ریاکاری بزرگ غرب در سوریه

کتاب «ریاکاری بزرگ» نوشته یورگن تودنهوفر، روزنامه نگار آلمانی منتشر شد. این نویسنده با سفر به مناطق تحت کنترل داعش در سوریه روایت دسته‌اولی را ارائه داده است.

ریاکاری بزرگ غرب در سوریه

کتاب «ریاکاری بزرگ» نوشته یورگن تودنهوفر، Jürgen Todenhöfer به تازگی در ۳۳۶ صفحه منتشر شده است. یورگن تودنهوفر، روزنامه‌نگار و نویسنده آلمانی به دلیل سفر به مناطق تحت سلطه داعش و گزارش‌های دست اولی که از مشاهدات خود درباره این گروه و چگونگی حکومتش ارائه کرده‌، بسیار معروف است. آثاری از او در ایران نیز منتشر شده‌اند.

او در کتاب جدید خود «ریاکاری بزرگ» نشان می‌دهد که سیاست خارجی غرب بر دروغی بزرگ استوار است. از نگاه او مداخلات نظامی غرب به هیچ‌وجه به منظور رسیدن به آزادی و دموکراسی صورت نمی‌گیرد، بلکه این مداخلات با هدف دستیابی به منافع اقتصادی و ژئواستراتژیک انجام می‌شود.

یورگن تودنهوفر همراه با پسرش، به دو شهر رقه سوریه و موصل عراق که پایگاه اصلی داعش بودند، سفر کرده و به این نتیجه رسیده است که غرب باید به جای ریاکاری، به شکلی واقعی به حقوق بشر اهمیت دهد و رسانه‌های غربی نیز باید نمایش ریاکاری را متوقف کنند. اگر غربی‌ها می‌خواهند زندگی آرامی داشته باشند، باید به حقوق همه افراد از فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف احترام بگذارند. تنها در این صورت، می‌توان آینده‌ای برای غرب متصور شد.

این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در آلمان تهیه کرده و برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر گذاشته است.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها