پخش یک فیلم سیاسی از تلویزیون/ «تاریک‌ترین ساعت» در شبکه یک

فیلم سیاسی «تاریک‌ترین ساعت» با موضوع روزهای اوج جنگ جهانی دوم و تهاجم همه جانبه هیتلر به فرانسه و بلژیک و اروپای غربی، روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

پخش یک فیلم سیاسی از تلویزیون/ «تاریک‌ترین ساعت» در شبکه یک

بنا بر این گزارش، این فیلم درامی جنگی و روایتگر روزهای اوج جنگ جهانی دوم و تهاجم همه جانبه هیتلر به فرانسه و بلژیک و اروپای غربی است. فیلم با شمارش روزهای ماه مه ۱۹۴۰، حوادث و اتفاقات آن روزها را نشان داده است.

فیلم تاریک ترین ساعت در بخش های بهترین فیلم، بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی لباس نامزد جایزه اسکار و در بخش های بهترین بازیگر مرد (گری اولد من ) و بهترین گریم جایزه برنده جایزه اسکار سال ۲۰۱۸ شده است و همچنین جوایزی از گلدن گلوپ، انجمن بازیگران فیلم، سینمای منتقدان، بفتای و ... دریافت کرده است.
این فیلم، علاوه بر جذابیت ها و برجستگی های هنری و ساختاری و با همه تلاشی که در این فیلم برای تلطیف و تطهیر چهره منفور و ظالمانه چرچیل در فضای جامعه جهانی دارد اما از نظر محتوایی نیز روایتی در خور توجه برای هوشیاری بیشتر امروز ما دارد.
کشورهای غربی و در صدر آنها انگلستان با بودجه های کلان و با راه اندازی شبکه های متنوع و پر زرق و برق تلویزیون های ماهواره ای تمام توان خود را گذاشته اند که به مردم ایران القاء کنند مذاکره و پذیرش ذلت ناشی از سازش در لوای میانجی گری برخی کشورها در برابر ظلم و ستمی که کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا به مردم ایران روا داشته اند، بهترین گزینه پیش روی مردم است، در حالی که در این فیلم به خوبی نشان می دهد که انگلستان به نمایندگی کشورهای غربی، در مقابل تهدید و ظلم و زورگویی سازش و مذاکره را بدترین راه می داند و علت پیروزی خود در جنگ جهانی دوم را نیز مذاکره نکردن با ظالم و زورگو می دانند. توجه و دقت در دیالوگ های شخصیت های این فیلم، رفتارهای چندگانه کشورهای غربی را نمایان می کند و برای ما بسیار عبرت آموز است.
موقعیت شناسی شبکه یک در انتخاب یک فیلم برجسته هنری و سیاسی در شرایط کنونی کشور بسیار قابل توجه است. این فیلم در شرایطی که فشارهای کشورهای غربی و آمریکا برای مذاکره و سازش با زورگو و ظالم، افزایش یافته است، عبرت ها و مفاهیم مناسبی را برای مخاطبان خود دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

1920

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها