درخواست رومن پلانسکی برای حل پرونده سوء استفاده جنسی رد شد

درخواست رومن پلانسکی برای حل پرونده سوء استفاده جنسی رد شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، یک قاضی در لس‌آنجلس روز دوشنبه درخواست رومن پولانسکی، کارگردان سینما را رد کرد که خواستار حل پرونده سوء استفاده جنسی در غیابش شده بود.

نیویورک تایمز در خبری اعلام کرده است قاضی اسکات ام گوردن از دادگاه عالی لس‌آنجلس درخواست پولانسکی 83 ساله را رد کرده است. طبق رای دادگاه آقای پولانسکی در صورت بازگشت به امریکا بازداشت و دادگاهی خواهد شد.

طبق گفته این قاضی درخواست‌های مشابه دیگر پولانسکی توسط دیگر قضات نیز رده شده است. وی حکم داده است «هیچ پایه و اساس کافی یا متقاعدکننده‌ای برای تجدیدنظر در این موضوع وجود ندارد.»

پولانسکی در سال 1978 پس از ترس از گناهکار اعلام شدن در دادگاه به جرم رابطه جنسی غیرقانونی با یک دختر سیزده ساله، از آمریکا گریخت. دادگاه حکم داده است پولانسکی به آمریکا برای حل این پرونده بازگردد.پولانسکی برای چند دهه از استرداد طفره رفته است، در حالی که در سویس، لهستان و کشورهای دیگر زندگی کرده است.

هارولد براون، وکیل پولانسکی گفته است حکم روز دوشنبه عطف به به «موضوع اصلی» سوءرفتار توسط قاضی پیشین توجه نکرده است. وی قاضی پیشین را تصمیم‌گیردی در پیشرفت اجرای حکم این پرونده متهم کرده است و گفته است «ما مدعی علیه 83 ساله‌ای داریم که 40 سال بابت این پرونده هنوز بابت تعقیب قانونی زمانمان را از دست می‌دهیم.»

دادگاه روز دوشنبه یک استماع در 26 آوریل برای توضیح درخواست جداگانه توسط پولانسکی را اعلام کرده است که شهادت راجر گانسون، معاون سابق دادستان منطقه و مجری پرونده در دهه هفتاد علنی می‌شود. وکیل پولانسکی نسبت به این شهادت اعتراض دارد.

پولانسکی در سال 1977 متهم شد در جریان یک میهمانی در منزل جک نیکلسون در شهر لس آنجلس، دختری 13 ساله را وادار به استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر کرده و سپس به او تجاوز کرده‌ است. از نظر قوانین ایالت کالیفرنیا هم‌آغوشی با دختران زیر 16 سال به هرحال «تجاوز» به حساب می‌آید و قابل تعقیب است. او در دادگاه اذعان کرد که با این دختر رابطه جنسی غیرقانونی برقرار کرده‌است؛ اما پس از گذراندن چند هفته بازداشت و پیش از اتمام دادرسی، از آمریکا به فرانسه گریخت.

پولانسکی هیپگاه به آمریکا بازنگشت و حتی برای دریافت جایزه اسکار کارگردانی فیلم «پیانیست» در مراسم اسکار شرکت نکرد. در این سال‌ها مقامات دادگستری آمریکا حکم تعقیب را همچنان معتبر نگه داشته‌اند. در سال 2005 در حکمی از پولانسکی خواسته شد خود را به مقامات قضایی کالیفرنیا معرفی کند؛ اما پولانسکی در این سال‌ها از این امر خودداری کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها