رسانه‌ها با نقدهای سازنده باعث پیشرفت سینمای ایران می‌شوند

رسانه‌ها با نقدهای سازنده باعث پیشرفت سینمای ایران می‌شوند

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی در حاشیه مراسم تجلیل از حجت الله ایوبی رئیس سابق سازمان سینمایی درباره نحوه مدیریت سینمای ایران در جمع خبرنگاران گفت: ما همواره سعی می‌کنیم سینمای ایران را رونق بخشیده و باعث شویم که روز به روز در عرصه‌های مختلف سربلند باشد. من اعتقاد ندارم که سینماگران ما جدای از مردم ما هستند، آنها بخشی از مردم کشورمان هستند و دغدغه‌های مردم دغدغه‌های آنها نیز هست. اگر مشکلی در نحوه اداره سینمای ایران وجود داشته باشد دامان هنرمندها را نمی‌گیرد، بلکه نقصان از امثال بنده به عنوان مدیران فرهنگی کشور است.

وی درباره برگزاری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، اظهار کرد: برنامه من حمایت از دوستانی است که حدود یکسال شبانه‌روز برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره جهانی فیلم فجر زحمت کشیده‌اند. آقای میرکریمی دبیر این جشنوراه گزارشی از کارهایی که برای این جشنواره انجام شده است در اختیار بنده قرار دادند، که به نظرم تیم آقای میرکریمی بسیار خوب عمل کرده‌اند و فکر می‌کنم جشنواره جهانی فجر قله‌ای خواهد بود در جهت اعتلای سینمای ایران. این جشنواره باعث می‌شود که سینمای ایران حرف‌های بسیار تاثیرگذاری در عرصه جهانی داشته باشد.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این سوال که آیا دوگانگی برگزاری جشنواره ملی فجر با جشنواره جهانی فجر همچنان ادامه پیدا خواهد کرد، بیان کرد: اجازه بدهید درباره این موضوع زمانی صحبت کنیم که برنامه جامع انجام شده باشد، اما اگر این دو کارکرد و هدفی جداگانه داشته باشند که تا به حال هم اینگونه بوده است این دوگانگی حفظ خواهد شد. جشنواره جهانی بستری است برای رقابت با فیلم‌های خارجی که این رقابت باعث پیشرفت سینمای ایران می‌شود.

حیدریان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که به چه اندازه به تعامل با رسانه‌ها معتقد هستید؟ گفت: ما خود سینما را یک نوع رسانه می‌دانیم، اما رسانه‌ها باعث می‌شوند جایگاهی که امروز سینمای ایران در آن ایستاده است حفظ شده و روز به روز با نقدهای سازنده پیشرفت کند. رسانه‌ها باید سعی کنند در نقدهایشان با در نظر گیری انصاف با نقدهای سازنده در مسیر اعتلای سینمای ایران یار و یاور ما باشند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها