پرفروش ترین فلیم تاریخ سینمای ایران با چه رقمی پرفروش شد؟!

«هزارپا» به عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران این هفته نیز برای پنجمین هفته متوالی با اختلاف چشمگیری نسبت به سایر فیلم‌های در حال اکران در صدر جدول فروش هفتگی قرار گرفت.

پرفروش ترین فلیم تاریخ سینمای ایران با چه رقمی پرفروش شد؟!

هزارپا در پنجمین هفته اکرانش با فروش ۴ میلیارد و ۲۷۲ میلیون تومان به مجموع فروش ۲۱ میلیارد و ۸۸ میلیون رسید و سریع‌تر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دست یافت. «هزارپا» که در هفته‌های گذشته رکوردهای زیادی از جمله رکورد فروش روزانه و فروش هفتگی سینمای ایران را جا به جا کرده بود، تاکنون در تمامی جمعه‌های اکرانش فروش بیش از یک میلیارد تومان در یک روز را داشته است. بنابراین تنها قله فتح نشده توسط «هزارپا» تعداد هفته صدر نشینی در جدول فروش هفتگی‌ست که با توجه به اینکه حداقل ۵ هفته از اکران این فیلم باقی مانده، به نظر می‌رسد این رکورد که تاکنون در دست «آینه بغل» بوده نیز شکسته شود.

«کاتیوشا» ساخته علی عطشانی در دومین هفته اکرانش با فروش هفتگی ۳۹۶ میلیون تومان و افزایش فروش بیست میلیون تومانی، خود را به رتبه دوم جدول رساند تا دومین کمدی پرطرفدار هفته لقب گیرد.

سومین فیلم پرفروش هفته نیز یک فیلم کمدی بود. فیلم «دم سرخ‌ها» ساخته آرش معیریان در اولین هفته اکرانش تنها با در اختیار داشتن ۵۶ سالن به فروش ۳۴۸ میلیون تومان دست یافت. معیریان در جدیدترین فیلمش به سراغ کمدین‌های محبوب تلویزیونی مانند جواد رضویان، رضا شفیعی‌جم و علی صادقی رفته است.

«خاله قورباغه» که سه هفته متوالی افزایش فروش را تجربه کرده بود این هفته با کاهش فروش مواجه شد و با فروش ۳۱۸ میلیون تومان در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت. هفته آینده به احتمال زیاد مجموع فروش «خاله قورباغه» از مرز دو میلیارد عبور خواهد کرد.

پنجمین فیلم جدول فروش هفتگی فیلم «تگزاس» با فروش ۲۵۵ میلیون تومان بود. تگزاس پس از شانزده هفته اکران هنوز فروشی چند صد میلیونی دارد اما بنظر می‌رسد به همان رتبه سومین فیلم پرفروش سال قناعت کند، رتبه‌ای که با اکران فیلم‌های جدید احتمال از دست رفتنش کم نیست.

رکورد هفته:

هزارپا در ادامه رکوردشکنی‌های خود با عبور از فروش ۲۱ میلیارد تومان تنها در ۵ هفته اکران عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرد. این رکورد پیش از این در اختیار فیلم «نهنگ عنبر۲: سلکشن رویا» با فروش ۲۰ میلیارد و ۹۴۴ میلیون تومان بود. عوامل فیلم نهنگ عنبر نیز در اقدامی جالب، واگذاری این عنوان ارزشمند به فیلم «هزارپا» را به سازندگان و عوامل «هزارپا» تبریک گفتند.

حاشیه هفته:

در حالی که برنامه ریزی‌های اولیه برای برگزاری آیین افتتاحیه فیلم تنگه ابوقریب برای روز یکشنبه ۱۴ مرداد ماه در پردیس سینمایی کوروش انجام شده بود، گروه تولید این فیلم تصمیم گرفتند در واکنش به شرایط نامساعد اقتصادی کشور و عدم تخصیص امکانات اولیه زندگی به مناطق دفاع مقدس، به جای صرف هزینه برگزاری مراسم افتتاحیه، این هزینه را صرف اکران فیلم تنگه ابوقریب در خوزستان نمایند.
بر این اساس، بهترین فیلم سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در شهرهای مختلف استان خوزستان که خط مقدم نبرد در دفاع مقدس بودند اکران خواهد شد. ضمن اینکه برنامه ریزی های لازم برای اکران در شهرهای بدون سینما هم انجام شده است که برنامه دقیق اکران در این مناطق اعلام خواهد شد.

ترین‌های هفته:

بیشترین افزایش فروش نسبت به هفته گذشته، فیلم «هزارپا» با افزایش فروش ۳۰ میلیون تومان

بیشترین کاهش فروش نسبت به هفته گذشته، فیلم «تگزاس» با کاهش فروش ۱۴۱ میلیون تومان

بیشترین رتبه صعود در جدول فروش هفتگی نسبت به هفته گذشته فیلم «کاتیوشا» با دو پله صعود

بیشترین رتبه سقوط در جدول فروش هفتگی نسبت به هفته گذشته فیلم «خاله قورباغه» با دو پله سقوط

بیشترین اکران مردمی با حضور عوامل فیلم «کاتیوشا » ساخته علی عطشانی

منبع: سینما تیکت

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها