کولاکوویچ: هنوز سرمربی ایران هستم!

سرمربی سابق تیم ملی والیبال کشورمان در خصوص جدایی‌اش از ایران توضیحاتی داد.

کولاکوویچ: هنوز سرمربی ایران هستم!

ایگور کولاکوویچ سرمربی سابق تیم ملی والیبال کشورمان که بنا به تصمیم مسئولان فدراسیون والیبال ایران قرار شد تا از تیم ملی جدا شود پس از مدت‌ها سکوتش را در گفت‌وگو با سایتی صربستانی شکست و از جدایی که خیلی ناگهانی و پس از مشخص شدن زمان تعویق رقابت‌ها المپیک انجام شد، صحبت کرد. او در مدت حضورش در تیم ملی والیبال کشورمان موفق شد عنوان‌های زیادی را کسب کند و در آخرین مرتبه‌ای هم که هدایت تیم ملی را برعهده داشت، توانست سهمیه رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند، اما برخی اختلافات و مسائل سرانجام مسئولان را بر آن داشت تا پس از تعویق المپیک تصمیم به جدایی این سرمربی بگیرند.

کولاکوویچ: هنوز سرمربی ایران هستم /ایران کشوری زیبا و با مردمی فوق العاده است/ایران تیم والیبال خوبی دارد

هنوز سرمربی ایران هستم

ایگور کولاکوویچ درباره حضورش در تیم ملی ایران، بیان داشت:هنوز به صورت رسمی سرمربی تیم ملی والیبال ایران هستم، زیرا همچنان قراردادم با فدراسیون والیبال ایران به پایان نرسیده است و قراردادم تا سپتامبر باقی مانده است با این حال در عمل همه چیز متفاوت است.

او افزود: پس از آن که مطلع شدم مسابقات المپیک برای یک سال به تعویق افتاده، با فدراسیون ایران تماس گرفتم تا درباره مسائل جدید صحبت کنیم، اما آن‌ها به من گفتند که به دلیل مشکلات مالی، رئیس فدراسیون علاقه‌ای به ادامه همکاری با من ندارد. این اتفاق در حالی افتاد که من یک تیم خوب با کادری حرفه‌ای تشکیل دادم و توانسته بودیم به یکی از بزرگترین اهدافمان یعنی صعود به المپیک هم دست یابیم و علاوه بر آن هم افتخارات بیشتری کسب کنیم.

از من خواستند تا با رسانه‌های ایرانی صحبت نکنم

سرمربی سابق تیم ملی والیبال کشورمان افزود: از من خواسته شد تا درمورد فسخ قراردادم با رسانه‌های ایرانی مصاحبه نکنم و به همین خاطر کسی حقیقت را نمی‌داند. با این حال خبر لغو توافقی قراردادم برایم مشکل‌ساز شد و این ذهنیت را به وجود آورد که من مرتکب اشتباه یا خلافی شدم و همین باعث اخراجم شد، زیرا برای دیگران فسخ قرارداد با کسی که همه خواسته‌های کارفرمای خود را برآورده کرده است معنی ندارد. از طرفی من درک می‌کنم که هر کارفرمایی، حق تغییر نظر خود و تغییر کارمندانش قبل از پایان قرارداد را دارد.

کولاکوویچ: هنوز سرمربی ایران هستم /ایران کشوری زیبا و با مردمی فوق العاده است/ایران تیم والیبال خوبی دارد

از نظر روحی آسیب دیدم

کولاکوویچ افزود:از نظر روحی آسیب دیدم، زیرا نه تنها مربی بعدی یک لقمه حاضر و آماده را که همان سهمیه المپیک است به دست آورده بلکه قرارداد من خیلی ساده و بدون حتی اطلاع‌رسانی مناسب فسخ شده است. من درکی درست و واقعی از شرایط سخت ایران به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا داشتم. من حتی تقاضای پرداخت کامل مبلغ قرارداد و غرامت را از فدراسیون ایران نکردم، چون تنها هدفم تبدیل المپیک به یک داستان زیبا برای والیبال ایران بود. حالا تنها منتظر هستم تا جزئیات فسخ قرارداد برای من ارسال شود. من خواهان یک توافق منصفانه هستم.

به اروپا باز می‌گردم تا سرمربی تیمی باشگاهی شوم

سرمربی سابق تیم ملی والیبال کشورمان درباره آینده شغلی‌اش، گفت: قطعا به اروپا برمی‌گردم تا هدایت یک تیم باشگاهی را برعهده بگیرم البته هنوز مقصدم مشخص نیست و باید تکلیفم را با فدراسیون ایران مشخص کنم از طرفی هم ویروس کرونا همه فعالیت‌های ورزشی را تعلیق کرده و من هم مثل سایر مردم جهان به راحتی نمی‌خوابم و منتظر هستم تا این بلای بزرگ از کره زمین دفع شود.

ایران کشوری زیبا و با مردمی فوق‌العاده است

او درباره ایران، اظهار داشت: ایران کشوری زیبا با مردمانی خوب است. من ارتباط بسیار خوبی با بازیکنان، کادر فنی و سرپرست تیم ملی داشتم و به جرات می‌توانم بگویم رختکن تیم ملی جو بی‌نقصی داشت و من شرایط کاری بسیار خوبی در ایران داشتم. با این حال فدراسیون والیبال ایران، مشکلات سازمانی بزرگی داشت که یکی از آن‌ها نبود ثبات مدیریت بود. والیبال ایران در مقطعی حتی بدون رئیس اداره می‌شد. از طرف دیگر مثل سایر مربیان خارجی که به ایران آمده بودند، حضور من هم با مخالفت مربیان ایرانی و رسانه‌هایی که از آن‌ها حمایت می‌کردند، مواجه شد. من به کار کردن در شرایط پرفشار عادت دارم و می‌توانم از پس اوضاع سخت بر بیایم ولی هرگز آرزو نمی‌کنم که یک بار دیگر تا آخرین روز کاریم زیر بار توقعاتی سنگین بروم.

کولاکوویچ: هنوز سرمربی ایران هستم /ایران کشوری زیبا و با مردمی فوق العاده است/ایران تیم والیبال خوبی دارد

ایران تیم والیبال خوبی دارد

کولاکوویچ گفت: ایران تیم والیبال بسیار خوبی دارد که بار‌ها قهرمان آسیا شده و نتایج خوبی در لیگ ملت‌ها کسب کرده است. این تیم در رده‌بندی فدراسیون جهانی از صربستان که قهرمان اروپا شده هم بالاتر است و سهمیه حضور در المپیک را به دست آورده، ولی ابرقدرت نیست. آن‌ها ذهنیت یک ابرقدرت را دارند و قسمت درام داستان از همین جا آغاز می‌شود. قبول ۲ یا ۳ شکست مقابل برزیل برای آن‌ها پایان دنیاست. ما بدون امیر غفور که یک بازیکن کلیدی برای تیم ملی بود و با چند بازیکن بیمار از تورنمنت چین، جواز حضور در المپیک را کسب کردیم، ولی ایرانی‌ها همچنان از این نتیجه ناراضی هستند. آن‌ها هرگز راضی نمی‌شوند.

سرمربی پیشین تیم ملی ایران تصریح کرد: مربیان صرب زیادی مثل سوتکوویچ، زوران گاییچ و اسلوبودان کواچ پیش از من در ایران کار کرده‌اند و همگی از ارتباطی اسرارآمیز در ایران صحبت می‌کردند. برای مثال خانواده در ایران اهمیت و احترام خاصی دارد و امکان ندارد که یک بازیکن یا فرد جوان، زودتر از بازیکنان باتجربه‌تر یا مسن‌تر از خود وارد آسانسور با اتوبوس بشود.

کولاکوویچ: هنوز سرمربی ایران هستم /ایران کشوری زیبا و با مردمی فوق العاده است/ایران تیم والیبال خوبی دارد

او در مورد نحوه مقابله ایران با ویروس کرونا، گفت: من از روز ۱۵ مارس در مونته نگرو هستم و اطلاع زیادی از شرایط ایران ندارم. فقط می‌دانم که خطر خیلی جدی است. همه دنیا چنین وضعیتی دارند. ایرانی‌ها مردم سخت‌کوشی هستند که همه تلاش خود را برای رسیدن به اهداف خود انجام می‌دهند. آن‌ها در مورد کرونا، دانش و امکانات پزشکی و بهداشتی خود را خیلی سریع تقویت کرده و گسترش دادند. من می‌دانم که این عجیب به نظر می‌رسد و خیلی‌ها آن را باور نمی‌کنند، ولی من پس از زندگی در ایران، این پیش‌داوری را کنار گذاشتم. از طرف دیگر، حفظ بهداشت و سلامتی یک جامعه بزرگ ۸۵ میلیونی مثل ایران، کار آسانی نیست. من عمیقا آرزو می‌کنم مردم ایران از این وضعیت با کمترین تعداد قربانی عبور کنند.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها