سکونشین‌های میلیاردی؟

قرار گرفتن بازیکنان در لیست مازاد اتفاق تلخی برای آنهاست. آنقدر تلخ که شاید نارضایتی ناشی از این اتفاق باعث شود تا بعضی از بازیکنان تهدید به «گرگ‌»شدن کنند!

سکونشین‌های میلیاردی؟

شایان مصلح و سروش رفیعی دو بازیکن پرسپولیس بازیکنانی بودند که به خاطر پربودن لیست تیم از جمع بازیکنان کنار گذاشته شدند. البته سروش رفیعی در مصاحبه‌ای که بعد از این اتفاق افتاد مشخص نیست به چه دلیل به ایرج عرب حمله کرد. مدیرعاملی که به گفته بازیکن پرسپولیس چون از قوانین اطلاع ندارد بازیکن جدید جذب کرده و لیست تیمش پرشده است. گویا از نظر رفیعی، پرسپولیس نباید در فصل نقل وانتقالات بازیکنی جذب می‌کرده تا کسی را در لیست مازاد قرار ندهند. البته این‌طور که از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد عرب در جلسه‌ای که با کالدرون داشته به او پیشنهاد داده که در صورت موافقت فدراسیون با افزایش تعداد نفرات لیست بازیکنان، رفیعی و مصلح در پرسپولیس بمانند که کالدرون با این قضیه مخالفت کرده. یعنی برخلاف صحبت‌های این دو بازیکن، بیرون گذاشته‌شدن آنها علاوه بر پربودن لیست به دلایل مسائل فنی هم بوده است.

اما در حال حاضر مشکل این دو بازیکن با باشگاه چیست که جدایی‌شان این‌قدر طولانی و پرحاشیه شده و هر روز بحث جدیدی درباره آن مطرح می‌شود؟ آن هم در حالی که بازیکنان مازاد استقلال تیم‌های فصل بعدشان هم مشخص کرده و در سر تمرینات حاضر شده‌اند. یکی از دلایل حاشیه‌های بازیکنان مازاد پرسپولیس همین است که آن‌ها برخلاف بقیه بازیکنان تیم‌های دیگر که شرایط مشابه‌شان را داشته‌اند پیشنهاد خوبی ندارند. فولاد گویا تنها مشتری سروش رفیعی بود. تیمی که قبل از جذب سروش هم یک بازیکن لیگ‌برتری اضافه جذب کرده و مجبور به خروج نام علی‌اصغر عاشوری از لیستش شد تا به تعداد بازیکنان مجاز برسد. مصلح هم گفته می‌شود از پدیده و سپاهان پیشنهاد دارد. با حضور سعید آقایی در سپاهان بعید به نظر می‌رسد که پیشنهاد سپاهان درست باشد و یا این‌که برای حضور مصلح در ترکیب اصلی باشد. پدیده هم به خاطر مصدومیت مصلح برای جذب او اطمینان کامل ندارد. با این شرایط دو بازیکن بهتر دانسته‌اند با توجه به زمانی که در اختیار دارند و تیمی در انتظار رضایت‌نامه‌شان نیست باشگاه پرسپولیس را تحت فشار گذاشته و تا جایی که می‌توانند بخشی از پول قرارداد فصل آینده‌شان را بگیرند. آنها پول فصل گذشته را به صورت کامل و با تمام آپشن‌ها و پاداش‌ها دریافت کرده و حتی یک ریال هم طلبکار نیستند. عرف است که باشگاه ها 20 درصد پایانی قرارداد بازیکنان را را نزد خود نگه‌می‌دارند تا برای قرار دادن‌شان در لیست مازاد دست بالا را داشته باشند اما از آنجا که تسویه حساب باشگاه با بازیکنان قبل از اعلام لیست مازاد انجام شده، این دو بازیکن هیچ طلبی از باشگاه ندارند. همچنین بازیکنی مثل مصلح که قراردادش تمام شده بود با یک بی‌تدبیری از سوی مسئولان پرسپولیس قبل از هماهنگی با سرمربی قراردادش تمدید شد تا حالا به یک معضل حل‌نشدنی برای‌شان تبدیل شود.

سروش رفیعی که از محبوبیت بالایی در میان هواداران برخوردار است در این روزها تلاش کرده تا با استفاده از این محبوبیت و در معرض انتقاد بودن عرب از سوی هواداران، مدیریت باشگاه را برای گرفتن پولی که می‌خواهد تحت فشار بگذارد. مصلح هم با تهدید به حضور در تیم رقیب و همراهی سروش رفیعی همین قصد را دارد. عرب هم در اقدامی غیرحرفه‌ای تا امروز از برگزاری جلسه با این دو بازیکن سر باز زده و همه چیز را به جلسه هفته آینده با هیات مدیره موکول کرده است. عرب که در این شرایط با مشکلات و حاشیه‌های گوناگونی دست به گریبان است می‌خواهد با توافق با این دو بازیکن یکی از مشکلات خود را حل کند اما از یک سو هم در خواسته‌ای منطقی نمی‌خواهد مبلغ درخواستی این دو بازیکن را به آنها پرداخت کند آن هم در شرایطی که می‌تواند حتی برای دریافت رضایت‌نامه‌شان از تیم‌های خواهان آن‌ها مبلغی هم بگیرد. در صورتی که توافق موردنظر عرب حاصل نشود بعید به نظر می‌رسد اوضاع مطابق میل دو بازیکن مازاد پرسپولیس پیش برود. آنها بازیکن باشگاه پرسپولیس هستند و باید تا پایان قراردادشان یا در تمرینات شرکت کنند و یا از روی سکوها یا از داخل خانه تیم را همراهی کنند. در مورد مبلغ قراردادشان هم که حکم مهریه را دارد، چه کسی داده و چه کسی گرفته؟ برای رفیعی، جریمه‌هایی هم بخاطر حرف‌های تند علیه مدیران باشگاه منتظرش خواهد بود. مثال این قضیه مسعود همامی است. بازیکنی که همین تصمیم را گرفت و آخرین خبر از او، این است که بعد از گذشت سال‌ها با بخشیدن بخش عمده‌ای از طلبش، در AFC به دنبال بخش ناچیز باقی‌مانده است.

منبع: نود

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها