اشکان رهگذر: به نمایندگی از صدها همکارم در جشنواره حضور دارم

نشست خبری انیمیشن «آخرین داستان» با حضور عوامل آن در پردیس سینمایی اهالی رسانه برگزار شد.

اشکان رهگذر: به نمایندگی از صدها همکارم در جشنواره حضور دارم

نشست خبری فیلم انیمیشن«آخرین داستان» با حضور اشکان رهگذر (کارگردان)، احسان رسول اف (تهیه کننده)، تینا پاکروان (مسول انتخاب صدا پیشگان)، مجید مظفری، اشکان خطیبی، بانیپال شومون (صدا پیشگان)، بابک ارجمند (سرپرست انیماتورها)،آرمان رهگذر (مجری طرح)، ژینوس پدرام(تدوینگر)، علیرضا علویان (طراحی) و ترکیب صدا با اجرای محمود گبرلو در اولین سانس از دومین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

اشکان رهگذر (کارگردان) گفت: حضور در جشنواره فجر برای هر فیلمساز افتخار بزرگی است به خصوص برای فیلمساز انیمیشن. من به نمایندگی از صدها همکارم که در 9 سال برای این کار تلاش کردند، اینجا هستم و اگر پاسخی می دهم به نمایندگی از آنهاست.

رسول اف نیز در این نشست گفت: خوشحالیم این فرصت پیش آمد که این فیلم بعد از نه سال کار بی وقفه که من پنج سال آخر با دوستان بودم در جشنواره اکران شد. جشنواره فجر برای این فیلم ها فرصت خوبی است تا با اکران فیلم خستگی عوامل فیلم از تن آنها برود.

مجید مظفری هم با بیان اینکه واقعیت این است که دلم می خواست امسال در این جشنواره نباشم، گفت: اما دیدم کاری دارد انجام می شود که دوستان 9 سال درباره آن زحمت کشیدند و باید حمایت شود. می دانم مسوولان حمایت نمی‌کنند زیرا اگر می کردند 9 سال طول نمی کشید زیرا جای انیمیشن در سینمای ایران خالی است.

اشکان رهگذر درباره دو بعدی بودن انیمیشن اظهار کرد: این جریانی است که در دنیا تغییر می کند و این تغییر عادت دیر یا زود به اینجا می رسد. تا دو دهه پیش می گفتند انیمیشن دوبعدی دارد نابود می‌شود اما از 5 انیمیشنی که در اسکار وجود دارد فقط دو انیمیشن سه بعدی هستند و بسیاری گرایش به انیمیشن دو بعدی دارند. متاسفانه ما خیلی مصرف کننده انیمیشن آمریکایی هستیم.

تینا پاکروان بیان کرد: همیشه سعی می شود در بین صداها دو نفر سوپر استار باشند تا برای شناختن آن کمک کند اما ما سعی کردیم از بین کسانی که شناخته شده هستند صداها را انتخاب کنیم.

رهگذر درباره موسیقی فیلم نیز بیان کرد: شاهنامه متعلق به همه ایرانیان است و مهم بود که رنگ و بوی ایران را داشته باشد. در این انیمیشن از موسیقی جنوب تا مناطق دیگر را می شنوید. تحقیق 5 ساله را درباره موسیقی نواحی شروع کردیم و به مشاورانی دسترسی داشتیم. از مشاورانی مثل علی مغازه ای کمک گرفتیم تا به درستی از موسیقی در فیلم استفاده کنیم. برای موسیقی هایی که با آن آشنایی نداشتیم از مشاورانی کمک گرفتیم تا به تناسب آن بهترین قطعه موسیقی را داشته باشیم. جا دارد از شهرام ناظری تشکر کنم که اثر زیبایی را به ما هدیه دادند.

بانیپال شومون گفت: سعی کردیم موسیقی سنتی را تلفیق کنیم و فضا را با آن پر کنیم.

منبع: دنیای تصویر آنلاین

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها