گل‌محمدی: از قهرمانی ناامید شدند و به دنبال تعطیلی لیگ هستند

سرمربی پرسپولیس توضیحات مفصلی در مورد شرایط خودش و این تیم ارائه کرد.

گل‌محمدی: از قهرمانی ناامید شدند و به دنبال تعطیلی لیگ هستند

یحیی گل‌محمدی در گفت‌وگو با رادیو ایران درباره شرایط بازیکنان پرسپولیس اظهار کرد: تمرینات ما تعطیل است و تا اجازه تمرین نداشته باشیم، تمام بازیکنان در قرنطینه و مشغول به تمرینات خانگی هستند و بیشتر، کارهای وزنه و ایستگاهی را در خانه انجام می‌دهند.
او ادامه داد: برنامه‌ای توسط بدنسازی تیم تدوین کرده به بازیکنان دادیم تا طبق آن کارهایشان را انجام دهند، اما آنقدر قرنطینه طول کشید که هماهنگی و مدیریت آن خیلی سخت شد. خود بازیکنان هم در خانه مراقب وضعیت جسمانی خود هستند. کم و بیش با بازیکنان در ارتباط هستم ولی واقعیت این است که در خانه نمی‌توان تمرین خاصی انجام داد و فقط در این حد است که بدن بازیکنان خراب نشود. به مسائل تغذیه‌ای بازیکنان تاکید کردیم تا اضافه وزن پیدا نکنند.

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: از شروع مشکلاتی که با شیوع بیماری به وجود آمد، ما و باشگاه سیاستی در پیش گرفتیم و نخستین موضوعی که برای ما مهم بوده، بحث سلامت ورزشکاران، جامعه و هواداران است و الان هم در اولویت قرار دارد. دوست نداریم در صورت ادامه بازی‌ها، حتی یک نفر از هموطنان مبتلا به ویروس کرونا شوند. دوست داریم همه مسائل بهداشتی را رعایت کنند و در سلامت کامل باشند. اولویت همیشگی ما سلامت مردم بوده و هست. هر تصمیمی هم که ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بگیرند، واقعا مطیع آن هستیم.

گل‌محمدی نظرش درباره اعلام تیم قهرمان در صورت لغو کلی مسابقات را به این شکل عنوان کرد: ما زیر نظر فدراسیون فوتبال ایران، فدراسیون زیر نظر ای‌اف‌سی و ای‌اف‌سی هم زیر نظر فیفا است، اما موضوعی که من در این مدت متوجه شدم این است که بازی‌ها ادامه داشته باشد؛ حالا در این مدت که اگر ویروس شیوع پیدا کند و بازی‌ها لغو شود، بازی‌های باقی مانده را به اوایل فصل بعد ببرند. بعید می‌دانم سیاست مسؤولان فوتبال این باشد که بخواهند مسابقات را کلا لغو کنند چون مشکلات زیادی ازجمله بحث سقوط و صعود کننده‌های لیگ یک به وجود می‌آید و معترضان زیادی خواهد داشت.
او تاکید کرد: ما در نهایت دوست داریم از شر این ویروس خلاص شویم تا بازی‌ها ادامه پیدا کند. اگر هم این اتفاق نیفتاد، تصورم این است که خودِ فیفا هم با توجه به بحث اسپانسرینگ و هزینه‌های زیادی که در فوتبال می‌شود، تمایل به ادامه مسابقات دارد.

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: البته به فوتبال ایران نگاه نکنید که پول زیادی جابه‌جا نمی‌شود و حق پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی و ... ندارد و مثل اروپا اقدام نمی‌شود. شاید لغو کردن لیگ برای ما کار سختی نباشد، اما برای اروپایی‌ها این امکان وجود ندارد و اصراری هم که فیفا دارد، به ادامه بازی‌هاست.

گل‌محمدی ادامه داد: سیاست باشگاه ما این است که مطیع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و فدراسیون هستیم و هیچ‌وقت دوست نداریم خدایی نکرده حتی یک نفر از مردم عزیز کشور بخاطر فوتبال دچار ویروس کرونا شوند.

او با تاکید بر اینکه هیچ مصاحبه‌ای در رابطه با مسئله جدایی بازیکنان نکردم، اظهار کرد: در جلسه‌ی دیروز هم به مدیران باشگاه عنوان کردم که اولویت اصلی ما حفظ نفرات فعلی است. مسؤولان باشگاه از من خواستند که لیست ورود و خروج تیم را بدهم، اما من عنوان کردم که در شرایط فعلی اصلا بحث ورود و خروج مطرح نیست و با توجه به اینکه وضعیت بازی‌ها مشخص نبوده، صلاح نیست لیست را بدهیم. واقعا خیلی زود است که به این مسائل فکر کنیم.

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: به نظرم باید ابتدا وضعیت لیگ مشخص شود. نمی‌توانم لیست خروجی بدهم چون اگر بازی‌ها صورت بگیرد، نمی‌توانم تیم خودم را جمع کنم. ضمنا در باشگاه هم این بحث فهرست خروج و ورود بازیکنان خیلی مطرح نشد چون ما منتظر تعیین وضعیت لیگ هستیم.
گل‌محمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از وضعیت استوکس خبر دارد یا خیر، ابراز کرد: خبر خاصی ندارم. فقط می‌دانم باشگاه دو، سه نامه به فیفا زده و از ایشان شکایت کرده و منتظر جواب نامه هستیم.

او درباره اظهارات اخیر امیر قلعه‌نویی که اظهار کرده به تیم قهرمان تبریک می‌گویم و مسائلی که در خصوص دیدار با پرسپولیس عنوان کرده، گفت: هر مسابقه‌ای در هر زمانی که فدراسیون می‌گوید، باید انجام شود. بالاخره ما در آن وضعیت به اصفهان سفر کردیم، به هتل و ورزشگاه رفتیم، گرم کردیم و آماده بازی شدیم. حتی ۳۵ تا ۴۰ دقیقه در زمین منتظر ماندیم، اما متاسفانه سپاهان وارد زمین نشد تا بازی کند. این یک مسئله‌ی کاملا واضح است که اگر برای تیم میزبان مشکلی پیش آمده، آنها میزبان بودند و می‌توانستند خیلی راحت این مباحث را مدیریت کنند.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: یک موقع تیم مهمان به یک شهری می‌رود و آنجا مشکلاتی برای‌شان به وجود می‌آید که بحث دیگری است، اما آنها خودشان میزبان بودند و تیم‌های امنیتی و انتظامی اصفهان هم عنوان کردند که هر زمانی تیم سپاهان اراده می‌کرد تا به استادیوم بیاید، آمادگی لازم را داشتند تا این اتفاق بیفتد ولی اینکه در زمین فوتبال حضور پیدا نکردند، یک موضوع واضحی است و به هر محکمه‌ای بروید، یک ساعته می‌توانند رای را صادر کنند. خیلی واضح و روشن است که تیم سپاهان حاضر به بازی مقابل پرسپولیس نشده و فکر نمی‌کنم دیگر جای سوال و توضیح بیشتری داشته باشد.

گل‌محمدی در خصوص اینکه اتمام لیگ در شرایط فعلی به سود کدام تیم‌ها است، عنوان کرد: شاید برای تیم‌هایی که بخاطر قهرمانی هزینه کرده بودند ولی به دلیل اختلاف امتیازی که وجود دارد امید چندانی ندارند، بهتر باشد که مسابقات لغو شود. البته بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد. به نظرم آن تیم‌ها خوشحال‌تر هستند چون با وجود هزینه‌هایی که کردند و انتظاراتی که هواداران‌شان داشتند ولی خواسته‌هایشان محقق نشد، این وضعیت به نفع آن تیم‌ها است.

منبع: ایلنا

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    آقای موقشنگ خدالعنتش کنه ک همین فردانگن این بیماری مهلک ازکشوررفت ولیگ برگزار نشه،شما لنگیهاازخداتون لیگ تعطیل بشه ویک جام اسنپی دیگه بهتون بدن آقای گلمحمدی فرار روبه جلونکنیدانشاالله ک لیگ برگزاربشه ومااسقلالیها منتظریم،برمنکرش هم لعنت بیش بار...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها