ربات‌ها به کمک دانش‌آموزان غایب می‌آیند

فناوری ربات از راه دور در مدارس کاربردی جدید پیدا کرده‌ و به کودکانی که امکان حضور در کلاس درس ندارند، کمک می‌کنند ارتباط خود را با همکلاسی‌ها و معلم و مدرسه حفظ کنند.

ربات‌ها به کمک دانش‌آموزان غایب می‌آیند

به گزارش  آساهی شیمبون، دانش آموزانی که غیبت طولانی دارند، می توانند یک ربات را هدایت کنند تا به جای آنها در کلاس های درس بنشیند و در حالی که در خانه هستند، با مدرسه ارتباط برقرار کنند.

آموزگاران مدرسه ابتدایی هونجو در ژاپن، نحوه استفاده از این ربات را نشان دادند. این ربات به یک دوربین، بلندگو، میکروفون و صفحه نمایش لمسی مجهز است و کودک می تواند از خانه و از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند آن را کنترل کند.

تصویر کودک روی صفحه نمایش بالای ربات چرخدار که قد آن یک متر است، ظاهر می شود و به کودک غایب اجازه می دهد با سایر دانش آموزان در کلاس درس تعامل داشته باشد.

هیدئومی نیشیکاوا، معلم ارشد این مدرسه امیدوار است دانش آموزانی که برای حضور در کلاس ها مشکل دارند، با دیدن دوستان خود، تعامل خود را با کلاس حفظ کنند.

مدرسه ابتدایی هونجو یک برنامه یادگیری آنلاین ویژه دانش آموزانی دارد که غیبت طولانی مدت را تجربه می کنند.

شهرداری با حمایت دولت، دو ربات از این نوع را برای دانش‌آموزانی که به دلیل بیماری نمی‌توانند حضور کامل در کلاس های درس داشته باشند، در مدرسه ابتدایی هونجو و یک دبیرستان مستقر کرده است.

در سال تحصیلی جاری، حدود ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی و متوسطه در ژاپن غیبت طولانی از مدرسه داشته اند که بر اساس گزارش وزارت آموزش این کشور، نسبت به سال گذشته بیش از ۲۲ درصد افزایش داشته است.

این آمار نشان دهنده کودکانی است که به دلایلی از جمله مسائل اجتماعی، روانی و عاطفی حضور در مدرسه را از دست داده اند. این آمار شامل دانش آموزان بیمار نمی شوند.

170797659

اگرچه ربات‌ها به‌ عنوان ابزار کمکی برای یادگیری از راه دور کودکان مبتلا به بیماری های مزمن کاربرد یافته اند، اما تعدادی از مدارس هم تلاش کردند از این ربات ها برای حمایت از دانش‌آموزانی که به دلایل دیگری مانند اضطراب و افسردگی غیبت می‌کنند، بهره بگیرند.

اودین میهان کودک استرالیایی بعد از ابتلا به کرونا، به یک بیماری خودایمنی مبتلا شده است. او به علت بیماری شدید نمی‌تواند به طور مرتب به مدرسه برود.

این کودک از مارس سال گذشته که علائم درماتومیوزیت جوانان JDM را نشان داد، نتوانسته است به مدرسه برود و مجبور شد آزمایش‌ها و درمان‌های زیادی را در بیمارستان انجام دهد. دارویی که مصرف می کند دستگاه ایمنی بدن او را ضعیف می کند، به همین علت در معرض خطر ابتلا به عفونت هم هست. این دوری از مدرسه او را افسرده کرده بود.

اما فناوری جدید ربات Odinn ۲.۰ به بازگشت او به کلاس درس کمک کرده است.

معلم یک کپی از کاغذ را روی میز می گذارد و به اودین می گوید به سمت میز برود و آن را بخواند. اودین و در واقع ربات به سمت میز می رود.

این ربات «حاضر از راه دور»، دارای چرخ در قسمت زیر است و در قسمت بالای آن صفحه نمایشی شبیه تبلت قرار دارد.

اودین در خانه با لباس فرم مدرسه نشسته است و با کمک کنترل لپ تاپ خود و با دوربین ربات، آن را در کلاس درس حرکت می دهد.

از سال ۲۰۱۷، ربات‌های حاضر از راه دور به مدارس استرالیا راه‌ یافتند و کودکانی که به شدت بیمار هستند، با کمک این فناوری با کلاس‌های خود ارتباط برقرار می کنند. اکنون بیش از ۱۸۰ ربات در مدارس استرالیا حدود ۵۴۰۰ همکلاسی را به کلاس های درس متصل کرده اند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها