برای مرحوم مسعود معصومی

یک عزیز دوست‌داشتنی را از دست دادیم

یک عزیز دوست‌داشتنی را از دست دادیم

مسعود زنده‌روح کرمانی گفت: مسئله بزرگ «مسعود معصومی» در اواخر عمرش، ایجاد فضایی برای نسل جوان بود که بتوانند در آن فضا کار کنند و چرخ اقتصادشان بچرخد.

این عکاس در گفت‌وگو با ایسنا، درباره درگذشت مسعود معصومی - عکاس پیشکسوت - اظهار کرد: معصومی جزو معدود افرادی بود که قبل از انقلاب به آلمان رفت و در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی دوره دید. وقتی به ایران برگشت بزرگ‌ترین شخصی بود که عکاسی تبلیغاتی را به‌صورت جدی در ایران باب و آن را به یک شاخه و رشته مهم در عکاسی ایران تبدیل کرد.

او ادامه داد: استودیویی که معصومی در این زمینه راه‌اندازی کرد، جزو قدیمی‌های این عرصه است و بخش عمده‌ای از کارخانه‌ها و مراکز تولیدی قبل و بعد از انقلاب، فضای تبلیغاتی خود را به او سپردند.

زنده‌روح کرمانی بیان کرد: معصومی کم‌کم این علم و اندیشه را به سطح آموزش آورد و در رشد عکاسی تبلیغاتی بسیار تاثیرگذار بود. توجه به روش‌های نوین در عکاسی تبلیغاتی و داشتن نگاه نو به محصول در این زمینه، از ویژگی‌های کار معصومی بود. او از چیزی ابا نداشت و برای رشد عکاسی و ایجاد فضا برای پیشرفت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی تلاش می‌کرد.

او همچنین گفت: معصومی بسیار خوش‌مشرب و دست‌ودلباز بود. او به نسل جوان و آموزش آن‌ها احترام می‌گذاشت و اطلاعاتش را بدون واسطه در اختیار آن‌ها قرار می‌داد. او دوست داشت نسل جوان آموزش ببیند و پول درآورد و چرخ این عرصه را بگرداند. خیلی از عکاسان تبلیغاتی که امروز سرآمد این رشته هستند، از فضای آموزشی او بهره برده‌اند.

این عکاس به توجه معصومی به ابزار پیشرفته کارش اشاره کرد و گفت: او در دورانی که کار می‌کرد، جدیدترین تکنولوژی‌های مربوط به کارش را می‌شناخت و معتقد بود، دانشجوها باید با بهترین ابزار کار کنند. به همین دلیل، در سال‌های دهه ۶۰ جدیدترین دوربین‌های عکاسی تبلیغاتی را سفارش داد تا برای دانشجویان بیاورند.

زنده‌روح کرمانی اضافه کرد: معصومی بیش از یک دهه به‌خاطر ناراحتی‌های کلیوی و تنفسی برای زندگی به شمال کشور رفته بود و از همان‌جا کارها را رصد و کنترل می‌کرد. باعث تاسف است که ما یک عزیز دوست‌داشتنی را از دست دادیم.

مسعود معصومی ـ عکاس قدیمی ـ شامگاه پنج‌شنبه، ۱۲ اسفند ماه درگذشت. او به چند بیماری مانند نارسایی قلبی، دیابت و کلیه مبتلا بود و سرانجام به‌دلیل ایست قلبی درگذشت.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها