تنها کارگردان زن تلویزیون کجاست؟

فلورا سام، نویسنده و کارگردان گفت: وقتی به‌عنوان خبرنگار از من می‌پرسید که چرا چهار سال کار نمی‌کنید، من چه باید بگویم؟ بهتر است که این پرسش را از مسئولانش بپرسید.

تنها کارگردان زن تلویزیون کجاست؟

فلورا سام نویسنده و کارگردان سریال «بی‌قرار2» با اعلام اینکه از تلویزیون گله‌مند است، از دلایل وقفه‌ 4 ساله ای که برای پخش این مجموعه به‌وجود آمده است، گفت.

کارگردان سریال «بی‌قرار» درباره دلایل ساخت فصل دوم این سریال، گفت: ما یک سریال به نام «بی‌قرار» را در ده قسمت ساختیم، زمانی که این مجموعه پخش می‌شد، در قسمت‌های ششم یا هفتم بود که متوجه شدیم بیننده‌ها را به خودش جذب کرده و مردم این اثر را دوست داشته‌اند. از طرف سازمان پیشنهاد دادند که اگر بشود قسمت دومش را هم بسازیم. آنجا بود که در مونتاژ تغییراتی انجام دادیم که پایان‌بندی باز بماند، یعنی فاینال کار را پخش نکردیم که بتوانیم قصه را عوض کنیم و به فصل دو برسانیم و بعد شروع به نگارش فیلمنامه برای فصل دوم و آغاز فیلمبرداری کردیم.

**تغییر مدیریت و مشکلاتی که سر راه ما ایجاد کرد

کارگردان سریال «باغ سرهنگ» در پاسخ به این پرسش که وقفه چهارساله‌ای که میان پخش فصل اول و دوم این مجموعه افتاده، چه صدماتی به مخاطبان این سریال و کمتر دیده شدن این مجموعه توسط بیننده‌هایش وارد می‎کند، خاطر نشان کرد: به دلیل وقفه چهارساله، مجبور شدیم 6 قسمت به‌عنوان خلاصه فصل اول این مجموعه را پخش کنیم، یعنی اول یک خلاصه 6 قسمتی پخش کردیم. خب کسانی بودند که ممکن بود سریال را ندیده باشند یا اگر هم دیده‌اند، الان فراموش کرده‌اند که در آن مجموعه چه اتفاقاتی افتاده است. بعد از آن 6 قسمت، پخش فصل دومش را بلافاصله شروع کردیم.

وی در ادامه افزود: در مورد دلیل وقفه چهار ساله‌اش باید بگویم که ما زمانی که مشغول فیلمبرداری بودیم، مدیریت سازمان عوض شد و این تغییر مدیریت مشکلاتی سر راه ما ایجاد کرد که باعث شد ما در این چهار سال نتوانیم سریال را پخش کنیم. این مشکلات اصلاً دلایل مالی نبوده است. آقای اوجی تهیه‌کننده ما با بودجه خودشان سریال را ‌ساختند و ما هیچ مشکل مالی نداشتیم. اما اینکه چرا چهار سال اجازه ندادند پخش شود، نمی‌دانم! شاید تا حدودی برخورد سلیقه‌ای با کار بود.

**امیرحسین صدیق به جای علی قربانزاده

بازیگر سریال «روزهای زندگی» درباره تغییر و اضافه شدن برخی از بازیگران در مجموعه «بی‌قرار» بیان کرد: من باید با همان بازیگران قبل کار را جلو می‌بردم. در این میان یکی از بازیگران ما از فصل یک نتوانست به خاطر مشغله کاری که داشت با ما ادامه دهد که آن هم آقای علی قربانزاده بود. به همین دلیل از آقای امیرحسین صدیق خواهش کردیم که آن نقش را بازی کند. ما مجبور شدیم سکانس‌هایی که در فصل یک ایشان حضور داشتند، با آقای صدیق تکرار کنیم، چون می‌خواستیم فصل یک را پخش کنیم که مردم داستان را به یاد بیاورند که با آقای صدیق این اتفاق افتاد. اما خوشبختانه بقیه بازیگران لطف داشتند که برنامه‌هایشان را هماهنگ کردند و چون به‌نوعی به این اثر دلبستگی داشتند، در کنار ما بودند. در فصل دوم آقایان آتیلا پسیانی، پژمان بازغی و خانم شقایق فراهانی به این مجموعه اضافه شدند.

**فصل دوم بهتر و پخته‌تر از فصل یک است

فلورا سام در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه استقبال از مجموعه‌های چند فصلی تولید شده در کشور به اندازه فصل اولشان نیست، پیش‌بینی‌تان از استقبال فصل دوم «بی‌قراری» چیست؟ گفت: با توجه به بازخوردهایی که داریم به نظر می‌رسد قصه فصل دوم به‌دلیل اینکه یک مقدار قصه اکتیوتر و اکشن‌تر است و شخصیت‌های متفاوت‌تری در آن حضور دارد، به نظر خودم و منتقدانی که درباره این سریال نوشته‌اند و نقدهایی که از آنها خوانده‌ام، بهتر و پخته‌تر از فصل یک است.

**چرا فصل دوم سریال‌ها، به اندازه فصل اولشان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد

بازیگر سریال «نشانی» درباره عواملی که باعث تضمین موفقیت سریال‌های چند فصلی می‌شود، عنوان کرد: بخشی از این عوامل به کارگردان و بخش دیگرش به متن برمی‌گردد. بالاخره گاهی اوقات در نگارش آنقدر که انرژی که باید گذاشته شود، نمی‌شود. مثلاً فصل دوم یک اثر شاید بهتر از فصل اولش نباشد. عوامل مختلفی دست‌اندرکار هستند که یک کار را روی آنتن ببرند، نمی‌شود گفت فقط کارگردان تأثیرگذار است. همه این عوامل باید دست‌به‌دست هم دهند تا بتوان کار را بهتر از قبل ارائه داد. بودجه، تهیه‌کننده و ... مهم است. وقتی همه این‌ها درست اتفاق بیفتد فصل دوم هم می‌تواند مثل فصل اول و یا بهتر از فصل یک باشد.

**از بی‌مهری تلویزیون دلخور هستم

سام با اعلام‌ اینکه یک نوع دلخوری و گله از تلویزیون دارد، تصریح کرد: به خاطر بی‌اعتنایی که به شخص من به‌عنوان یک کارگردان زن در تلویزیون می‌کنند، گله‌مند هستم، چون تا الان من تنها کارگردان و فیلمساز تلویزیون هستم که نویسنده هم هستم. از این بی‌مهری و بی‌اعتنایی خیلی دلخور هستم. من الان چهار سال است که در تلویزیون کار نکرده‌ام. دو پروژه آماده تولید دارم که الان حدود یک سال و نیم است به من اجازه تولید نمی‌دهند و مشکلات مالی را بهانه می‌کنند در صورتی که اگر مشکلات مالی باشد، در این یک سال و نیم خیلی کارهای دیگر تولید و فیلمبرداری شده است. از این اتفاق خیلی دلخور هستم و دلیلش را هم نمی‌فهمم. در این چهار سال همه کار کرده‌اند و روز به روز هم شاهد کارهای ضعیف‌تر هستیم. با این شرایط ناجور که همه از هم طلبکار هستند، با تلویزیون کار می‌کنند، ولی در این مدت چهار سال حتی رسانه‌ها هم نگفتند تنها کارگردان زن تلویزیون کجاست؟

**چرا کسی مثل خانم برومند نباید کار کند

وی در ادامه افزود: وقتی به‌عنوان خبرنگار از من می‌پرسید که چرا چهار سال کار نمی‌کنید، من چه باید بگویم؟ بهتر است که این پرسش را از مسئولانش بپرسید. بگویید آقایانی که مدیر هستید و به صندلی‌هایتان چسبیده‌اید، این کارگردانان کجا هستند نه فقط من. مرضیه برومند کجاست؟ کجا هستند آدم‌های شاخصی که در تلویزیون کار داشتند؟ این‌ها الان کجا هستند؟ چرا نیستند؟ دلیل این اتفاق چیست؟ یکی از دلایل این مسئله کم‌توجهی بقیه است، یعنی اگر روزنامه‌نگار و رسانه‌ها از کسانی که مسئول هستند، پرسشگر باشند که چرا کسی مثل خانم برومند نباید کار کند یا فلورا سام که کار می‌کرد و آثارش بیننده داشت، چرا الان کار نمی‌کند. من یک سال و نیم است که دوتا کار دارم، اما اجازه تولید ندارم، می‌گویند که پول نداریم، پس چرا برای بقیه پول دارند.

منبع: اقتصاد آنلاین

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها