تیم جدیدی که آقا سید می سازد

روز گذشته تمرینات تیم ملی جوانان در دو نوبت پیگیری شد و مارکو دستیار برزیلی سیروس پورموسوی، سرمربی تیم ملی جوانان بازیکنان را به زمین ساحلی برد.

تیم جدیدی که آقا سید می سازد

تیم ملی جوانان در آستانه بازی های مقدماتی جام ملت ها در تهران قرار دارد، به همین خاطر تمرینات روزهای ابتدایی اردوی جدید این تیم به انجام کارهای بدنی اختصاص داشت و سختکوشی بازیکنان در زمین ساحلی نشان از این دارد نسل نویی در حال ساخته شدن است.

در سال های گذشته تیم ملی جوانان با مربیگری امیر حسین پیروانی معرف بازیکنانی چون امید نورافکن، مهدی قائدی، مهدی مهدیخانی، رضا شکاری و... بود. بازیکنانی که امروز در اردوی تیم امید حضور دارند و در ماه های آینده برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو تلاش خواهند کرد. به نظر می رسد آقا سید هم در حال ساختن نسل نویی برای فوتبال باشگاهی و ملی ایران است. مربی که پیش از تجربه قهرمانی به همراه استقلال خوزستان درلیگ برتر و نشستن روی نیمکت تیم هایی چون فولاد در تیم های پایه متعددی در استان خوزستان کار کرد و حتی سابقه قهرمانی را در کارنامه دارد. کما اینکه هم اکنون برخی از بازیکنانی که برای تیم ملی جوانان گزینش شده اند در تیم های شاخصی چون ملوان، فجر، سپاهان و... حضور دارند و حتی در رقابت های لیگ برتر و لیگ یک به میدان می آیند.

تیم ملی جوانان در ماه آتی و در استادیوم پاس بازی با تیم های قرقیزستان، نپال و امارات را تجربه خواهد کرد و در صورت قهرمانی در این گروه شانس این را پیدا خواهد کرد تا در سال 2020 و در تاشکند به همراه 16 تیم دیگر برای کسب سهمیه جام جهانی زیر 20 سال بجنگد. بازی هایی که در سال 2021 برگزار می شود و البته راهیابی به این بازی ها سخت است. به این دلیل که در جام جهانی جوانان 24 تیم حضور دارند درحالی که تعداد تیم های حاضر در جام جهانی بزرگسالان 32 تیم است.

تیم ملی جوانان در مسیر آماده سازی، حضور در تورنمنت روسیه و کافا را تجربه کرد و بازی های خوبی با تیم هایی چون آرژانتین، یونان، ازبکستان و ... انجام داد و به تازگی هم دو بازی دوستانه با اندونزی انجام داد. با پشت سر گذاشتن این بازی ها و هم چنین تجربه بالای سیروس پورموسوی انتظار می رود تیم ملی جوانان ماه آتی در بازی های تهران حضور موفقیت آمیزی داشته باشد و با عبور از سد حریفان خود آماده کسب سهمیه جام جهانی زیر 20 سال شود. تیمی که هم اکنون توجه رسانه ها به آنها کم است اما می تواند در یکی دو سال آینده نگاه ها را متوجه خود کند. ضمن اینکه بهای مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی به جوان ها و استفاده از بازیکنی چون الهیار صیادمنش در ترکیب تیم ملی که پیش از این بازیکن تیم ملی نوجوانان در جام جهانی 2017 بوده موجب شده تا شاگردان سیروس پورموسوی در اردوی تیم ملی جوانان پر امید کار خود را دنبال کنند و منتظر آینده روشن در ماه آتی و دو سال پیش رو باشند. سال 2020 حضور در جام ملت های آسیا و سال 2021 حضور در جام جهانی زیر 20 سال. نکته ای که به دفعات مورد اشاره سرمربی تیم ملی جوانان هم بوده است. او گفته بود موفقیت در بازی های مقدماتی جام ملت ها هدف ابتدایی ماست و هدف نهایی همه امان صعود به جام جهانی زیر 20 سال است.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها