«خشتهای طلا» روی آنتن شبکه مستند/ مردی که عمرش را صرف تعلیم کرد

مستند «خشتهای طلا» که پرتره ای از سیدصادق حجازی از پیشگامان مبارزه با رژیم پهلوی در همدان است جمعه ۵ بهمن ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می شود.

«خشتهای طلا» روی آنتن شبکه مستند/ مردی که عمرش را صرف تعلیم کرد

مهدی محمودی تهیه کننده و کارگردان «خشتهای طلا» در این باره گفت: این مستند روایتی از زندگی مردی است که تمام عمر پر برکت خود را وقف تعلیم و تربیت و آموزش کودکان کرده است. وی سال ۱۳۰۰ متولد شد و از سال ۱۳۲۲ پس از اتمام تحصیل و با مدرک فوق دیپلم به استخدام آموزش و پرورش درآمد و به عنوان معلم و پس از آن در کسوت مدیر مدرسه در مدرسه ای مشغول به خدمت شد و دانش آموزانی تربیت کرد که امروز بسیاری از آنها از مسئولان رده بالا و اساتید حاذق کشور هستند.

این تهیه کننده تصریح کرد: سیدصادق حجازی چهره‌ای اثرگذار در همدان است و در تاریخ زندگی ارزشمندش فعالیت های بسیاری انجام داده است. او از جمله مبارزان همدان علیه رژیم پهلوی بود که با ورود آیت‌الله مدنی به همدان در سال ۱۳۴۱، همواره و در همه جا و تمام صحنه‌های مبارزه در کنار وی بود و در واقع نقش میزبانی او را بر عهده داشت. در اسناد ساواک گزارش‌های متعددی وجود دارد که از مبارزات‌ وی علیه رژیم پهلوی و رابطه‌ تنگاتنگ او با آیت‌الله مدنی حکایت می کند.

محمودی در پایان یادآور شد: او در زمینه تربیت به همان اندازه که دقت را پیشه خود ساخته بود در موضوع تعلیم هم حساسیت و توجه بسیاری داشت چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی درسال ۱۳۸۷ در نکوداشت این معلم خستگی‌ناپذیر پیامی صادر کرده بودند که در بخشی از آن پیام آمده بود: «اینجانب ایشان را از ده‌ها سال پیش همواره به وی‍‍ژگی‌های ممتاز شناخته و قدردان وجود با برکت ایشان بوده‌ام و می‌باشم. خداوند این مرد مومن با اخلاص را محفوظ دارد و جوانان آموزش و پرورش را توفیق ثبات قدم و اخلاص عنایت فرمایند.»

این مستند امشب 5 بهمن ماه ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش و فردا ساعت ۱۳ بازپخش می شود.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها