ناکام این تیم اعلام کرده که مهدی رحمتی به دلیل جروبحث با داوود سیدعباسی در اصفهان و پس از شکست مقابل سپاهان دیگر جایی در این تیم ندارد.

در شرایطی که باید بختیاری‌زاده برای اذهان عمومی و فوتبال‌دوستان خراسانی، علل ناکامی در لیگ برتر نوزدهم را شرح می‌داد، به نظر می‌رسد او سعی کرده با استفاده از مسائل بعضا کوچک رخ داده در اصفهان، از گلر باسابقه فوتبال ایران که امسال یکی از تکیه‌گاه‌های پرقدرت شهرخودرو بوده، سپری برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های اخیر بسازد.

به گواه یحیی گل‌محمدی و مجتبی سرآسیایی، سرمربیان سابق شهرخودرو و سایر دست‌اندرکاران این باشگاه، مهدی رحمتی امسال یکی از آرام‌ترین سال‌های فوتبالی‌اش را در مشهد گذراند و کاملا بدون حاشیه در خدمت نماینده خراسان رضوی بود. اوج هنرنمایی رحمتی به جز لیگ برتر، در مراحل پلی‌آف‌ لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد که او توانست یک‌تنه شهرخودرو را مقابل الرفاع بحرین و السیلیه قطر برنده از زمین خارج کند تا فوتبال خراسان برای نخستین بار در تاریخش به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه یابد.

رحمتی حتی در خصوص مسائل مربوط به بازوبند کاپیتانی نیز هیچگاه حاشیه‌ای نساخت و کاملا در اختیار تیم بود. به نظر می‌رسد بختیاری‌زاده و داوود سیدعباسی، دستیار او روی نیمکت شهرخودرو که سابقه بازی در استقلال را دارند، با علم به اینکه می‌توانند مسائل و حواشی گذشته را حول رحمتی زنده کنند و زمین بازی را از فضای پاسخگویی دور کنند، دست به این اقدام زده‌باشند.

نکته عجیب دیگر اما به عدم هماهنگی میان بختیاری‌زاده و قائم‌مقام باشگاه شهرخودرو بازمی‌گردد. در شرایطی که خبر کنارگذاشته شدن رحمتی در رسانه‌ها مطرح شده‌بود، علی‌پور، قائم‌مقام شهرخودرو کنار گذاشتن رحمتی را تکذیب کرد، اما دقایقی بعد سهراب بختیاری‌زاده در مصاحبه خود بر اخراج رحمتی تأکید کرد!

کنار گذاشتن رحمتی در شرایطی رقم خورده که متین صفاییان و محمدجواد کیا، دو گلر ذخیره شهرخودرو هیچ تجربه‌ای ندارند و این تیم باید به زودی به جز بازی برابر نساجی در چارچوب هفته پایانی لیگ برتر، در لیگ قهرمانان آسیا نیز به مصاف رقبای سرسختی مثل الهلال و پاختاکور برود.

حذف ناگهانی رحمتی در حالیکه فصل فوتبالی هنوز برای شهرخودرو به پایان نرسیده، شاید اقدامی برای توجیه نتایج آتی در آسیا هم باشد.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها