سرنوشت اکران"سامورائی در برلين" برای اکران عید معلوم نیست!

با توجه به اخبار و گمانه های مختلف درباره ی فیلم های اکران نوروز و با توجه به کیفیت ناامید کننده ی بعضی آثار و مخصوصا فیلم های کمدی شرکت داده شده در جشنواره امسال فجر چندان امیدی به رونق اکران نوروز و سال آینده نیست.

سرنوشت اکران"سامورائی در برلين" برای اکران عید معلوم نیست!

اما در میان اخبار تولیدات امسال خبر ساخت فیلم "سامورائی در برلین" توجه بسیاری از علامندان سینما را به خود جلب کرد. خاطره ی فیلم "بدرود بغداد" هنوز در اذهان اهالی سینما باقی مانده است.

فیلمسازی متفاوت که با ساخت اولین فیلمش شور و حال فراوانی به سینمای ایران داد. استفاده از زبان و فرم سینمائی که او را در رده ی سینماگران طراز اول سینمای ایران قرار داد و انتخاب فیلم بعنوان نماینده سینمای ایران در آکادمی اسکار سال دوهزار و ده میلادی منتقد و موافق را به آینده ی این فیلمساز امیدوار کرد.

اکنون پس از سالها سختگیری به نادری و اخبار مختلف و ضد و نقیض درباره ی فیلم بعدی اش. امسال با گروهی از بهترین بازیگران سینمای ایران در ژانری متفاوت , از "بغداد" به " برلین" رفته است. گریم متفاوت "حمید فرخ نژاد" و "هومن حاجی عبدالهی" در کنار بازیگرانی همچون "میرطاهر مظلومی" و "امیر مهدی ژوله" و "نادر مشایخی" آهنگساز پر أوازه ی ایرانی و گوهر خیراندیش و "میترا حجار" و محسن حسینی", بیننده را برای دیدن این فیلم ترغیب می کند. البته چیزی که موجب پرسش و تعجب است عدم حضور این فیلم با چنین هنرمندانی در جشنواره فجر است. البته نادری در یک مصاحبه پیش از جشنواره اعلام کرد که فیلم آماده نیست و در مراحل فنی و تدوین به سر می برد و تعجیلی برای نمایش فیلم ندارم. اما در این روزها که بسیاری از فیلم ها برای اکران نوروز خبرسازی و تکاپو می کنند. باز هم خبری از اکران "سامورائی در برلین" نیست. نادری در تازه ترین مصاحبه ش اشاره ای به برنامه اکران نوروزی نکرده و در مقابل سؤال خبرنگار ما سکوت کرده است‌.

در میان فیلم های کمدی که مدعی و متقاضی اکران نوروزی هستند هیچکدام نه از نظر پتانسیل بازیگری و کارگردان به اندازه ی "سامورایی در برلین" کنجکاوی برانگیز و البته امیدوار کننده نیستند. حال بایستی منتظر ماند و به روزهای آینده و اخبار دفاتر پخش چشم دوخت تا سینمای نوروزی امسال با کدام آثار رونق بگیرد و مردم کلافه از گرانی و تب و تاب های اقتصادی اوقات فراغت خانواده هاشان را چگونه و با کدامین هنرمندان جشن بگیرند؟

منبع: پارسینه

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها