ناگفته‌های زندگی خواهر شاه در تلویزیون

سازمان اوج مستندی درباره اشرف پهلوی و اقدامات و اعمالی که انجام داده است، تولید می‌کند.

ناگفته‌های زندگی خواهر شاه در تلویزیون

خانه مستند انقلاب اسلامی در تازه ترین مستند خود به موضوع بررسی عملکرد و نقش اشرف پهلوی در دوران حکومت برادرش پرداخته است. این مستند در حال سپری کردن مراحل فیلمبرداری خود است و تا پایان فصل بهار برای پخش از رسانه‌ها آماده می‌گردد.

سعیده نیک اختر کارگردان مستند در خصوص این اثر گفت: «تلاش کرده‌ایم در یک مستند پرتره، شخصیت و عملکرد اشرف پهلوی را زیر ذره بین بگذاریم و از دوران، کودکی، جوانی و روابطش به طور ملموس صحبت کنیم. در این اثر سعی کرده‌ایم تا نگاهی زنانه به زندگی اشرف به عنوان یکی از موثرترین افراد حاضر در دوران سلطنت محمدرضا پهلوی داشته باشیم.»

او ادامه داد: «یکی از مواردی که به طور خاص در این مستند به آن پرداخته شده است، مسأله حلقه اشرف است که ذیل آن تلاش شده است روابط اشرف پهلوی با نزدیکانش، همسران شاه و خود محمدرضا پهلوی مورد واکاوی قرار گیرد و از این طریق توضیح دقیقی از شیوه عملکرد اشرف پهلوی بیان شود.»

این کارگردان مستند، رابطه اشرف پهلوی با فوزیه، اولین زن شاه را بسیار مهم و حیاتی دانست و افزود: «شناخت اشرف از دنیای خارج بواسطه رابطه با فوزیه شکل گرفت، زیرا از طریق این رابطه، اشرف سفری به مصر می‌کند و آنجا با تجملات سلطنتی دربار مصر آشنا می‌شود. این رابطه اگرچه برای اشرف بسیار تأثیر گذار بود ولی به علت رابطه عاشقانه ای که بین او و برادر فوزیه بوجود می‌آید، این رابطه به سردی می گراید.»

نیک اختر در پایان گفت: «اشرف زنی بسیار زیرک و قدرتمند بوده است و حتی در کودتای 28 مرداد به واسطه او بود که سازمان سیا وارد ماجرا می‌شود و سبب شکست نهضت ملی شدن صنعت نفت می گردد.»

این مستند به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر، محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است که با استفاده از مصاحبه و تصاویر آرشیوی در حال تهیه است.

منبع: خبرآنلاین

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها