کاسبی با حادثه آتش‌سوزی مدرسه زاهدان

تهیه‌کننده یک فیلم توقیفی در تازه‌ترین حربه برای فشار به وزارت ارشاد و همراه ساختن افکار عمومی گفته که در صورت اکران این فیلم مشکل‌دار، تمام سود آن را برای تهیه بخاری گازی در مدارس کشور هزینه می‌کند!

کاسبی با حادثه آتش‌سوزی مدرسه زاهدان

هفته گذشته یک مدرسه پیش‌دبستانی و دبستان غیردولتی در زاهدان به دلیل استفاده از بخاری نفتی دچار آتش‌سوزی شد و ۴ دانش‌آموز مظلوم این مدرسه را به کام مرگ کشاند.

پس از این حادثه تلخ، مدرسه مذکور پلمب و کارگروه ویژه‌ای تشکیل شد تا وضعیت سایر مدارس استان را به دلیل استفاده از بخاری نفتی بررسی کند. همچنین وزیر آموزش و پرورش به همراه شماری از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، جمعه ۳۰ آذر با سفر به زاهدان در منزل ۴ دانش‌آموز فوت شده حضور یافت و با خانواده آنان ابراز همدردی کرد. بسیاری از چهره‌های فرهنگی و هنری نیز درباره این حادثه یا به ابراز همدری پرداختند یا به دلیل کمبود امکانات آموزشی از مسئولان کشور انتقاد کردند.

در این میان اما تازه‌ترین واکنش ـ و البته یکی از عجیب‌ترین‌ها ـ مربوط به تهیه‌کننده فیلم توقیفی «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی است. این فیلم موفق به دریافت پروانه نمایش نشد و داستانش (روابط نامتعارف سه دختر با مردان مختلف) به نحوی است که با حذف یک یا چند سکانس نیز امکان نمایش آن فراهم نمی‌شود. حتی ابراهیم داروغه‌زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفته بود: «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» هم در شورای پروانه نمایش و هم در شورای عالی نظارت رد شده، این فیلم غیرقابل پخش تشخیص داده ‌شده و دلایلش را هم خود آقای کاهانی می‌دانند.

سعید خانی تهیه‌کننده این فیلم خطاب به وزیر ارشاد نوشته است: «فیلمی که نه با پول کثیف پولشویی و نه رانت‌های دولتی ساخته شده، همچنان با توجه به اصلاحات جدید حتی مورد بازبینی مجدد قرار نمی‌گیرد! در شرایط اقتصادی امروز آیا صلاح است که سرمایه واقعی بخش خصوصی بیش از ۳ سال بایکوت شود؟»

او در پایان نوشته‌اش، از حادثه پیش‌آمده در مدرسه زاهدان نهایت سوءاستفاده را برده و تصریح کرده است: «همین جا می‌خواهم به شما به عنوان تهیه‌کننده و مالک ۷۰ درصد فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» قولی بدهم. در صورت اکران، تمام سود فیلم را تقدیم کنم به وزارت محترم آموزش و پرورش جهت تهیه بخاری گازی در مدارس سراسر کشور.»

این تهیه‌کننده ـ که خود را مستقل می‌خواند ـ مشخص نیست به دنبال بازگشت سرمایه پس از ۳ سال است یا دنبال اکران فیلم؟ اگر می‌خواهد سرمایه‌اش بازگردد، پس با اهدای آن به آموزش و پرورش این امر محقق نمی‌شود. اگر هم می‌خواهد فیلمش را اکران کند، باید بداند «گروکشی» راهش نیست.

مطمئناً کاسبی با حادثه آتش‌سوزی مدرسه زاهدان و سوءاستفاده از افکار عمومی،‌ از پول‌های کثیف در سینما هم کثیف‌تر است!

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها