راه اندازی پویش ملی «من کتاب می‌خوانم» در رادیو ایران

مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران از راه اندازی پویش ملی «من کتاب می‌خوانم» در رادیو ایران خبر داد.

راه اندازی پویش ملی «من کتاب می‌خوانم» در رادیو ایران

یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه، در خصوص هفته کتاب گفت: رادیو ایران با توجه به ذات عمومی و فرهنگی خودش سعی می‌کند در مقاطع مختلف طرح‌های ملی در صحنه رسانه‌ای کشور نقش‌آفرین باشد.

وی ادامه داد: با توجه به رهنمود‌های مدیر شبکه برای گروه‌های مختلف علاوه بر برنامه‌سازی فعالیت‌های محیطی و جنبی وظایفی تعریف شده است.

گودرزی درباره ویژه برنامه‌های رادیو با موضوع کتاب بیان کرد: در اردیبهشت‌ماه آئین سخن را برگزار کردیم که ویژه پاسداشت زبان پارسی بود و رادیو ایران شاید اولیه شبکه‌ای است که آن را انجام داده است.

وی افزود: با توجه به هفته کتاب که هفته فرهنگی است برنامه کافه هنر در اواخر آبان ماه به هفته کتاب اختصاص داده می شود و به طرح پویش من کتاب می‌خوانم می‌پردازد.

مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران با بیان اینکه امسال چهارمین دوره پویش «من کتاب می‌خوانم» برگزار می شود، بیان کرد: در این دوره با چند نهاد ازجمله شبکه ترویج کتاب‌خوانی ایران و خانه کتاب مشارکت کردیم. قرار است 40 کتابخانه در مناطق محروم ساخته شود و همکاری با جام باشگاه‌های کتابخوانی خواهیم داشت.

گودرزی تصریح کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی در واقع کاری است که شبکه ترویج کتابخوانی انجام می‌دهد و به صورت مویرگی در مناطق محروم فعالیت و کتاب را بین مردم توزیع می کنند و در کنار آن 40کتابخانه هم راه‌اندازی می‌شود و ما از ناشران، مولفان و مردم درخواست می‌کنیم که در سامانه‌ای که طراحی خواهیم کرد کتاب به این کتابخانه‌ها اهدا کنند.

گفتنی است برنامه فرهنگ مردم نیز به مناسبت هفته کتاب جمعه 25 آبان به موضوع کتاب و کتاب خوانی در ادبیات شفاهی و ویژگی های اخلاقی و رفتاری مردم ایران از نگاه جهانگردان خارجی می پردازد.

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها