صادق زیباکلام در گفت‌وگو با خبرفوری؛

صداوسیما از بیت المال بودجه می‌گیرد اما درباره عملکردش پاسخی نمی‌دهد/ هیچ نظر‌سنجی وجود ندارد تا بفهمیم صداوسیما چه قدر مخاطب دارد

یک فعال سیاسی گفت: متاسفانه صدا و سیما در خصوص ابتدایی ترین مسائل مانند نحوه استخدام و یا نحوه انتصابات مدیران به هیچ وجه پاسخگویی ندارد.

صداوسیما از بیت المال بودجه می‌گیرد اما درباره عملکردش پاسخی نمی‌دهد/ هیچ نظر‌سنجی وجود ندارد تا بفهمیم صداوسیما چه قدر مخاطب دارد

صادق زیباکلام ، فعال سیاسی و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبر فوری درباره اختصاص بودجه مقابله با تهاجم فرهنگی به صداوسیما گفت: متاسفانه در نظام ما سیستم پاسخگویی وجود ندارد، اگر پاسخگویی وجود می داشت یقینا یکی از دستگاه هایی که می بایستی پاسخ زیادی درباره عملکرد، مصرف بودجه و درآمدش از تبلیغات می داد ، صداوسیما بود.

وی تصریح کرد:متاسفانه صدا و سیما درخصوص ابتدایی ترین مسائل مانند نحوه استخدام و یا نحوه انتصابات مدیران به هیچ وجه پاسخگویی ندارد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: تا وقتی این وضعیت در صداو سیما وجود دارد مشخص نمی شود بودجه‌ش صرف چه می شود، مشخص نمی شود برنامه هایی که میلیاردها تومان صرف ساخت آن ها می‌شود یا سریال های تلویزیونی اصلا مخاطب دارند یا نه؟

وی تصریح کرد: متاسفانه هیچ نظر سنجی وجود نداشته تا مطلع شویم که موارد پخش شده چه قدر تاثیر داشتند یا مردم چه دیدی نسبت به آنها دارند. در عوض بودجه های تحت عنوان تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، مقابله با فرهنگ غربی به صداسیما داده می شود.

زیباکلام همچنین درباره توجیه بودجه دادن به صداوسیما گفت: به نظر من تمام این پولها در حقیقت بهانه ها و مستمسک هایی است که صداوسیما بودجه بیت المال را بدون پاسخگویی خرج کند.

وی در پایان گفت: اگر روزی مجلس که در قعر مردم است در راس امور قرار گیرد یا قوه مقننه پیگیری کند یکی از سازمان هایی که باید مشخص کند در این چهل سال چه دستاوردی بدست آورده صداوسیماست.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • جواد
    0

    زیباکلام از ایران حقوق میگیره برای غرب جون میده اگر کره ای قابل سکونت و در دسترس غیر از زمین وجود داشته باشه همین الان میرم اونجا که زیباکلامو نبینم

  • بینام
    0

    در واقع هیچ نهادی در ایران به مردم پاسخگو نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها