پخش «مروارید سیاه» برای اولین بار از تلویزیون/ از بندرآستارا تا بندرترکمن به دنبال خاویار

پخش «مروارید سیاه» برای اولین بار از تلویزیون/ از بندرآستارا تا بندرترکمن به دنبال خاویار

مستند «مروارید سیاه» که موضوعش درباره صید ماهیان خاوریاری است، شنبه ۱۴ اسفند برای اولین بار از تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کارگردان مستند «مروارید سیاه» که برای اولین بار در قالب مجموعه «سینما حقیقت» از شبکه مستند روی آنتن تلویزیون می‌رود، درباره ویژگی های این اثر توضیح داد.

کاوه بهرامی‌مقدم، کارگردان مستند «مروارید سیاه» در گفتگو با خبرآنلاین، درباره این اثر گفت: «همیشه به خاطر می‌آورم که ایران در دنیا با خاویار بیشتر از نفت معروف بوده است. همین امر من‌را بر آن داشت تا فیلمی آسیب‌شناسانه بسازم که شاید تلنگری به عملکرد دیروز و امروزمان باشد.»

او در ادامه افزود: «برای تحقیق و تصویربرداری، ناگزیر سرتاسر دریاچه خزر از بندر آستارا تا بندر ترکمن، عرصه و میدان کار ما بود و حدود یک سال و نیم ساخت این مستند زمان برد.»

این مستندساز یادآور شد: «دلیل طولانی شدن کار هم به دو مسئله مربوط بوده است؛ یکی عدم هماهنگی شیلات با ما و دوم مسئله فصلی بودن صید ماهیان خاوریاری.»

بهرامی مقدم درباره ساختار این مستند نیز گفت: «این فیلم روایت ساختاری ترکیبی دارد. گفتار این فیلم گاه شاعرانه است گاه اطلاع رسان. اما عنصر تصویر به عنوان عامل اصلی و پیش برنده فیلم است.»

او در پایان عنوان کرد: «جایی که اطلاع رسانی در فیلم کم می‌شود، نقش آن به تصویر، موسیقی و نهایتا روایت فیلم به سینما نزدیک تر می‌شود، مثل صحنه‌های پایانی. به هر حال ساختار ترکیبی در این فیلم یک تجربه غیرمتعارف است که باید به پیامدهای آن توجه کرد.»

«مروارید سیاه» در قالب مجموعه «سینما حقیقت» شنبه 14 اسفند ماه ساعت 21 از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و یکشنبه 15 اسفند ساعت 10 و جمعه 20 اسفند ساعت 9 بازپخش می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها