روزهای بی‌قراری 2، سریالی که ساختش از اساس اشتباه بود

آنتن تلویزیون در چند سال اخیر به‌واسطه نزدیکی ماه رمضان به ایام عید نوروز و تمرکز شبکه‌های مختلف سیما بر تولید برنامه‌های ویژه ایام ماه مبارک رمضان، شاهد پخش سریال‌هایی بود که بیشتر حکم پرکننده کنداکتور را داشتند.

روزهای بی‌قراری 2، سریالی که ساختش از اساس اشتباه بود

امسال هم البته این رویه در 2 شبکه اصلی سیما دوباره تکرار شد و در یکی از شبکه‌های سیما نه! «دنگ و فنگ روزگار»، «روزهای بیقراری 2» و «شرایط خاص» 3 سریالی بودند که پخش آنها با پایان تعطیلات نوروزی از 3 شبکه اصلی تلویزیون آغاز شد و غیر از مورد آخر، 2 سریال دیگر جزو آثار ضعیف چند سال اخیر تلویزیون به شمار می‌رفتند.

اگر سیروس مقدم ساخته بود...


«دنگ و فنگ روزگار» عنوان سریالی بود که شبکه اول سیما آن را در این ایام روی آنتن فرستاد؛ سریالی به کارگردانی جواد مزدآبادی که قصه آن شباهت زیادی به کارهای کمدی سیروس مقدم داشت. البته با توجه به حضور حسن وارسته به عنوان نویسنده سریال که پیش از این سابقه همکاری در پروژه‌هایی همچون «پایتخت» و «علی‌البدل» را با سیروس مقدم داشته، این شباهت چندان بی‌دلیل هم نبود. اما «دنگ و فنگ روزگار» را باید یکی از پروژه‌های از دست رفته تلویزیون در چند سال اخیر دانست. مجموعه‌ای که به لحاظ قصه و بازیگران ظرفیت بسیاری برای تبدیل شدن به یکی از مجموعه‌های پرمخاطب این سال‌ها را داشت اما کارگردانی ضعیف باعث شد خروجی کار چندان قابل توجه نباشد. شاید اگر کارگردانی این مجموعه نیز به سیروس مقدم سپرده می‌شد، «دنگ ‌و فنگ روزگار» هم حالا در میان مجموعه‌های موفق سیما در این سال‌ها قرار می‌گرفت.

اشتباهی‌ها!

ساخت بعضی مجموعه‌های تلویزیونی از اساس اشتباه است؛ «روزهای بیقراری 2» قطعا یکی از مصادیق بارز این مجموعه‌هاست؛ سریال‌هایی که نه قصه جاندار و منسجمی دارند، نه ترکیب بازیگران‌شان تناسب چندانی با نقش‌هایی که به آنها سپرده شده، دارد. «روزهای بیقراری 2» که نمایش آن در شبکه دوم سیما بعد از ایام نوروز آغاز شد، یکی از صدها پروژه نمایشی تلویزیون در این سال‌هاست که بزرگ‌ترین سوال درباره آنها دلیل تولید شدن‌شان است! سریال‌هایی که کیفیت برخی از آنها حتی در حد تله‌فیلم‌های تلویزیونی هم نیست. جالب اینکه «روزهای بیقراری 1» هم پروژه چندان پرمخاطب و جذابی نبود و مشخص نیست چرا باید اجازه ساخت سری دوم آن داده شود؟! «روزهای بیقراری 2» هم از پروژه‌های از دست‌ رفته تلویزیون است؛ پروژه‌ای که بیش از هر چیز باعث از دست رفتن پول و مخاطب تلویزیون است.

حیف‌شدگان!

اما در میان سریال‌هایی که در این ایام از شبکه‌های مختلف سیما به نمایش درآمد، بدون شک «شرایط خاص» شبکه 3 یک سروگردن از بقیه بالاتر بود. یک کمدی سرحال و خوش‌ساخت از تیم وحید امیرخانی و سید مرتضی فاطمی که شاید اگر زمان نمایش بهتری به آن اختصاص پیدا می‌کرد، از جایگاه بهتری نیز در میان مخاطبان برخوردار می‌شد. «شرایط خاص» قصه‌ای خاص داشت که حضور بازیگرانی چون کامبیز دیرباز، بهرام افشاری و نادر سلیمانی به آن جذابیتی مضاعف بخشیده بود، البته همزمانی ساعت پخش این مجموعه با ساعت پخش مسابقات فوتبال در شبکه 3 یکی از جدی‌ترین مشکلاتی بود که این سریال با آن مواجه شد و از این نظر در واقع «شرایط خاص» هم با وجود کیفیت قابل قبولی که داشت، از جمله سریال‌های تلویزیون بود که به‌واسطه زمان نامناسب پخش در زمره آثار از دست رفته رسانه ملی جا می‌گیرد.

منبع: وطن امروز

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها