مستند ایرانی که ساختش 20 سال طول کشیده است!

حمید مجتهدی که بیش از ۲۰ سال است «مستند ایران» را می‌سازد، از آماده شدن قسمت‌های مربوط به چهارمحال و بختیاری خبر داد.

مستند ایرانی که ساختش 20 سال طول کشیده است!

این کارگردان و تهیه‌کننده از پخش بخش‌های جدید «مستند ایران» که به روایت منوچهر زنده‌دل خواهد بود، خبر داد و درباره‌ی جزئیات آن توضیح داد: به تازگی صحنه‌های هوایی و زمینی مربوط به استان چهارمحال و بختیاری برای پخش از شبکه مستند سیما آماده شده است و این مستند قرار است در ۱۷ قسمت به روی آنتن برود.

او ادامه داد: موسیقی این بخش از مستند ایران توسط محسن جلیلی ساخته شده است و کوهرنگ، سلسله جبال زاگرس، زردکوه، کوه سبز، شاخه آبرسانی به کارون، تونل آبرسانی به زاینده رود، شهرکرد، قلعه‌ها، مساجد و بناهای تاریخی شهرکرد شامل صحنه‌های هوایی و زمینی مستند ایران در فصل جدید هستند.

مجتهدی در ادامه در پاسخ به این که پخش مستند ایران چه زمانی خواهد بود؟ توضیح داد: مستند مربوط به چهارمحال و بختیاری آماده شده است که پخش آن از شبکه مستند سیما اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

مجتهدی در پاسخ به این پرسش که ادامه «مستند ایران» کدام استان خواهد بود؟ توضیح داد: کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی قرار است مسیر بعدی «مستند ایران» باشند.

وی افزود: این بخش از مستند ایران قرار است برای شبکه یک سیما تولید شود.

حمید مجتهدی در ادامه این گفت‌وگو از ساخت مستند جدیدی درباره «پیشرفت رادیو و تلویزیون در سال‌های پس از انقلاب» خبر داد و گفت: در این مستند که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی بنده و فیلمبرداری امیرحسین مجتهدی ساخته خواهد شد، قرار است به تاریخچه تلویزیون و رادیو و تغییراتی که در طول این سال‌ها داشته است بپردازیم. این مستند در هفت قسمت برای معاونت استان‌ها آماده شود.

مجتهدی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه از هفته آینده ساخت مستند مربوط به تلویزیون و رادیو را شروع می‌کند، از تصویربرداری استان‌هایی چون تهران ، فارس، اصفهان ، مازندران و سیستان و بلوچستان برای ساخت این مستند خبر داد.

وی همچنین از ساخت ادامه مستند «قله‌های ایران» در ۱۳ قسمت برای شبکه مستند خبر داد.

مجموعه «مستند ایران» ساخته حمید مجتهدی به معرفی آثار تاریخی، ملی و مذهبی کشورمان می‌پردازد و تصویربرداری هوایی این مجموعه آن را از مستندهای مشابه متمایز کرده است.

حمید مجتهدی در این ۱۷ سال نارنجستان قوام، مسجد نصیرالملک، مسجد وکیل، حرم امام رضا (ع)، موزه پارس و … را در دوربین خود ثبت کرده است.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها