هوش مصنوعی «چت جی‌پی‌تی» تنبل شده است!

چت‌باتی که صنعت هوش مصنوعی را متحول کرد به تازگی یک ساله شده است و اکنون به نظر می‌رسد این چت‌بات از انجام وظایفی که به آن محول می‌شود، خودداری می‌کند.

هوش مصنوعی «چت جی‌پی‌تی» تنبل شده است!

به گزارش آی‌ای، شرکت اُپن‌ای‌آی(OpenAI) که سازنده چت‌بات محبوب چت جی‌پی‌تی(ChatGPT) است اکنون بازخوردهایی از کاربرانی دریافت کرده که ادعا می‌کنند این هوش مصنوعی «تنبل» شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که چت جی‌پی‌تی از انجام وظایف خودداری می‌کند یا دستکم تلاش کمی برای پاسخ‌دهی انجام می‌دهد و حتی گاهی اوقات به پیش‌پردازنده sass متوسل می‌شود. این تغییر ناگهانی در رفتار چت جی‌پی‌تی، گمانه‌زنی‌ها را در مورد تغییرات عمدی ایجاد شده توسط اُپن‌ ای‌آی برای بهینه‌سازی کارایی و حفظ منابع در بحبوحه معرفی رقیب آن موسوم به جمنای(Gemini) توسعه یافته توسط گوگل، افزایش داده است.

مشکلات مربوط به چت جی‌پی‌تی تنبل

گروه‌های ردیت(Reddit) و پلتفرم‌های توسعه‌دهنده اُپن‌ای‌آی مملو از شکایات کاربران در مورد کاهش بهره‌وری چت‌جی‌پی‌تی هستند. به نظر می‌رسد این هوش مصنوعی به جای ارائه کد جامع برای درخواست‌ها، اکنون قطعه‌هایی از آن را ارائه می‌کند و کاربران را هدایت می‌کند تا خودشان کار را انجام دهند. این تغییر بسیاری را ناامید کرده و هدف و ارزش اصلی چت‌بات را زیر سوال برده است.

برخی از کاربران گمان می‌کنند که اُپن‌ای‌آی عمدا چت جی‌پی‌تی را تغییر داده است تا به کارایی نسبت به ارائه پاسخ‌های دقیق اولویت بخشد. سیستم‌های هوش مصنوعی مانند چت جی‌پی‌تی به قدرت محاسباتی قابل توجهی نیاز دارند که ارائه پاسخ‌های گسترده را پرهزینه می‌کند. این نظریه نشان می‌دهد که اُپن‌ای‌آی ممکن است به دنبال راه حل اقتصادی‌تری باشد و تجربه استفاده کاربران از این هوش مصنوعی را قربانی بهینه‌سازی منابع کند.

شرکت اُپن ای‌آی بازخورد کاربران را در ایکس(توییتر سابق) تایید کرد و از تغییر رفتار چت جی‌پی‌تی ابراز شگفتی کرد. آنها هیچ گونه به روز رسانی جدیدی را تایید نکردند و بر تمرکز خود بر حل این مشکل تاکید داشتند.

این شرکت می‌گوید: ما همه بازخوردهای شما را در مورد تنبل شدن جی‌پی‌تی‌۴(GPT۴)  شنیده‌ایم! ما این مدل را از ۱۱ نوامبر تاکنون به روزرسانی نکرده‌ایم، و مطمئنا این عمدی نیست. رفتار این مدل می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد و ما به دنبال رفع آن هستیم. این شرکت همچنین به تازگی اعلام کرده که مدل هوش مصنوعی خود را با آزمایش‌های آنلاین A/B بهبود می‌بخشد.

بازگشت مدیرعامل و افشاگری‌های جدید

موضوع تنبل شدن چت‌ جی‌پی‌تی در بحبوحه جدایی سم آلتمن و بازگشت غیرمنتظره دوباره او به عنوان مدیر عامل اُپن‌ای‌آی مطرح شد. دو هفته قبل، اخراج ناگهانی آلتمن موجی از شوک را در صنعت فناوری ایجاد کرد و سوالات بی‌پاسخ و گمانه‌زنی‌ها را برانگیخت.

به رغم سکوت آلتمن در مورد این موضوع، تحقیقات واشنگتن پست نمایانگر رفتار نگران کننده «توهین آمیز» او نسبت به کارمندان بود. این گزارش، به نقل از منابع ناشناس، ادعا کرد که آلتمن به هرج و مرج دامن می‌زد و این باعث اوج گرفتن شکایت‌ها از رفتار او شد که به هیئت مدیره نیز رسید.

با وجود این ادعاها، بازگرداندن آلتمن تنها چند روز پس از اخراج و به دنبال تهدید جمعی از کارمندان مبنی بر استعفا در صورت عدم بازگشت آلتمن، سردرگمی‌ها را بیشتر کرد. هنوز منطق پشت اخراج آلتمن توسط هیئت مدیره باید روشن شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها